تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: رژیم حاکم بر ایران، سرمایه های مردم را میدزدد و برای اسد هزینه میکند و بجای ایجاد اشتغال برای مردم ایران، اقتصاد کشور را نابود می کند رژیم ایران سرمایه های مردم را می دزدد ـ

https://twitter.com/SecPompeo/status/1056933993545953281

 

  • هدر نائرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌بیش از ۲۰۰۰ سال پیش کوروش کبیر در ایران باستان بردباری مذهبی را ارتقا داد. امروز در روز کوروش، رژیم ایران باید درسهایی از رهبری او بیاموزد و اذیت و آزار مسیحیان، بهاییان، دراویش گنابادی و سایر اقلیتهای مذهبی در ایران را متوقف کندپیام وزارت خارجه آمریکا بمناسبت روز کوروش کبیر ـ


https://twitter.com/statedeptspox/status/1057024223544254469

  • سفیر هلند در شورای امنیت خواهان حسابرسی از اسد به عنوان جنایتکار جنگی شدبشار اسد جنایتکار جنگی است و باید حسابرسی شود ـ


https://twitter.com/KvanOosterom/status/1056936471578509312

گزارش۱ ـ ا یران مردم ایران را نمایندگی نمی کند


آمریکا بر این باور است که رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمیکند. مردمی که حق دارند در یک منطقه امن، و صلح آمیز زندگی کرده و پیشرفت کنند. این اظهارات جیمز متیس وزیر دفاع آمریکاس:

وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس در یک کنفرانس امنیتی در بحرین گفت:

خاورمیانه در مرکز یک فضای امنیتی پیچیده ای است. آمریکا در خاورمیانه حضور دارد و ما متعهدیم باید در کنار شرکای همفکر خودمان کار کنیم تا پاسخهای بین المللی بادوام و پویا برای چالشهای منطقه ای را تقویت کنیم.

یک خاورمیانه با ثبات زیربنای یک جهان با ثبات است. بی ثباتی به مرزهای ملی احترام نمیگذارد. این بی ثباتی در صورتی که کنترل نشود، رشد میکند و گسترش می یابد. این منطقه برای اقتصاد بین المللی حیاتی است. ....

امروز کشورهای همفکر در اینجا بدنبال جنگ یا درگیری نیستند، با این حال ما نمیتوانیم نفوذ بدخواهانه و رفتار بی ثبات کننده که توسط سازمانهای افراط گرای خشن و رژیم یاغی ایران، پیگیری میشود را نادیده بگیریم.

و به همین دلیل امروز من تکرار میکنم که ایالات متحده مخالف گسترش تسلیحات متعارف پیشرفته توسط رژیم ایران و تأمین مالی و تکنیکی این رژیم برای شبه نظامیان مرگ آفرین و تروریستهای نیابتی و افراد دیگری در سراسر منطقه است. تأثیرات آنها در یمن، در سوریه، لبنان، عراق و حتی اینجا در بحرین مشهود است.

جیمز متیس افزود: رژیم ایران در یمن با نقض محدودیتهای سازمان ملل به صدور موشکها و راکتها و سیستمهای پهپاد برای شبه نظامیان حوثی ادامه میدهد. طی 18 ماه گذشته، حوثیها بیش از صد موشک به اهداف مدنی مانند فرودگاه بین المللی شلیک کرده اند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: حمایت رژیم ایران جنگ در یمن را طولانی تر می کند و آن را گسترش میدهد که به درد و رنج انسانی می افزاید، آبراههای حیاتی را تهدید میکند و تلاشها برای صلح پایدار را مختل میکند. علاوه بر این استفاده رهبری القاعده از ایران بعنوان یک مکان امن برای جامعه بین المللی غیر قابل قبول است

ما علیه رفتار خطرناک و غیر مسئولانه رژیم ایران در دریا مانند حملات ماه ژوئیه به کشتی رانی بین المللی توسط حوثیهای مورد حمایت این ٰرژیم در باب المندب هستیم. این رفتارها تعرض به آزادی دریانوردی است و امنیت دریایی و تجارت جهانی را مختل میکند. ما علیه اعمال مخرب و پرهزینه حملات سایبری رژیم ایران علیه کشورها دارای حاکمیت مستقل و شرکتها هستیم.

ما با آزمایش و گسترش سیستمهای موشکی رژیم ایران هستیم. این اقدام و گسترش آن به سوریه، لبنان، یمن و جاهای دیگر نقض مقررات بین المللی است. این واقعیت که آنها با نیروهای نیابتی عمل میکنند نه مجرم بودن رژیم ایران را کاهش می دهد و نه قابل حسابرسی بودن آنها توسط جامعه بین المللی را تقلیل میدهد.

همانطور که رئیس جمهور ترامپ روشن ساخته است، ایالات متحده درک میکند که رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمیکند. مردمی که حق دارند در یک منطقه امن، و صلح آمیز زندگی کرده و پیشرفت کنند.

رژیم ایران که نیازهای شهروندان خودش را نادیده میگیرد هیچ مانعی نمیبیند که جنگهای پرهزینه را که به هیچ کس خدمت نمیکند، افزایش دهد. حمایت رژیم ایران از رژیم قاتل اسد بیانگر فعالیتهای شرورانه این رژیم در خاورمیانه است

https://dod.defense.gov/News/Transcripts/Transcript-View/Article/1674583/remarks-by-secretary-mattis-at-international-institute-for-strategic-studies-ma/

گزارش۲ـ شمارش معکوس مرحله دوم تحریم های اقتصادی آمریکا


شمارش معکوس برای اجرایی شدن  دومین مرحله از تحریم های آمریکا که قرار است در چهارم نوامبر به اجرا گذاشته شود شروع شده است .

به گفته بعضی از اعضای کنگره آمریکا نزدیک به دونالد ترامپ تحریم های دور دوم علیه رژیم ایران هم کافی نیست. آنها خواستار تحریم های بیشتر شدند تا از اعمال خرابکارانه این رژیم جلوگیری کنند.

آنها خواهان قطع کامل ارتباط رژیم ایران با نظام بانکی جهانی یا سویفت شده اند

در مقابل رژیم ایران تلاش می کند تا در مقابل این اقدام آمریکا مقاومت کند ولی به گفته کارشناسان این رژیم به جایی نخواهد رسید و این مقاومت ها اثری ندارد.

از طرفی بحران در داخل دولت هم بالا گرفته است حسن روحانی مجبور شد به دلیل بی کفایتی وزرایش چهار وزیر از جمله وزیر اقتصادش را تعویض کند . مجلس رژیم نیر با جابجایی آنها موافقت کرد.

با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه این رژیم فشار بر روی آن بیشتر می شود

تلاش های رژیم برای نجات پول ایران از فروپاشی به نتیجه نرسیده است . پول ملی ایران طی یک سال به میزان ۷۶ درصد ارزش خود را از دست داده است .

به گفته دیپلمات های اروپایی حتی مکانیزم جدیدی که اتحادیه اروپا نزدیک به یک ماه پیش آنرا اعلام کرده تا این رژیم بتواند پول نفت صادراتی اش را بدست بیاورد تا سال آینده عملی نخواهد شد

970806-اسکای نیوز-اعضای کنگره درخواست فشارتحریم بر رژیم ایران

گزارش۳ ـ چوب حراج به نفت ایران


رژیم ایران به نفت چوب حراج می زند تا با تحریمهای آمریکا مقابله کند؟

فرانس24 خبر داد:

رژیم ایران برای نخستین بار در روز یکشنبه، به عنوان بخشی از تلاش های خود برای مقابله با بازگشت قریب الوقوع تحریم های آمریکا، از طریق تبادلات انرژی ، نفت را به خریداران خصوصی فروخت.

280000 بشکه از یک میلیون بشکه نفت به قیمت 74 دلار و 85سنت به ازاء هر بشکه به فروش رسید که بیش از 4 دلار پایین تر از قیمت بازار است. هویت خریدار مخفی باقی مانده است...

طرح فروش نفت به شرکت های خصوصی در مبادله انرژی در ماه ژوئیه توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی اعلام شد. وی مدعی شد این طرح با هدف ”شکست دادن تلاش های آمریکا ... برای متوقف کردن صادرات نفت ایران“،است

حمید رضا صالحی، مدیر فدراسیون صادرات ایران، به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت:‌ با بازگشت قرب الوقوع موج جدید تحریم ها، دولت روحانی را بر آن داشته که برای فروش نفت ایران و یافتن بازارهای جدید تلاش کند.

برخی برآوردها نشان می دهد صادرات نفت خام ایران از ماه می که حدود 2.5 میلیون بشکه نفت در روز بود به یک سوم کاهش یافته است .

دولت در حال حاضر قصد دارد یک بار در هفته نفت خود را در بازار مبادله انرژی ارائه دهد.

https://www.france24.com/en/20181028-iran-sells-oil-exchange-bid-counter-sanctions?ref=tw_i

 

گزارش۴ ـ صدور نفت خام عراق به ایران قطع خواهد شد


تحریمهای آمریکا همه کشورها و شرکتها را برسر دوراهی قرار داده است. یا تجارت با رژیم ایران یا تجارت با آمریکا. حتی عراق هم که بسیاری آن را حیاط خلوت رژیم می دانند ناگزیر اعلام کرده است صدور نفت خام به ایران را متوقف می کند: گزارشی از تلویزیون الیوم

برای سومین هفته متوالی قیمت نفت کاهش می یابد .

قیمت نفت خام برنت در سه هفته اخیر بیش از ده دلار کاهش داشته و این هفته نیز به نسبت ۴.۱ در صد کاهش خواهد داشت.

قیمت نفت خام آمریکا یک دلار و پنج سنت کاهش داشت و به بشکه ای ۶۶.۲۸دلار رسید . این در حالی است که بورس جهانی نیز با کاهش روبروست و نگرانی در مورد درخواست نفت نیز وجود دارد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان اوپک روز پنجشنبه گذشته هشدار داد که بازار نفت در پایان سال جاری با افزایش تولید روبرو خواهد بود .خالد فالح وزیر انرژی عربستان سعودی اشاره کرد که بعد از افزایش تولیدی که در ماههای اخیر وجود داشته امکان دخالت به منظور کاستن از ذخایر نفتی وجود دارد

 منابع مطلع از عملیات صدور نفت خام عراق نیز گفتند بغداد در پیروی از تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران ،انتقال نفت خام کرکوک به ایران را در ماه نوامبر آینده قطع خواهد کرد .به گفته منابع مطلع، عراق در حال حاضر دست کم ۳۰ هزار بشکه نفت خام را از کرکوک با تانکر به ایران صادر می کند.

حکومت قبلی عراق در اکتبر گذشته با اقلیم کردستان توافق کرده بود تا صدور نفت به بندر جیهان ترکیه را از طریق اقلیم کردستان از سر گیرد. به گفته منابع عراقی این عمل می بایست با موافقت نهایی عادل عبدالمهدی نخست وزیر کنونی عراق و وزیر نفت این کشور باشد .

گزارش ۵- نماینده کنگره آمریکا: امریکا در مقابله با تروریسم در کنار مراکش می باشد


یک نماینده کنگره آمریکا می گوید: برای مقابله با تروریسم در کنار مراکش می ایستیم:

ایلیانا رز لهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره آمریکا گفت آمریکا در مبارزه علیه تروریسم و حفظ امنیت، در کنار مراکش قرار دارد.

رز لهتینن بعد از ملاقات با ناصر بوریطه  Nasser Bouritaوزیر امور خارجه مراکش با رسانه ها گفتگو نمود.

وی گفت مراکش کشوری قوی است که با امریکا در مشکلات مشابه سهیم است.

رز لهتینن نماینده جمهوری خواه گفت معتقد است که مراکش از شهروندانش علیه داعش و سایر گروه‌های افراطی حفاظت خواهد کرد. وی افزود امریکا اهمیت بسیاری برای دوستی دیرینه و همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها از جمله تجارت و امنیت قائل است. این نماینده کنگره آمریکا همچنین گفت از شروع پروازهای مستقیم میان کازابلانکا و میامی بسیار خوشحال است. رز لهتینن درمورد حمایت مالی کنگره امریکا از مراکش صحبت کرد و گفت این سرمایه گذاری برای آینده است زیرا مراکش آینده خاورمیانه و آفریقا و رهبری برای امنیت و ثبات می باشد

رز لهتینن همچنین به اهداف سلطه جویانه ایران که تلاش میکند از بی ثباتی این منطقه سوء استفاده کند، اشاره کرد

مراکش روابط دیپلماتیک خود با ایران را در اول ماه می قطع کرد.

رزلهتینن تایید کرد مراکش یکی از اولین کشورهایی بود که تهدید رژیم ایران برای صلح و امنیت جهانی را پیش از آمریکا تشخیص می داد.

بازدید این نماینده کنگره آمریکا از مراکش بخشی از بازدید رسمی هیئت وی از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای کسب همکاری‌های امنیتی با متحدین امریکا است.

 https://www.moroccoworldnews.com/2018/10/256311/us-congresswoman-us-sides-morocco-counterterrorism

گزارش۶ ـ لغو قرارداد 521میلیون دلاری پتروشیمی با رژیم ایران


چند روز مانده به مرحله دوم تحریمهای آمریکا یک شرکت کره جنوبی از معامله با رژیم ا یران بیرون کشید

خبرگزاری رویتر ۷ آبان ۹۷ از سئول خبرداد کمپانی هیوندای کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد توافق 521میلیون دلاری برای ساختن یک مجتمع پتروشیمی در ایران را لغو کرده است.

هیوندای به توان مشتریش یعنی رژیم ایران بلحاظ تامین مالی این مجتمع اشاره کرده است که بخاطر چشم انداز تحریمهای آمریکا علیه تهران آسیب دیده است.

شرکت هیوندای گفته است کنسرسیوم هیوندای که پروژه احداث پتروشیمی را در دست داشته روز یکشنبه این قرار داد را لغو کرده است.

هیوندای در گزارش خود گفته است این توافق لغو شد زیرا تامین مالی آن کامل نشده که اعتبار این قرار داد مشروط به آن بود و شرایط بیرونی همچون تحریمهای اقتصادی علیه ایران بدتر شده اند...

 همزمان، وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتری این وزارتخانه ضمن یادآوری در مورد ضرب الاجل دور دوم تحریمهای رژیم ایران در سیزدهم آبان خواستار این شد که رژیم آخوندی از حمایت از گروههای تروریستی دست بردارد

وزارت خارجه آمریکا، 29 اکتبر 2018 نوشت: هفته آینده تحریمها علیه رژیم ایران مجدد اعمال خواهد شد. براساس ماده هفتم استراتژی آمریکا رژیم ایران باید به حمایت از گروههای تروریستی خاورمیانه شامل حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی پایان دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر گزارش کرده بود که برخی اعضای سرشناس کنگره و مشاوران رئیس جمهور آمریکا فشار می‌آورند تا دونالد ترامپ سوئیفت را به فهرست تحریم‌های رژیم ایران اضافه کند، زیرا که تحریم‌های فعلی به اندازه کافی قوی نیستند. در این گزارش آمده است که گروهی از طرفداران دولت ترامپ در کنگره که با نام «شاهین‌ها» شناخته می‌شوند از تحریم‌هایی که سیزدهم آبان اجرایی خواهد شد راضی نیستند و بر این باورند که این تحریم‌ها مانع دسترسی رژیم ایران به مهم‌ترین عنصر سازو کارهای مالی جهان نمی‌شود. آنها قوانینی پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن دولت آمریکا دسترسی رژیم ایران به سامانه سوئیفت یا «اتحادیه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» را ناممکن می‌کند. آنها نگرانند تهران پس از تحریم‌ها نیز از این امکان استفاده کند.

ریچارد گولدبرگ، معاون سابق یک سناتور جمهوریخواه و مشاور ارشد مؤسسه دفاع از دموکراسی‌ها از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست بیشترین فشار را به رژیم ایران وارد کند و این امر شامل منع دسترسی بانکهای ایرانی به سامانه سوئیفت شود.

منبع: رویترز / وزارت خارجه آمریکا

  https://twitter.com/StateDept/status/1056863464059224064

https://www.reuters.com/article/us-hyundaie-c-iran/south-koreas-hyundai-ec-cancels-521-million-petrochemicals-deal-cites-iran-financing-failure-idUSKCN1N30U9

 

گزارش۷ ـ زنگ خطر فروپاشی اقتصادی در رژیم ایران


سقوط ارزش ریال، تعطلی کارخانجات و بحران سیاسی در دولت روحانی زنگ خطر فروپاشی را برای رژیم حاکم به صدا درآورده است. گزارشی از العربیه

به گزارش العربیه مصطفی میر سلیم کاندیدای سابق ریاست جمهوری رژیم فاش ساخت که بعد از تعطیلی نزدیک به هفتاد درصد از کارخانجات ایران به دلیل ورشکستگی یا کمبود مواد خام، اقتصاد این رژیم بشدت از بحران رنج می برد.

او از گسترش فساد و بی کفایتی وزارت خانه های رژیم نیز انتقاد کرد.

هشدارهای مقامهای رژیم ایران نسبت به فروپاشی اقتصادی با جملات ترس آلوده تری تکرار می شود

بعد از سقوط قیمت ریال و کاهش قدرت خرید کارگران به میزان ۹۰ درصد طی شش ماه گذشته، مصطفی میر سلیم فاش ساخت که بحران اقتصادی به بسته شدن یا ورشکستگی هفتاد درصد از کارخانجات ایران شده است .

 به گفته اتاق بازرگانی رژیم دلیل این بحران کمبود مواد خام و ارز بوده است

در شرایطی که در دولت حسن روحانی وزرا یا استعفا می دهند یا کنار گذاشته می شوند کارشناسان و مسؤلان اقتصادی این رژیم در نامه سرگشاده ای خواهان انتخاب وزرای جدیدی شدند که وابسته به جناحهای خاصی نباشند . آنها می گویند در صورتی که بحران به همین وضع ادامه داشته باشد نسبت به فروپاشی هشدار دادند.

 حسن روحانی اسامی ۴ وزیر جدید را به مجلس ارائه داده ولی این در حالی است که اغلب وزرا استیضاح می شوند و بخاطر وخامت وضعیت معیشتی مردم مورد حسابرسی قرار می گیرند

در چنین شرایطی رژیم ایران از ایجاد شکاف در دولت ترس دارد . در صورتی که پنج وزیر استعفا دهند می بایست دولت از نو تشکیل شود و مجلس به آنها مجددا رای اعتماد بدهد.

سفارت آمریکا در امارات: رژیم ایران سابقه بسیار بدی در زمینه حقوق بشر دارد


سفارت آمریکا در امارات متحده عربی طی پیامی گفت:‌ رژیم ایران سابقه بسیار بدی در زمینه حقوق بشر دارد. این رژیم آزادی مذاهب را با آزار و شکنجه بهائیان،مسیحیان، کلیمیان،زرتشتیان و مسلمانان اهل سنت و سایر اقلیت ها سرکوب می کند.

منبع : توییتر : ۷/۸/۹۷

https://twitter.com/USAinUAE/status/1056837600445636613
لطفا به اشتراک بگذارید: