مقابله با طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران-۲۰دقیقه

 مقابله با طرحهای توسعه طلبانه رژیم ایران-۲۰دقیقه-۹آبان۱۳۹۷


 

وزیر خارجه بحرین می گوید رژیم ایران دنبال طرح‌های توسعه طلبانه است. وی در کنفرانس امنیت بین المللی در منامه بر ضرورت مقابله با این طرحها تأکید کرد:

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین گفت آهنگی که تمامی بحران‌های منطقه را به هم مرتبط می کند تلاش بیش از یک دهه رژیم ایران، برای اعمال هژمونی بر دیگران، گسترش بنیادگرایی و کنترل اراضی بیشتر از طریق نیروهای نیابتی بوده است.

وی افزود:‌« مداخله رژیم ایران در امور یمن و حمایت آن از تروریست‌های حوثی این جنگ را طولانی کرده و به عدم تمایل حوثی ها به بازگشت به پروسه سیاسی کمک کرده است . تمامی احزاب یمنی در ۲۰۱۲ موافقت کردند که دست از جنگ بردارند اما حوثیها مخالفت کردند.

شیخ خالد بن ا حمد گفت:‌ رهبران عراق و لبنان در تلاش برای هدایت کشورهایشان در مسیر شکوفایی می بودند اما گروه ها یا افراد مورد حمایت رژیم ایران این مسیر را سد کردند و این دو کشور را به قهقرا بردند.

حزب الله و گروه های وابسته به آن برای بی‌ثبات کردن منطقه تلاش کردند. آنها عراق و لبنان را به بی ثباتی کشاندند.

« آنها مردان و زنان را از سراسر این منطقه عضو گیری کردند و به آنها ساختن بمب، قاچاق تسلیحات وتاکتیک های نظامی آموزش دادند تا کشورهای خود را بی ثبات نموده و ‌جاه طلبی‌های هژمونی خواهانه رژیم ایران را به پیش ببرند».

وزیر خارجه بحرین هشدار داد، چنین جاه طلبی هایی در این منطقه در خدمت تنش و بی‌اعتمادی مستمر در میان کشورهای منطقه و حادتر شدان بحران‌های موجود است

شیخ خالد افزود در پاسخ به جاه طلبی های توسعه طلبانه منطقه‌ یی رژیم ایران، امریکا و انگلستان و فرانسه و روسیه باید دخالت کنند و به ثبات منطقه کمک نمایند

ما با اتحاد استراتژیک در خاورمیانه می‌خواهیم امنیت این منطقه را تقویت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همکاری دفاعی ما می تواند با چالشهای قرن بیست و یکم از جمله تروریسم، امنیت سایبری و کشورهای یاغی مقابله کند

 

https://gulfnews.com/news/gulf/bahrain/iran-comes-under-criticism-over-hegemonic-
لطفا به اشتراک بگذارید: