رژیم ایران در حال ساخت کارخانه موشک سازی در عراق است-۲۰دقیقه

 رژیم ایران در حال ساخت کارخانه موشک سازی در عراق است-۲۰دقیقه-۹آبان۱۳۹۷




جزییات جدیدی از ارسال موشک از ایران برای شبه نظامیان عراقی و حزب الله لبنان فاش شد.

نشریه سان سنتینل به نقل از منابع مطلع خبر داد:‌ رژیم ایران در حال ساخت کارخانه تولید موشک در عراق است. این اقدام همزمان با تلاشهای مشابه در سوریه و لبنان است





بنا به گزارشات رسیده رژیم ایران پیشاپیش موشکها را برای شبه نظامیان شیعی در عراق ارسال کرده و به آنها کمک کرده است تا کارخانه تولید موشک را در خاک عراق مستقر کنند.

ماه گذشته فاش شد سپاه پاسداران به شبه نظامیان حشدالشعبی موشکهای بالستیک با برد کوتاه داده است. تحولی که نشان میدهد عراق این پتانسیل را دارد که تهدیدات جدی نیابتی از جانب رژیم ایران را دنبال کند.

بدنبال کشف یک توطئه سپاه پاسداران برای حمله به منافع آمریکا در عراق، آمریکا تصمیم گرفت کنسولگریش را در بصره ببندد. بصره سومین شهر بزرگ عراق است.

از سوی دیگر رژیم ایران ارسال تسلیحات پیشرفته برای حزب الله، نیروی نیابتی اش در لبنان را افزایش داده است و برخی از این محموله ها سیستم های جی.پی.اس های پیشرفته را شامل می شوند که برای ارتقا دقت موشکهای حزب الله بکار می روند.

هواپیماهای باربری قشم فارس ایر، که حامل این تسلیحات هستند از تهران به دمشق پرواز می کنند. این هواپیماها قبل از اینکه به عراق بروند به بیروت پرواز می کند...



پیشتر نیز خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، رژیم ایران به نیروهای مزدور شیعی خود در عراق موشکهای بالستیک تحویل داده است و در حال توسعه ظرفیت برای ساختن امکانات بیشتر برای جلوگیری از حملات علیه منافعش در خاورمیانه و ایجاد ابزاری برای هدف قرار دادن دشمنانش در منطقه می‌باشد.

خبرگزاری رویترز با استناد به سه مقام ایرانی، دو منبع اطلاعاتی عراقی و دو منبع اطلاعاتی غربی، نوشته بود، رژیم ایران طی چند ماه گذشته موشکهای بالستیک کوتاه برد به متحدانش در عراق منتقل کرده است... سه منبع گفتند پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بر این برنامه نظارت دارد...

کارشناسان گفتند موشکهای زلزال، فاتح ۱۱۰و ذوالفقار دارای بردهای ۲۰۰تا ۷۰۰کیلومتر می‌باشند و اگر در جنوب یا غرب عراق مستقر شوند می‌توانند ریاض پایتخت عربستان یا تل‌آویو در اسراییل را هدف قرار دهند. نیروی قدس سپاه پاسداران در هر دوی این منطقه عراق پایگاه دارد.

منبع خبر: روزنامه سان سنتینال۴/۸/۹۷

https://www.sun-sentinel.com/florida-jewish-journal/fl-jj-iran-missiles-iraq-20181031-story.html
لطفا به اشتراک بگذارید: