نوشداروی پر هزینه اربعین

گزارش و گفتگو با میثم ناهید- نوشداروی پر هزینه اربعین – ۸آبان۱۳۹۷


امروز اربعین حسینی و نقطة اوج دجالگری نمایش بسیار پرهزینة رژیم به بهانة اربعین است. نمایشی که از دو سه ماه پیش با تمام قوا در کار تبلیغات و آماده‌سازیهای آن در دستگاه تبلیغاتی خود از نمایشهای جمعه تا رادیو تلویزیون و سایر رسانه‌های حکومتی بوده و از دو هفته پیش با اعزام نیروهای نیروهای خود و خانواده‌های آنها که خود رژیم مدعی است تعداد آنها به دو میلیون نفر می‌رسد. علاوه بر جمعیتی که به عراق اعزام کرده، امروز راه‌پیمایی‌هایی را هم در تهران و هم در شهرهای مختلف کشور اعلام نموده است. تنظیم رژیم آخوندی با نمایش راه‌پیمایی اربعین و امکانات و بودجه‌یی را که به آن اختصاص داده، تنها می‌توان با جنگ ضدمیهنی مقایسه کرد.

در این مورد نیز حداکثر امکانات دولتی و بودجه و امکانات شهری و خدماتی شهرها و استانهای مختلف را با مشخص کردن سهمیة آنها به این نمایش یا به قول خودش «رزمایش سیاسی» اختصاص داده؛ ابعاد این اختصاص‌دهی چقدر است؟ و رژیم با صرف این هزینة فوق‌العاده گزاف، در صدد حل چه مسأله‌یی است؟ این موضوع گزارش و گفتگوی امروز ماست؛ ابتدا گزارشی در این باره:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر روز ۳۱ شهریور با اشاره به اینکه عملیات اعزام نیروهای امدادی و درمانی برای ارائه خدمات در اربعین از ۲۳مهر (۵ صفر) آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس خدمات درمانی به زائران در اربعین از ۲۶مهر (۸ صفر) ارائه خواهد شد و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت و تنها در بین‌راه نجف به کربلا موکب‌های درمانی پس از اربعین جمع‌آوری خواهد شد. دکتر علی مرعشی افزود: اربعین سال گذشته یک هزار و ۴۶۰ نیروی پزشکی اعم از متخصص، پزشک عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، اورژانس، امدادگر و ... به عراق اعزام شدند.

مقامهای وزارت بهداشت و درمان رژیم امسال اعلام کردند خدماتی که توسط مرکز پزشکی حج برای اربعین امسال در نظر گرفته شده... حدود ۲۰۰۰نفر است که شامل پزشکان متخصص ، پزشکان عمومی ، پرستاران ، تکنسین های دارویی ، تکنسین های اورژانس ، امدادگران و نجات گران و عوامل خدماتی است، کل دارویی که امسال در نظر گرفته شده حدود ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی است که شامل ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم لوازم مصرفی است.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان رژیم روز ۲۱مهر ۹۷ در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین گفت: نیروهای ما هم در مرزهای شرقی و غربی و هم در بخشی از کشور عراق مستقرند. در این ایام اربعین ۱۷ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی، ۹۰۰ آمبولانس، ۴۰ گروه بهداشتی، ۱۰ هزار پزشک متخصص، پرستار و ... به خدمت‌رسانی به زائران مشغول خواهند شد و ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی نیز مستقیما با این خدمت‌رسانی در تماسند».

علاوه بر این شهرداری تهران و شهرداریهای همة شهرهای کشور با تعیین سهمیه موظف شده‌اند بودجه، کادر، امکانات و ماشین‌آلات خود را در اختیار ستاد راه‌پیمایی اربعین قرار دهند. معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حضور ۱۳۵۰ نیروی خدماتی شهرداری تهران در مراسم اربعین خبر داد.

به گفتة او: ۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران در نجف و ۱۰۰ نفر در کوفه و ۶۰۰ نفر در کربلا مستقر هستند... و اگر بخواهیم نیروهایی که از کلانشهرهای مشهد، کرج و اراک به شهرداری تهران کمک می کنند را هم اضافه کنیم، هزار و ۱۸۵ نیرو و ۶۰ دستگاه ماشین آلات فقط در نجف مستقر شده‌اند. یکی ار اعضای شورای قلابی شهر تهران به نام اعطا، نیز طی مصاحبه‌یی که در رسانه‌های رژیم درج شده گفت: در مورد تصویب رقم کمک به اربعین، جدی‌ترین اختلاف نظرها در صحن مطرح شد».

البته از آنجا که هر دو باند رژیم در مورد انجام این مانور و رزمایش سیاسی اتفاق نظر دارند، می‌توان دریافت که این اختلاف نظرها بایستی در مسابقه برای افزایش رقم این باصطلاح کمکها بوده باشد. علاوه بر این امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش نیز طی اظهاراتی که در خبرگزاری حکومتی میزان منعکس شده اعلام کرد، با اشاره به همکاری هوانیروز ارتش با سازمان اورژانس در بحث اورژانس هوایی ایام اربعین گفت: هوانیروز ۲۳ فروند هلی‌کوپتر را در داخل خاک ایران و چه در مرز عراق آماده کرده است.

به گزارش رسانه‌های رژیم رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم از حضور ۱۴۴ تیم پلیس با بیش از پنج هزار نیرو در طرح ویژه اربعین برای کنترل امنیت جاده‌ها خبر داد. در مورد ضرورت اختصاص چنین بودجه و امکانات عظیمی به این نمایش دجالگرانه، مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه طی اظهاراتی در همایشی در کربلا گفت: راهپیمایی اربعین مقدمه فتح عظیم اسلام است. که یادآور شعار فتح قدس از طریق کربلای خمینی در مورد جنگ ضدمیهنی است.

پاسدار جعفری سرکردة فرمانده کل سپاه پاسداران رژیم هم روز 5آبان با خودجوش خواندن این بسیج فوق‌العاده با شرکت تمام نهادهای لشگری و کشوری رژیم عنوان کرد: «شور و حال عجیبی به‌وجود آمده که تمرینی برای حوادث بزرگ‌تر و ظهور است که همه شیعیان و مسلمانان جهان در انتظار آن هستند». این گزارش رو دیدیم و شنیدیم، اما قبل از گفتگو در این باره اجازه بدین قسمتی از اظهارات یکی از آخوندهای حکومتی منتقد به این قبیل دجالگریها و آثار و عواقب اون برای رژیم رو هم ببینیم:

گفتگوی سیاسی


همون طور که در این گزارش هم دیدیم، رژیم تبلیغات و تدارکی برای به نمایش باصطلاح راه‌پیمایی اربعین راه انداخته که تنها با جنگ ضدمیهنی قابل مقایسه است؛ اما چرا؟ چرا رژیم در دورانی که با بحران شدید اقتصادی مواجه هست، در شرایط که اقشار به جان آمدة مردم حقوقی رو مطالبه می‌کنند که نسبت به هزینه‌های اربعین بسیار ناچیزه، اما رژیم در برابر این مطالبات می‌گه نیست و ندارم، پس چرا چنین هزینه‌های سنگینی برای راهپیمایی اربعین می‌کنه؟ آیا این اقدامات نشانه قدرت رژیم نیست؟
رژیم با صرف چنین هزینه‌های نجومی می‌خواد چه تضادی و چه مسأله‌یی رو حل بکنه؟ اینها سوالاتی‌ست که در گفتگوی امروز با میثم ناهید، اونها رو دنبال می‌کنیم.

س: اگر چه دراین گزارشی که دیدیم گوشه‌هایی از هزینه‌های فوق‌العاده سنگینی که رژیم میشه تصویری از هزینه‌های رژیم در رابطه با اربعین رو نشون بدین.


ج: فکر کنم در گزارشی که پخش شد، تا حدود زیادی ابعاد نجومی هزینه‌هایی رو که رژیم برای «رزمایش اربعین» صرف کرده نشون داده شده بود. اینکه از واژه «رزمایش» استفاده می‌کنم، عبارت رزمایش «رزمایش سیاسی» رو مهره‌ها و دستگاه تبلیغاتی رژیم برای نمایش اربعین به کار بردند. مثلا آخوند احمد خاتمی چند روز پیش گفت: «اربعین جداً رزمایش ولایت است!». پس ابتدا این رو بدونیم که رژیم به بهانة اربعین و امام حسین یک رزمایش و مانور راه انداخته. هر رژیمی وقتی یک مانور برگزار می‌کنه، از روی گستردگی و هزینة اون مانور، می‌سنجند که تا چه حد اون رزمایش برای اون رژیم اهمیت داره.

نگاهی به ابعاد هزینه همین رزمایش اربعین رژیم بکنید! از اتوبان 4بانده‌یی که با عجله و شبانه‌روزی درست کردند، درحالیکه سالها و حتی دهه‌هاست بسیاری از شهرکها و روستاهای کشور دارای جادة آسفالت نیستند، در بسیاری شهرها هم آسفالتها فرسوده‌ن، اما رژیم بازسازی نمی‌کنه. تا اختصاص دارو و خدمات پزشکی مجانی در ابعاد کلان درحالیکه همه می‌دونیم که گرانی دارو و درمان برای مردم تا کجا کمرشکنه. در یک نمونه اعلام کردند ۲۴۰میلیارد ریال تنها برای «اجرای پروژه توسعه زیر ساخت های خدماتی و پشتیبانی مواکب در مرز شلمچه» اختصاص دادن.

روزانه تصاویری از شهرهای مختلف می‌رسه که مردم داخل سطل‌های زباله در پی غذا هستند. دیروز یک جوان کلیپی منتشر کرد و گفت نیم ساعت کنار این منبع زباله ایستادم، چندین کودک، جوون و پیر تا کمر تو این منبع خم شدن که شاید غذایی پیدا کنن. بهرحال با این وضعیت، رژیم چنین هزینه‌های نجومی به رزمایش اربعین اختصاص داده. همه اینها هم به این علته که به شدت به چنین «رزمایشی» نیاز داره. آش اون قدر شوره که روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی اول آبان نوشت: «اگر هزینه این اعزام چندین میلیونی از محل بودجه بیت المال و توسط وزارت خانه‌ها و نهادهای حکومتی باشد واقعاً جای نگرانی و تاسف دارد!» ملاحظه می‌کنید که چطور ابعاد چندین میلیارد دلاری رو خواسته چندین میلیونی جلوه بده!

س: چرا؟ چون در رابطه با مراسمی مثل ۲۲بهمن روشنه که رژیم نیاز داره جمعیت انبوه‌تری رو به صحنه بیاره. اما برای یک مراسم مذهبی چرا؟ چه نیازی داره؟


ج: نیازش اونقدر جدیه که خامنه‌ای چندی پیش گفت: «این راهپیمایی را می‌بینید؟...آن چیزی است که ضامن بقای این کشور است!». پس بحث «ضامن بقای» نظام هست. این هم بر میگرده به وضعیتش. باید به شرایط رژیم نگاه کنیم. چندین بحران سنگین و کمرشکن در حال فشار بسیار زیاد به نظام هستند:
-شرایط انفجاری جامعه
-اعتصابهای سراسری
-اعتراضها در سراسر کشور
-فروپاشی اقتصادی
-جنگ شدید باندی
-بازگشت شدیدترین تحریمهای تاریخ علیه نظام
-انزوای بی‌مانند جهانی
آخوندها در برابر این بحرانها چه راه‌حلی دارند؟
پاسخ یک کلمه هست: هیچ!

اگر راه‌حلی داشتند، باید آنرا اجرایی کرده تا کار نظام به این نقطه خطرناک نرسد. اما راه‌حلی نیست. در واقع بزرگترین بحرانی که گریبان خامنه‌ای و روحانی را گرفته، «بحران بی راه‌حلی» است. رژیم آخوندی هم تلاش می‌کند با مراسم اربعین و هیاهوی دجالگرانه در اطراف آن و قدرت نمایی در مورد اون این بحرانهای کمرشکن رو که روحیه بسیجی‌ها و بدنه نظام را داغان کرده تحت‌الشعاع قرار بدهد. در مجموع رژیم با این نمایش یا در واقع مانور و رزمایش سیاسی چند هدف رو دنبال میکنه:
۱- پوشاندن موقعیت به شدت لرزان و بحرانی خودش
۲- این که وانمود بکنه از حمایت مردمی برخورداره و عواطف مذهبی مردم رو به حساب خودش و حمایت از رژیم بگذارد.
۳- خشم و نفرت مردم عراق رو از این که کشورشون توسط رژیم مورد تجاوز و تاخت و تاز قرار گرفته وارونه جلوه بده و اونها رو واله و شیفتة خودش نشون بده.
۴- دست مماشاتگران رو برای لابی و حمایت از خودش پر کنه.

س: (مجری وارد شود) منظورتون چیه که دست مماشاتگران رو پر کنه؟


ج: سیاست مماشات به خاطر منافع تجاری که از قبل رژیم داره، در پی اینه که به این طور جلوه بده رژیم از حمایت مردمی و در نتیجه ثبات دارد. اما این تلاشها به خاطر شرایط قیام، حرکتهای اعتراضی گسترده و اعتصابات سراسری که هر روز در کشور جریان داره، کسی رو نمی‌تونه فریب بده. همین دیروز در جریان بسیج مردمی برای برگزاری تجمع در پاسارگاد و بزرگداشت کورش کبیر رژم چطور سراپا به لرزه افتاده بود و تمام توان خودش رو به کار گرفت تا نگذاره این تجمع مردمی در بیابان و دهها کیلومتر دورتر از مناظق شهری برگزار بشه؛ اگر رژیم واقعا اگر اون طور که می‌خود وانمودکنه، از پایگاه مردمی و حمایت مردمی برخوردارده پس چرا یک تجمع مردمی اون رو این طور به لرزه می‌افته.

روحانی روز ۶شهریور در مجلس ارتجاع گفت همة معادلات با قیام دی ماه به هم خورد و از زمانیکه عده‌ای اغتشاشگر به خیابانها ریختند، ترامپ هم طمع کرد و از برجام خارج شد. حالا می‌خواد با نشون دادن جمعیت بگه من حمایت دارم و به لابی مماشات سوخت برسونه.

س: حرف مردم چیست؟


ج: تو شرایطی که مردم با گوشت و پوستشون فقر، نداری و له شدن زیر غارت و ستم آخوندها رو می‌بینن، چه حرفی دارن جز اینکه براشون بسیار روشنه که هدف آخوندها از این دجالبازیها عوض کردن صورت مسأله است. چندی پیش در فضای مجازی کلیپی پخش شد... (نمونه مادری که از فقر گریه می‌کرد و می‌گفت خامنه‌ای خدا لعنتت کنه که مارو به روز سیاه نشوندی، من قبلا طرفدارت بودم، گولت رو خوردم، اما الان پسرم حتی ۲هزار تومن هم سرمایه نداره، از عید رنگ مرغ رو تواین خونه ندیدیم....)

مردمی که هر روز روی دیوارها تابلو فروش کلیه و کبد و قرنیه... میز‌نن، مردمی که به گفته خود رسانه‌های رژیم بیش از ۸۰درصد زیر خط فقر هستن. کارگرانی که به گفته رسانه‌های حکومتی در همین هفته، دستمزدشون ۶۳درصد از معیشت کمتره (که البته به طور واقعی خیلی بیش از این است) کامیونداران محرومی که نه تنها نمی‌تونن هزینه زندگی خانواده‌شون رو تامین کنن، حتی نمی‌تونن لاستیک و الزامات خود کامیون رو تهیه کنن، و...

یک زمان کردان می‌گفت بازار از ۶۰سال پیش هوادار نظام بوده. الان می‌بینیم بازاریان هم چطور از ستم و غارت این رژیم به‌ ستوه آمدن و اعتصاب سراسری اونها رو دیدیم. خب انتظار داریم مردم چه حرفی داشت باشن؟ در حالی که منابع کشور به جای این که صرف فقر زدایی، صرف برطرف کردن این همه ضایعاتی که رژیم بر کشور و بر مردم وارد آورده بشه، صرف مقاصد شوم رژیم، می‌شه! مردم چه حرفی دارند جز اینکه این روزها همه میگن تنها راه سرنگونی این رژیمه؟

 
لطفا به اشتراک بگذارید: