در خاطره روزها ۱۲ آبان ۱۳۹۷ – ۳ نوامبر



[caption id="attachment_176318" align="alignleft" width="250"]افشای سایت هسته‌یی رژیم آخوندی افشای سایت هسته‌یی رژیم آخوندی[/caption]

۱۲ آبان – ۱۳۸۸ افشای سایت هسته‌یی رژیم آخوندی


مسئول کمیسیون صلح «شورای ملی مقاومت» ‌طی یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن افشای جزئیات سایت غنی‌سازی رژیم در قم، در مورد سایت «سنجریان» واقع در کنار رودخانه «جاجرود» گفت: «در این سایت رژیم در حال ساختن مواد شدیدالانفجار به عنوان چاشنی بمب اتمی است».





[caption id="attachment_176319" align="alignleft" width="250"]پیوستن ایران به نظام متریک پیوستن ایران به نظام متریک[/caption]

۱۲ آبان – «۱۳۱۱ خورشیدی» پیوستن ایران به نظام «متریک» 


در این روز «ایران» به نظام «متریک» پیوست و جای «ذرع» و «فرسنگ» را «متر» و «کیلومتر» گرفت. همچنین در این نظام به جای استفاده از «مثقال»، «سیر»، «من» و «خروار» از «گرم»، «کیلوگرم» و «تن» استفاده می‌شود.





[caption id="attachment_176321" align="alignleft" width="250"]تاسیس شهر قزوین تاسیس شهر قزوین[/caption]

۱۲ آبان – ۳ نوامبر «۲۴۵ میلادی» تأسیس شهر قزوین


«شاپور اول» از پادشاهان ساسانی، دستور بنای شهر «قزوین» را صادر کرد. «شاپور» دستور داد، شهر تازه به نام طایفه‌یی که در آن منطقه سکونت داشت «کاسپین» نامیده شود که این نام به مرور زمان به صورت «قزوین» در آمده است.





[caption id="attachment_176322" align="alignleft" width="250"]اعلام استقلال کشور لهستان اعلام استقلال کشور لهستان[/caption]

۱۲ آبان – ۳ نوامبر «۱۹۱۸ میلادی» اعلام استقلال کشور لهستان


در این روز کشور «لهستان» از فرصت پایان «جنگ جهانی اول» و درگیری داخلی روس‌ها پس از انقلاب بلشویکی استفاده کرد و با جدا شدن از روسیه، اعلام استقلال کرد.





[caption id="attachment_176323" align="alignleft" width="250"]زادروز آندره مالرو زادروز آندره مالرو[/caption]

۱۲ آبان – ۳ نوامبر «۱۹۰۱» میلادی زادروز آندره مالرو


«آندره مالرو» نویسنده، سیاستمدار و بشردوست، در۱۹۳۰ به گروه باستان‌شناسان فرانسوی پیوست که در ایران کار می‌کردند، با شروع جنگ داخلی اسپانیا به عنوان خلبان به حمایت از جمهوریخواهان «اسپانیا» شتافت و در جریان «جنگ جهانی دوم» وارد سازمان‌های مقاومت فرانسه گردید ضد خاطرات و وسوسة غرب از آثار مهم اوست.

لطفا به اشتراک بگذارید: