بلند ترین مجسمه جهان-۲۰دقیقه

بلند ترین مجسمه جهان در هندوستان با ارتفاع ۲۴۰ متر دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا پرده برداری شد


این مجسمه نزدیک ۴۲۰ میلیون دلار ارزش دارد و در آن ۷۰۰ تن آهن بکار رفته است

این مجسمه به افتخار والابای پاتلWALABAY PATEL یکی از پدران بنیانگذار هند ساخته شده‌است. این تندیس عظیم در جزیره‌ای رو به سد نارمادا NARMADA در ایالت گجراتGOJARAT هند واقع شده.

سردار پاتل کسی است که ساکنان ۵۰۰ ایالت هندوستان را بعد از استقلال با هم متحد کرد

سکویی که این مجسمه بر روی آن بنا شده ۵۸ متر ارتفاع دارد





سردار والابای پاتل به عنوان «مرد آهنین هند» شناخته می‌شود. او یک رزمنده راه آزادی، فرمانده ارشد و یکی از بنیانگذاران جمهوری هند بود. والابای پاتل در جریان استقلال هند، نقش بزرگی در اتحاد ۵۰۰ ایالت خودمختار و تشکیل کشور هند داشته و سپس به عنوان اولین قائم مقام نخست‌وزیر کشور هند به ایفای نقش پرداخت

این تندیس با پایه آن ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و با ترکیبی از فولاد و برنز ساخته شده‌است. این مجسمه دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا ارتفاع دارد و پیش از آن عنوان بلندترین مجسمه جهان به مجسمه ۱۵۳ متری تندیس بهار معبد بودا واقع در معبد بهاری چین تعلق داشت

این بنای یادبود همراه با محیط اطراف آن بیش از ۲۰٬۰۰۰ متر مربع را اشغال کرده‌است و توسط یک دریاچه مصنوعی ۱۲ کیلومتر مربعی احاطه شده.

ساخت بنا در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ آغاز و در اواسط ماه اکتبر ۲۰۱۸ اتمام یافت. پرده برداری از مجسمه سردار والابای پاتل توسط نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ در سالگرد تولد پاتل انجام شد.
لطفا به اشتراک بگذارید: