تحریمها رژیم ایران را به زانو در می آورد-۲۰دقیقه

  تحریمها رژیم ایران را به زانو در می آورد-۲۰دقیقه-۱۲آبان




جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی در بنیاد همیلتون در واشینگتن گفت تروریسم رژیم ایران علیه اپوزیسیون ایران در پاریس و همینطور طرحهای تروریستی آن در سایر کشورها نشان می دهد با توافق اتمی رفتار این رژیم تغییر نکرده است:

گزارش

تحریمها رژیم ایران را به زانو در می آورد



جان بولتون : فشاری که با تحریم ها اعمال شده به مورد اجرا گذاشته شده با رشته تحریم هایی که قرار است مجدداً بازگردند تاثیری حتی بیش از تحریم هایی که با اروپا تحت قطعنامه های شورای امنیت داشتیم خواهد داشت.







 فکر می کنم علت آن این است که تحریم ها طی سالیان و به شکلی تدریجی اعمال می شد و رژیم ایران می توانست نسبت به آن تحریم ها واکنش نشان داده تاثیرات آنرا کاهش داده و دور زده و از آن عبور کند. زمانی که توافق اتمی در ۲۰۱۵ به مورد اجرا گذاشته شد تحریم ها تمام شد و ایران گفت عصر جدیدی است و آنها تمام شیو های کاستن از تحریمهایی را که قصد داشت آنان را بزانو در آورد فراموش کردند، بنابر این زمانی که ما تحریم ها را مجدداً اعمال کردیم آنها برای آن آماده نبودند. درحال حاضر نیز برای آن آماده نیستند می توانید پیامدهای آنرا در سقوط مستمر ارزش پول ایران ببینید

حتی قبل از آنکه ما از توافق بیرون بکشیم تظاهرات هایی در دسامبر سال گذشته در ایران شروع شد و اکنون در سراسر کشور جریان دارد.

 فکر می کنم الان درفضایی کاملاً متفاوت نسبت به گذشته قرار داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفته است هدف ما وارد کردن حداکثر فشار است که این کار صادارت نفت ایران را به صفر می رساند.

 ما بوضوح می دانیم تعدادی از کشورهای اطراف ایران که من از برخی از آنها طی هفته گذشته بازدید داشتم و یاسایرین که از آن نفت خریداری می کنند ممکن است به فوریت نتوانند آنرا به صفر برسانند ما میخواهیم به فشار حداکثر دست یابیم ولی نمی خواهیم به دوستان و متحدانمان آسیب برسانیم و بر روی راه حل آن کار می کنیم.

شرکت های اروپایی از بازار ایران فرار می کنند و اکثر شرکتهای بزرگ اینکار را کرده اند . بنابراین عواقب آن ادامه خواهد داشت

اگرشما به رفتار رژیم ایران در زمینه های غیر اتمی نگاه می کردید می دیدید، تلاش آنها برای توطئه حمله به اپوزیسیون ایران در پاریس که منجر به دستگیری چند دیپلمات ایرانی شد که در واقع ماموران اطلاعات بودند .

همچنین شما در آمریکا هم چندماه پیش شاهد آن دستگیری مأمورن رژیم ایران بودید

همین دیروز بود که ما دیدیم دولت دانمارک اعلام کرد مقامات ایرانی بیشتری را شناسایی کرده است که سوءقصدی را در دانمارک طراحی می کردند.

 معلوم می شود این رژیم اساساً با توافق اتمی ۲۰۱۵ تغییر نکرده است و در اساس فرضیه آن که اگر شما بتوانید موضوع اتمی را حل کنید همه چیز حل خواهد شد! شکست خورده است.

جان بولتون استراتژی امنیت ملی آمریکا
لطفا به اشتراک بگذارید: