تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۹آبان۱۳۹۷


 

خانم مریم رجوی ضمن قدردانی از دولت دانمارک برای ایستادگی و قاطعیت در برابر تروریسم افسارگسیخته فاشیسم دینی حاکم بر ایران، تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید بلادرنگ وزارت اطلاعات آخوندها را در لیست تروریستی بگذارد

استقبال مریم رجوی از دستگیری تروریست رژیم ایران در دانمارک

https://www.maryam-rajavi.com/ا

 

-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: به دولت دانمارک به خاطر دستگیری یک تروریست رژیم ایران تبریک میگوییم

استقبال مایک پمپئو از دستگیری تروریست رژیم ایران در دانمارک ـ

https://twitter.com/SecPompeo/status/1057318653325139968

 

-جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا: دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است که فقط هزینه‌اش را می‌پردازند

 

گزارشات:

گزارش۱ ـ رژیم ایران دارایی مردم را می دزدد و خرج اسد می کند

گزارش۲ ـ ضرورت بیرون کردن رژیم ایران از نظام بانکی سوئیفت

گزارش۳ـ شکست اروپا در کمک به رژیم ایران در برابر تحریمها

گزارش ۴ـ محکومیت اعدامهای خودسرانه در ایران

گزارش۵ ـ مقابله با طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران

گزارش۶ـ رژیم ایران در حال ساخت کارخانه موشک سازی در عراق است

گزارش۷ ـ محموله های تسلیحاتی رژیم ایران برای شبه نظامیان حوثی

گزارش۸ ـ هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به معامله با رژیم ایران

افزایش 120درصدی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران

بانک جهانی اعلام کرد در ۲۵ سال گذشته، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و پیامدهای آن در ایران حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. سالانه ۶۰۰ هزار کودک بر اثر عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی که بر اثر هوای کثیف روی می‌دهد،‌ جان‌شان را از دست می‌دهند.

 

گزارش1 ـ رژیم ایران دارایی مردم را می دزدد و خرج اسد می کند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می گوید: وقتی رژیم ایران از مردم خود می‌دزدد، اقتصاد کشور را نابود می‌کند

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا می گوید: «وقتی رژیم حاکم از مردم خودش می‌دزدد، و به جای ایجاد شغل برای ایرانی‌ها، برای (بشار) اسد سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشد.»

مایک پمپئو همچنین به کاهش رشد اقتصادی ایران اشاره کرد و این کاهش را ناشی از اقدامات رژیم ایران از جمله هدر دادن سرمایه‌های ایران در سوریه دانست.

وی افزود: صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران در سال آینده ۳.۶ درصد کاهش می‌یابد.

وزیرخارجهآمریکاسههفتهپیشنیز گفته بود:‌ «در حالی که مردم ایران درگیر مشکلات اقتصادی هستند، جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۶ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۲ برای تقویت بشار اسد، و گروه‌های نیابتی‌اش در سوریه، عراق و یمن هزینه کرده است.»

مایک پمپئو ۱۲ شرط ایالات متحده برای توافق با رژیم ایران را برشمرد که فهرست خواسته‌های ایالات متحده از این رژیم برای تغییر رفتار آن است.

برخی از این شروط بر توقف دخالتهای تروریستی رژیم ایران در کشورهای منطقه از جمله یمن و سوریه و عراق و لبنان تأکید دارد.

 

گزارش2 ـ ضرورت بیرون کردن رژیم ایران از نظام بانکی سوئیفت

رژیم ایران باید از نظام بانکی سوئیفت اخراج شود. این تأکید جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست. گزارشی از اسکای نیوز

با نزدیک شدن مرحله دوم تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از کشورهای اروپایی خواست تا رژیم ایران را از نظام جهانی سوئیفت اخراج کنند.

بولتون خواست در صورتیکه سوئیفت تحریم های آمریکا را نادیده بگیرد هدف تحریم قرار گیرد .

بدین ترتیب دولت آمریکا دو گزینه را پیش روی کشورهای اروپایی گذاشته است یا با استراتژی آمریکا همراه شوند یا اینکه به سوی ایران و بازارهای آن بروند.

به گفته واشینگتن کسانی که بخواهند تحریم های آمریکا که هدف آن خشکاندن درآمدهای رژیم ایران برای حمایت از تروریسم است را دور بزنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت

در صورتیکه نظام بانکی سوئیفت نیز منفذی باشد که اروپایی ها توسط آن تحریم های آمریکا را دور بزنند و بگذارند که رژیم ایران از خدمات آن استفاده کند تحریم های آمریکا شامل آنها نیز خواهد شد

این تلاشی است که دولتمردان آمریکایی و در رأس آنها مشاور امنیت ملی آمریکا جان بولتون دنبال می کنند

به عقیده بولتون اخراج رژیم ایران از نظام سوئیفت و بستن در بانکهای جهان به رویش به معنی محاصره این رژیم است

این وضعیت در سال ۲۰۱۲ نیز اتفاق افتاد و توان این رژیم در داد و ستد های بانکی در سطح جهان را کاهش داد

ولی هنوز اروپایی ها بر موضع خود اصرار دارند و تلاش می کنند رژیم ایران در نظام سوئیفت باقی بماند تا بتوانند با آن روابط تجاری داشته باشند

در چهارم نوامبر آینده وقتی که مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران شروع شد این جدال تعیین تکلیف خواهد شد.

 

گزارش3 ـ شکست اروپا در کمک به رژیم ایران در برابر تحریمها

هنوز اروپایی ها با زمان مسابقه می دهند تا کشوری را پیدا کنند که بتواند مکانیزم مالی مربوط به رژیم ایران را بپذیرد.چرا که این مکانیزم با عواقب بسیاری روبروست:

روزنامه تایمز مالی انگلستان به نقل از مقامهای اروپایی نوشت هیچ کشور اروپایی آماده نیست تا محل مانوری باشد که با آن تحریم های آمریکایی را به چالش بکشد . چرا که این کشور بیشترین بهای مجازات هایی را خواهد پرداخت که آمریکا به آن اعمال خواهد کرد.

بر اساس نظام مالی آمریکا هر کشوری که مناسبات مالی با رژیم ایران را تسهیل کند مورد مجازاتهایی قرار خواهد گرفت.

تا این تاریخ اروپایی ها نتوانسته اند بسیاری از شرکت های بزرگ را قانع کنند که سرمایه گذاریهایشان را در ایران ادامه بدهند.

به گفته ناظران شرکت های کوچک یا متوسط نیز نمی توانند اقتصاد ایران را از بحران خفه کننده ای که دارد نجات دهند

بسادگی باید گفت تا این لحظه تلاش اروپا برای نجات رژیم ایران بی فایده بوده و رژیم ایران همچنان در انتظار است .

بن بستی که کشورهای اروپایی با آن روبرو هستند موضوعی است که حاکمان ایران تلاش می کنند آنرا برای افکار عمومی مورد استفاده قرار دهند

برای مثال حسن روحانی می گوید کمک اروپا به این رژیم در مقابل واشینگتن یک پیروزی سیاسی است. ولی واقعیت در ایران با چنین توصیفاتی نمی تواند مخفی شود . تظاهرات مردم بهترین دلیل است

 

گزارش 4ـ محکومیت اعدامهای خودسرانه در ایران

پیتر خلیل نماینده پارلمان استرالیا اعدامهای خودسرانه در ایران را محکوم کرد و خواستار فشار دولت استرالیا بر رژیم آخوندی شد:

سه کرد ایرانی رامین حسین پناهی زانیار مرادی و لقمان مرادی که ماه گذشته در زندان رجایی شهر ایران اعدام شدند.

در دسامبر ۲۰۱۰ دولت ایران زانیارو لقمان را به اتهام قتل پسر امام جمعه دستگیر کرد. آنها متعاقباً در برابر یک دادگاه در تهران محاکمه شدند. آنها در محاکمه ای که تنها ۲۰ دقیقه بطول انجامید به اعدام محکوم شدند.

دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت« درخلال محاکمه ، هردو اتهامات را در دادگاه رد کردند و گفتند آنها تحت شکنجه بعد از دستگیری مجبور به اعتراف شده اند» .

اعدام رامین حسین پناهی نیز توسط ملل متحد محکوم شد. این محاکمه هم فقط یک ساعت بطول انجامید .

رامین حسین پناهی در ژوئن گذشته به اتهام عضویت در یک گروه کردی دستگیر شد. گزارشاتی وجود داشت که نشان می داد رامین حسین پناهی قبل از این که محاکمه شود بشدت شکنجه شده و حتی از خدمات و رسیدگیهای پزشکی محروم شده است.

نبودن روندهای درست قضایی و فقدان محاکمه عادلانه نشان داد که مرگ این سه نفر را تنها می توان اعدام خودسرانه توصیف کرد. ...

من از دولت استرالیا می خواهم که به رژیم ایران فشار آورد تا تضمین کند تمامی مردم ایران از حق داشتن محاکماتی عادلانه آنچنان که در ماده ۱۴ کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی و مدنی آمده است، برخوردار باشند

 

گزارش5 ـ مقابله با طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران

وزیر خارجه بحرین می گوید رژیم ایران دنبال طرح‌های توسعه طلبانه است. وی در کنفرانس امنیت بین المللی در منامه بر ضرورت مقابله با این طرحها تأکید کرد:

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین گفت آهنگی که تمامی بحران‌های منطقه را به هم مرتبط می کند تلاش بیش از یک دهه رژیم ایران، برای اعمال هژمونی بر دیگران، گسترش بنیادگرایی و کنترل اراضی بیشتر از طریق نیروهای نیابتی بوده است.

وی افزود:‌« مداخله رژیم ایران در امور یمن و حمایت آن از تروریست‌های حوثی این جنگ را طولانی کرده و به عدم تمایل حوثی ها به بازگشت به پروسه سیاسی کمک کرده است . تمامی احزاب یمنی در ۲۰۱۲ موافقت کردند که دست از جنگ بردارند اما حوثیها مخالفت کردند.

شیخ خالد بن ا حمد گفت:‌ رهبران عراق و لبنان در تلاش برای هدایت کشورهایشان در مسیر شکوفایی می بودند اما گروه ها یا افراد مورد حمایت رژیم ایران این مسیر را سد کردند و این دو کشور را به قهقرا بردند.

حزب الله و گروه های وابسته به آن برای بی‌ثبات کردن منطقه تلاش کردند. آنها عراق و لبنان را به بی ثباتی کشاندند.

« آنها مردان و زنان را از سراسر این منطقه عضو گیری کردند و به آنها ساختن بمب، قاچاق تسلیحات وتاکتیک های نظامی آموزش دادند تا کشورهای خود را بی ثبات نموده و ‌جاه طلبی‌های هژمونی خواهانه رژیم ایران را به پیش ببرند».

وزیر خارجه بحرین هشدار داد، چنین جاه طلبی هایی در این منطقه در خدمت تنش و بی‌اعتمادی مستمر در میان کشورهای منطقه و حادتر شدان بحران‌های موجود است

شیخ خالد افزود در پاسخ به جاه طلبی های توسعه طلبانه منطقه‌ یی رژیم ایران، امریکا و انگلستان و فرانسه و روسیه باید دخالت کنند و به ثبات منطقه کمک نمایند

ما با اتحاد استراتژیک در خاورمیانه می‌خواهیم امنیت این منطقه را تقویت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همکاری دفاعی ما می تواند با چالشهای قرن بیست و یکم از جمله تروریسم، امنیت سایبری و کشورهای یاغی مقابله کند

 

https://gulfnews.com/news/gulf/bahrain/iran-comes-under-criticism-over-hegemonic-

 

گزارش6 ـ رژیم ایران در حال ساخت کارخانه موشک سازی در عراق است

جزییات جدیدی از ارسال موشک از ایران برای شبه نظامیان عراقی و حزب الله لبنان فاش شد.

نشریه سان سنتینل به نقل از منابع مطلع خبر داد:‌ رژیم ایران در حال ساخت کارخانه تولید موشک در عراق است. این اقدام همزمان با تلاشهای مشابه در سوریه و لبنان است

بنا به گزارشات رسیده رژیم ایران پیشاپیش موشکها را برای شبه نظامیان شیعی در عراق ارسال کرده و به آنها کمک کرده است تا کارخانه تولید موشک را در خاک عراق مستقر کنند.

ماه گذشته فاش شد سپاه پاسداران به شبه نظامیان حشدالشعبی موشکهای بالستیک با برد کوتاه داده است. تحولی که نشان میدهد عراق این پتانسیل را دارد که تهدیدات جدی نیابتی از جانب رژیم ایران را دنبال کند.

بدنبال کشف یک توطئه سپاه پاسداران برای حمله به منافع آمریکا در عراق، آمریکا تصمیم گرفت کنسولگریش را در بصره ببندد. بصره سومین شهر بزرگ عراق است.

از سوی دیگر رژیم ایران ارسال تسلیحات پیشرفته برای حزب الله، نیروی نیابتی اش در لبنان را افزایش داده است و برخی از این محموله ها سیستم های جی.پی.اس های پیشرفته را شامل می شوند که برای ارتقا دقت موشکهای حزب الله بکار می روند.

هواپیماهای باربری قشم فارس ایر، که حامل این تسلیحات هستند از تهران به دمشق پرواز می کنند. این هواپیماها قبل از اینکه به عراق بروند به بیروت پرواز می کند...

 

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، رژیم ایران به نیروهای مزدور شیعی خود در عراق موشکهای بالستیک تحویل داده است و در حال توسعه ظرفیت برای ساختن امکانات بیشتر برای جلوگیری از حملات علیه منافعش در خاورمیانه و ایجاد ابزاری برای هدف قرار دادن دشمنانش در منطقه می‌باشد.

خبرگزاری رویترز با استناد به سه مقام ایرانی، دو منبع اطلاعاتی عراقی و دو منبع اطلاعاتی غربی، نوشته بود، رژیم ایران طی چند ماه گذشته موشکهای بالستیک کوتاه برد به متحدانش در عراق منتقل کرده است... سه منبع گفتند پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بر این برنامه نظارت دارد...

کارشناسان گفتند موشکهای زلزال، فاتح ۱۱۰و ذوالفقار دارای بردهای ۲۰۰تا ۷۰۰کیلومتر می‌باشند و اگر در جنوب یا غرب عراق مستقر شوند می‌توانند ریاض پایتخت عربستان یا تل‌آویو در اسراییل را هدف قرار دهند. نیروی قدس سپاه پاسداران در هر دوی این منطقه عراق پایگاه دارد.

منبع خبر: روزنامه سان سنتینال۴/۸/۹۷

https://www.sun-sentinel.com/florida-jewish-journal/fl-jj-iran-missiles-iraq-20181031-story.html

 

 

گزارش7 ـ محموله های تسلیحاتی رژیم ایران برای شبه نظامیان حوثی

بعد از کشف یک محموله های تسلیحاتی برای شبه نظامیان حوثی یمن فاش شد که این محموله از طریق سومالی ارسال شده است اما رژیم ایران پشت آن است. گزارشی از الشرق الاوسط

مقامهای آمریکایی از یک محموله تسلیحاتی ضبط شده بازرسی کردند که ممکن است با رژیم ایران ارتباط داشته باشد

کارشناسان آمریکایی ، یک محموله تسلیحاتی را که توسط نیروی دریایی آمریکا مصادره شده بازرسی کردند. این بازرسی برای یافتن شواهد جدیدی از حمایت تسلیحاتی رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی یمن است

بازرسان سازمان ملل متحد که به عرشه ناوشکن ِ یو اس اس جیسون دانهام Jason Dunham USS رفته اند ، بیش از 2500 قبضه اسلحه را که خدمه این کشتی در اواخر ماه اوت مصادره کردند بررسی کرده اند ( تا مطمئن شوند) آیا منشاء این سلاح ها مانند قبل ، از ایران بوده است یا خیر.

( مصادره این محموله ) بعد از آن صورت گرفت که دولت ترامپ اعلام کرد قصد دارد پشتیبانی خارجی از شبه نظامیان حوثی را قطع کند .

مقامهای ایالات متحده معتقدند کشتی های (مصادره شده) از سومالی عازم شده اند و مشکوک هستند که ممکن است این حمل و نقل با پشتیبانی رژیم ایران انجام شده باشد.

 

https://aawsat.com/english/home/article/1439741/us-officials-inspect-seized-arms-shipment-possibly-linked-iran

 

گزارش8 ـ هشدار وزارت خارجه آمریکا نسبت به معامله با رژیم ایران

وزارت خارجه آمریکا در مورد معامله با رژیم ایران و حمایت از تروریسم هشدار داد. این وزارتخانه کلیپی در این باره منتشر کرده است

وقتی با ایران وارد معامله میشوید ، شما هرگز نمیدانید که آیا از مردم ایران پشتیبانی میکنید و یا از تروریسم پشتیبانی مالی میکنید.

به همین دلیل است که ایالات متحده آمریکا ، در حال تحریمِ دادوستدی است که گروه شبه نظامی

” بسیج “ را با یک شاهراه مالی ، تامین مالی میکند.

در ایران ، بسیج در سرکوب خشونت بار و نقض حقوق بشر شرکت میکند.

در حالی که به رژیم ایران در پیش بردن ” امنیت داخلی “ کمک میکند.

(بسیج) بچه های مدرسه را شستشوی مغزی میدهد و حتی بچه های 12 ساله را برای جنگ در ایران و در سوریه در همسایگی اش آموزش میدهد ، جایی که کودکان سرباز را برای پشتیبانی از رژیم وحشی اسد اعزام میکند.

ایالات متحده آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است.

https://www.youtube.com/watch?v=1PMGpMEdaJc&feature=youtu.be

 

 

افزایش 120درصدی مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران

بانک جهانی اعلام کرد در ۲۵ سال گذشته، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و پیامدهای آن در ایران حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. سالانه ۶۰۰ هزار کودک بر اثر عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی که بر اثر هوای کثیف روی می‌دهد،‌ جان‌شان را از دست می‌دهند.

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: