محکومیت اعدامهای خودسرانه در ایران-۲۰دقیقه

 محکومیت اعدامهای خودسرانه در ایران-۲۰دقیقه-۹آبان۱۳۹۷




پیتر خلیل نماینده پارلمان استرالیا اعدامهای خودسرانه در ایران را محکوم کرد و خواستار فشار دولت استرالیا بر رژیم آخوندی شد:





سه کرد ایرانی رامین حسین پناهی زانیار مرادی و لقمان مرادی که ماه گذشته در زندان رجایی شهر ایران اعدام شدند.

در دسامبر ۲۰۱۰ دولت ایران زانیارو لقمان را به اتهام قتل پسر امام جمعه دستگیر کرد. آنها متعاقباً در برابر یک دادگاه در تهران محاکمه شدند. آنها در محاکمه ای که تنها ۲۰ دقیقه بطول انجامید به اعدام محکوم شدند.

دفتر کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت« درخلال محاکمه ، هردو اتهامات را در دادگاه رد کردند و گفتند آنها تحت شکنجه بعد از دستگیری مجبور به اعتراف شده اند» .

اعدام رامین حسین پناهی نیز توسط ملل متحد محکوم شد. این محاکمه هم فقط یک ساعت بطول انجامید .

رامین حسین پناهی در ژوئن گذشته به اتهام عضویت در یک گروه کردی دستگیر شد. گزارشاتی وجود داشت که نشان می داد رامین حسین پناهی قبل از این که محاکمه شود بشدت شکنجه شده و حتی از خدمات و رسیدگیهای پزشکی محروم شده است.

نبودن روندهای درست قضایی و فقدان محاکمه عادلانه نشان داد که مرگ این سه نفر را تنها می توان اعدام خودسرانه توصیف کرد. ...

من از دولت استرالیا می خواهم که به رژیم ایران فشار آورد تا تضمین کند تمامی مردم ایران از حق داشتن محاکماتی عادلانه آنچنان که در ماده ۱۴ کنوانسیون بین المللی حقوق سیاسی و مدنی آمده است، برخوردار باشند
لطفا به اشتراک بگذارید: