با دردها و درمان‌ها در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۳

با دردها و درمان‌ها در مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۳ -۱۰آبان۱۳۹۷


بینندگان عزیز دوستان گرامی، سلام بر شما، درخدمتتون هستیم با برنامه‌ دیگری از مجله اجتماعی- اقتصادی . با شماره جدیدی از مجله اجتماعی در خدمتتون هستیم . مجله ای که تلاش میکنه دردهای مشترک و البته فریادهای مشترک رو پژواک بده ،پژواکی که بغض فرو خورده در گلوی سالیان رو به اراده ای سترگ در مشتهای گره کرده ،مرگ ظالمان رو نوید میده، برنامه امروزمونو با سه گزارش خدمتتون ارائه میدیم .اولین گزارش«پاسپان دزد»-گزارش بعدی « زحمتکشان در زندان -دزدان درحکومت » و در نهایت « عواقب خشک شدن دریاچه نمک قم »، ابتدا اخبار رو با هم ببینیم

اخبار:


تورم سبد معیشت بیش از ۴۸ درصد است


یک کارشناس کارگری رژیم اعتراف کرد: اگر ضرایب اهمیت کالاها را دخالت دهیم، می‌بینیم تورم بیش از اینهاست؛ مثلا «پروتئین» مهر امسال نسبت به مهر سال گذشته، ۵۱.۶ درصد افزایش قیمت داشته؛ میوه در همین مدت، ۷۸ درصد افزایش قیمت داشته، پوشاک ۳۵ درصد، مسکن ۲۹ درصد، بهداشت و درمان ۳۳ درصد، حمل و نقل ۳۴ درصد، ارتباطات ۳۸ درصد و هزینه‌های آموزشی و تفریحی ۵۹ درصد، گران شده است. وقتی همه‌ی اینها را کنار هم می گذاریم وضرایب اهمیت‌شان را اِعمال می‌کنیم. درمی‌یابیم که تورمی که ما در سبد معیشت‌مان داریم، بیش از ۴۸ درصد است.

شیب افزایش قیمت کالاها و افسارگسیختگی رب گوچه فرنگی در گرانی در مهرماه


خبرگزاری حکومتی فارس نوشت شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار کشور نشان می‌دهد شیب افزایش قیمت کالا و خدمات تند شده است. به طوری که رب گوجه در مهرماه نسبت به شهریور بالاترین رشد قیمتی را ثبت کرده است.
قابل توجه است که رب گوجه فرنگی یکی از اقلام اساسی خانوار ها برای تهیه وعده های غذایی است . گرانی بیشتر آن باعث شده رب از سفره اقشار کم درآمد خارج شود.

گرانی ۳۰۰درصدی داروی پیوندی بیماران ایران


عضو هئیت مدیره انجمن بیماران کلیوی در رابطه با افزایش ۳۰۰ درصدی داروی پیوندی گفت: بیماران ‌مانند توپ در داروخانه‌ها دنبال داروهای خود می‌گردند و داروها نیز به طور مرتب قابل تهیه نیست و این خلاف قول وزیر بهداشت است.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در گلستان


استاندار رژیم در گلستان گفت: قیمت نان در گلستان ۱۰ درصد افزایش یافت. رژیم آخوندی به طور خزنده اقدام به گران کردن نان که قوت لایموت مردم ایران است کرده است.

رشوه و دزدی توسط کارگزاران حکومتی در واردات گوشت


مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور: ما به عنوان واردکننده گوشت باید تمام فیلترهای دامپزشکی را بگذرانیم تا بتوانیم محصولی ثبت یا وارد کنیم و با مشکلات بسیاری در این ارگان مواجه می‌شویم و چندین ماه طول می‌کشد تا بتوانیم سفارشی را ثبت کنیم اما افرادی هستند که یک‌روزه کارشان انجام شده است.

آموزش و پرورش امر فراموش شده و بی کیفیت در نظام آخوندی


وزیر آموزش و پرورش رژیم اعتراف کرد: ۹۸ درصد بودجه آموزش‌ و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود، عملاً بودجه‌ای برای کیفیت‌بخشی وجود ندارد. عدم اختصاص بودجه مناسب برای آموزش و پرورش در حالی می‌باشد که در سالیان اخیر مرتب به بودجه نهادهای نظامی و امنیتی رژیم افزوده می گردد.

طوفان در سیستان ۱۲۰ نفر را روانه بیمارستان کرد


یک کارگزار رژیم در سیستان و بلوچستان: ۱۲۰ نفر براثر طوفان در هفته جاری به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شمال استان مراجعه کرده‌اند که ۲۷ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.

۱۵۰ روستا در محاصره شن ‌های روان و گرد و خاک


فرماندار رژیم در ریگان: ریگان پس از خوزستان دومین نقطه در زمینه کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است و تاکنون بر اثر گرد و غبار و توفان شن 16روستا خالی از سکنه شده و ۱۵۰روستا نیز در محاصره شن‌های روان و گرد و غبار قرار دارند همچنین گرد و غبار و توفان شن سالانه 50 میلیارد تومان به زیرساخت های شهرستان ریگان خسارت وارد می‌کند.

گزارش اول «پاسبان دزد»


مشکلات در ایران آخوند زده، تار و پود زندگی مردم را دربرگرفته‌است، و جایی نیست که از مصائبی که رژیم بر سر مردم آورده در امان مانده باشد، جیب مردم را به هر طریق و شیوه‌ای خالی می‌کنند اما پاسخگوی هیچ مشکلی نیستند.

گزارش دوم « زحمتکشان در زندان -دزدان درحکومت »


دردهای مردم در حاکمیت آخوندی پایانی نداره از یک طرف فساد حکومتی وچپاول وتاراج اموال مردم که اون روی سکه‌اش فقر وتنگدستی هر چه بیشتر برای اقشار محروم جامعه است به صورتیکه مردم برای ادامه زندگی وامرار معاششون موندن.واگر برای درآوردن یه لقمه نون کاری هم برای خودشون دست وپا کنن به جرمها و اتهامهای آخوند ساخته دستگیر میشن وروانه زنداها میشن. با هم گزارشی رو از درد ورنج مردم در این زمینه ببینیم

گزارش سوم « عواقب خشک شدن دریاچه نمک قم »


دریاچه نمک قم به‌دلیل سیاستهای مخرب و میهن بر باد ده رژیم آخوندی به‌سمت خشک شدن کامل پیش می‌رود و نتایج وخیم زیست محیطی و آلودگی هوا در چهار استان مجاور آن، از هم‌اکنون خودش رو نشون میده. گزارشی داریم که باهم ببینیم
لطفا به اشتراک بگذارید: