بیانیه ترامپ در سایت کاخ سفید، پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام

بیانیه کاخ سفید درباره بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه رژیم


کاخ سفید در بیانیة جداگانه‌یی دربارة بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه رژیم، می‌نویسد: بیش از ۷۰۰ شرکت و نهاد مالی از جمله بانک‌های عمدة (رژیم) ایران، صادرکنندگان نفت و شرکت‌های کشتی‌رانی و کشتی سازی ، به لیست تحریم‌ها باز می‌گردند.رئیس‌جمهور ترامپ... به ایستادن در برابر تجاوزگری رژیم ایران ادامه خواهد داد و تحریم‌هایی را که مجدداً اعمال شده‌اند، به‌طور کامل اجرا خواهد کرد.... دولت ترامپ... کسانی را که تلاش کنند این تحریم‌ها را نقض کرده و یا دور بزنند هدف قرار خواهد داد. کسانی که فعالیت‌های تحت تحریم با (رژیم) ایران را کاهش نداده‌اند، با ریسک عواقب سختی روبرو هستند».

این بیانیه، می‌افزاید: «دولت تاکنون طی ۱۹ مجموعه تحریم، ۱۶۸ فرد مرتبط با (رژیم) ایران را لیست‌گذاری کرده است. آنها به‌خاطر روابطشان با (رژیم) ایران, حمایت از تروریسم، برنامة موشک بالستیک، نقض حقوق بشر، فعالیت‌های جنایتکارانه و سایر موارد هدف قرار گرفتند. صادرات نفت (رژیم) ایران از ماه ژوئن... به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است و بیش از ۲۰ کشور واردات نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند. دولت به سایر واردکنندگان نیز فشار می‌آورد که در اسرع وقت، (وارداتشان) را به صفر برسانند».

کاخ سفید در این بیانیه هم‌چنین تصریح کرده است به‌رغم تحریم‌های نفتی علیه رژیم، بازار نفت جهانی باثبات باقی خواهد ماند؛ از ماه اوت ۲۰۱۷ تا اوت ۲۰۱۸، آمریکا تولید نفت خام خود را به میزان ۲.۱ میلیون بشکه در روز افزایش داده و صادرات تقریباً به میزان یک میلیون بشکه در روز افزوده شده است. طی سال آینده، ایالات متحده تولید (نفت خود را) به میزان یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر افزایش می‌دهد. ما با تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان کار می‌کنیم تا آنها نیز عرضة خود را افزایش دهند.

منبع: سایت کاخ سفید: ۹۷۰۸۱۲
لطفا به اشتراک بگذارید: