تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۲آبان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۲آبان


 

1-دونالد ترامپ : رژیم ایران با تحریمهای جدید ضربه بزرگی دریافت می کند‌تحریمها ضربه بزرگ به رژیم ایران ـ  

2-شرکتهای سوخت رسانی در فرودگاه استانبول از دادن سوخت به برخی از خطوط هواپیمایی رژیم ایران خودداری کردند خودداری از تأمین سوخت برای هواپیماهای رژیم ایران در ترکیه ـ

http://www.bbc.com/persian/iran-46062555 

3-برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا:‌ ما اکنون اعتصابات معلمان و رانندگان کامیون در دهها شهر ایران را می بینیم. این رژیم مردم را به خاطر مطالبه نیازهای اولیه زندگیشان آزار می دهد، دستگیر می کند و در زندان به قتل می رسانداعتراضات مردمی علیه رژیم ایران ـ

https://twitter.com/USAdarFarsi/with_replies 

گزارش1 ـ تحریمها رژیم ایران را به زانو در می آورد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی در بنیاد همیلتون در واشینگتن گفت تروریسم رژیم ایران علیه اپوزیسیون ایران در پاریس و همینطور طرحهای تروریستی آن در سایر کشورها نشان می دهد با توافق اتمی رفتار این رژیم تغییر نکرده است:

گزارش

تحریمها رژیم ایران را به زانو در می آورد

جان بولتون : فشاری که با تحریم ها اعمال شده به مورد اجرا گذاشته شده با رشته تحریم هایی که قرار است مجدداً بازگردند تاثیری حتی بیش از تحریم هایی که با اروپا تحت قطعنامه های شورای امنیت داشتیم خواهد داشت.

 فکر می کنم علت آن این است که تحریم ها طی سالیان و به شکلی تدریجی اعمال می شد و رژیم ایران می توانست نسبت به آن تحریم ها واکنش نشان داده تاثیرات آنرا کاهش داده و دور زده و از آن عبور کند. زمانی که توافق اتمی در ۲۰۱۵ به مورد اجرا گذاشته شد تحریم ها تمام شد و ایران گفت عصر جدیدی است و آنها تمام شیو های کاستن از تحریمهایی را که قصد داشت آنان را بزانو در آورد فراموش کردند، بنابر این زمانی که ما تحریم ها را مجدداً اعمال کردیم آنها برای آن آماده نبودند. درحال حاضر نیز برای آن آماده نیستند می توانید پیامدهای آنرا در سقوط مستمر ارزش پول ایران ببینید

حتی قبل از آنکه ما از توافق بیرون بکشیم تظاهرات هایی در دسامبر سال گذشته در ایران شروع شد و اکنون در سراسر کشور جریان دارد.

 فکر می کنم الان درفضایی کاملاً متفاوت نسبت به گذشته قرار داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفته است هدف ما وارد کردن حداکثر فشار است که این کار صادارت نفت ایران را به صفر می رساند.

 ما بوضوح می دانیم تعدادی از کشورهای اطراف ایران که من از برخی از آنها طی هفته گذشته بازدید داشتم و یاسایرین که از آن نفت خریداری می کنند ممکن است به فوریت نتوانند آنرا به صفر برسانند ما میخواهیم به فشار حداکثر دست یابیم ولی نمی خواهیم به دوستان و متحدانمان آسیب برسانیم و بر روی راه حل آن کار می کنیم.

شرکت های اروپایی از بازار ایران فرار می کنند و اکثر شرکتهای بزرگ اینکار را کرده اند . بنابراین عواقب آن ادامه خواهد داشت

اگرشما به رفتار رژیم ایران در زمینه های غیر اتمی نگاه می کردید می دیدید، تلاش آنها برای توطئه حمله به اپوزیسیون ایران در پاریس که منجر به دستگیری چند دیپلمات ایرانی شد که در واقع ماموران اطلاعات بودند .

همچنین شما در آمریکا هم چندماه پیش شاهد آن دستگیری مأمورن رژیم ایران بودید

همین دیروز بود که ما دیدیم دولت دانمارک اعلام کرد مقامات ایرانی بیشتری را شناسایی کرده است که سوءقصدی را در دانمارک طراحی می کردند.

 معلوم می شود این رژیم اساساً با توافق اتمی ۲۰۱۵ تغییر نکرده است و در اساس فرضیه آن که اگر شما بتوانید موضوع اتمی را حل کنید همه چیز حل خواهد شد! شکست خورده است.

جان بولتون استراتژی امنیت ملی آمریکا 

گزارش2 ـ جزییات جدیدی از عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا

وال استریت ژورنال طی گزارشی با عنوان کیسه‌های پول و یک توطئه بمبگذاری جزییاتی از عملیات مخفی رژیم ایران و طرح تروریستی آن در اروپا را منتشر کرد:

گزارش

:‌یات جدیدی از عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا

در یک روز آفتابی در اواخر ژوئن، امیر سعدونی، مهاجر ایرانی، در تراس یک قهوه‌خانه در لوگزامبورگ با مأمور اطلاعات رژیم ایران که به اسم دانیل می‌شناخت ملاقات کرد.کسی که برای سالیان به او پول داده بود تا علیه یک گروه مستقر در فرانسه که مخالف رژیم تهران است جاسوسی کند.

بنا به گفته کسانیکه با موضوع آشنا هستند، دانیل گفت که جمع‌آوری اطلاعات “برای ما کافی نیست”. آنها گفتند که مأمور به سعدونی و همسرش یک وسیلة انفجاری داد تا در کنفرانس سالانه توسط اپوزیسیون ایران که در آن رودی جولیانی، وکیل پرزیدنت ترامپ، قرار بود در 30 ژوئن صحبت کند، منفجر نماید.

مقامات گفتند،‌ سرویس های امنیتی اروپایی مأموران رژیم ایران را زیر نظر داشتند

مقامات بلژیکی گفتند که سعدونی و همسرش را در میسر کنفرانسی در خارج از پاریس ، متوقف کردند و دستگاهی را کشف کردند که حاوی نیم کیلوگرم تی ای تی پی  TATP، یک ماده منفجره قوی بود.

 مقامات گفتند پلیس آلمان ، عامل اطلاعاتی ایران را چند مایل دورتر از مرز اتریش بازداشت کردند ، (کشوری) که وی به عنوان یک دیپلمات در سفارت ایران در آن مستقر و از مصونیت برخوردار بود .

این توطئه در یک لحظه دیپلماتیک مهم و یک ماه بعد از اینکه واشنگتن از توافق هسته ای بیرون کشید ،خنثی شد.

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون و سایر رهبران اروپایی، در تلاش برای نجات این توافق هستند.

این اتهام که یک مأمور ایرانی توطئه یک حمله در خاک فرانسه را ریخته، حمایت اروپا از توافق اتمی را بخطر انداخته است.

سه‌شنبه، دانمارک یک عملیات رژیم ایران برای کشتن یک مخالف را اعلام نمود و فشار را روی اروپا برای سخت‌تر کردن رویکردش به تهران افزایش داد.

 جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ادعا کرده است که این توطئه توسط مخالفان بین المللی ایران به راه افتاده است تا یک شکافی را بین تهران و غرب بوجود بیاورد.

با توجه به نقش فرانسه برای نجات توافق هسته ای ، برخی از مقامات اروپایی تصور می کردند که طرح ، ممکن است یک عملیات خودسرانه باشد.

 اما مقامات فرانسوی اعلام کردند که ردپای مسئولیت این توطئه را با ”سعید هاشمی مقدم “ یک مقام ارشد وزارت اطلاعات ایران، پیدا کرده اند. 

 https://www.wsj.com/articles/bags-of-cash-and-a-bomb-plot-inside-a-covert-iranian-operation-in-europe-1540978201 

گزارش3 ـ فعالیتهای شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: هدف ما از تحریمها پایان دادن به فعالیتهای شرورانه رژیم ایران است

گزارش

فعالیتهای شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

فاکس نیوز: نظر شما در مورد نظر وزیر خارجه رژیم ایران چیست؟

مایک پمپئو: این اولین باری نیست که جواد ظریف از این نوع تهدیدات می‌کند اما تصمیمگیرنده اصلی او نیست خامنه ای است. اوست که نفر مقابل ماست. اوست که تمامی تصمیمات را میگیرد.

شما به سوء قصدها در سراسر اروپا اشاره کردید. آنها فقط مربوط به این چند ماه گذشته نیست، این کار مدتی است که جریان دارد. آنها بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان هستند.

ما دیدیم که برنامه اتمی آنها خطرناک است و تهدیدی برای آمریکاست. برای همین است که پرزیدنت تصمیم درست را برای بیرون کشیدن از برجام گرفت.

ما خواستار یک چیز ساده هستیم آیا این طور نیست؟ ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران مانند یک کشور معقول رفتار کند. اگر آنها این کار را انجام دهند ما خوشحال می‌شویم که به آنها اجازه ورود به جامعه کشورها را بدهیم اما ما باید به اعمال فشار ادامه دهیم.

روز دوشنبه آینده ما تحریمها را مجدداً بر می‌گردانیم که برای سران رژیم ایران بسیار سخت خواهد بود و ما امیدواریم که آنها را متقاعد کند که رفتارشان را تغییر دهند.

فاکس نیوز: اکنون در اروپاییان استقامت رو به افزایشی وجود دارد . آنها در مورد نحوه برخورد با رژیم ایران شقه شده اند.آلمان کجا قرار دارد با این فرض آن که مرکل بهعنوان رهبر حزب، دیگر خارج می‌شود؟ این آخرین دوره اوست.

مایک پمپئو: تاکنون دولت آلمان موضع خود را تغییر نداده است. هنوز خواستار ماندن در برجام است ولی تقریباً تمامی شرکتهای آلمانی که پولشان به خطر افتاده است تصمیم به مخالفت گرفتهاند.

آنها(از ایران) فرار کردهاند. آنها ترک کردند.

آنها تصمیم گرفتهاند که نمی‌خواهند وارد تحریمهای ایران شوند که رئیس جمهور ترامپ روز دوشنبه آن را باز می‌گرداند. کشورهای دیگری در اروپا هستند که با ما هستند و من متقاعدم که به مرور تمامی کشورهای اروپایی به این نقطه میرسند که رژیم ایران به واقع نیرویی است که در خاورمیانه بیثباتی ایجاد می‌کند و ما باید تمامی فشار ممکن را برای پس زدن آن اعمال کنیم.

فاکس نیوز: بنابراین تحریمها روز دوشنبه به مورد اجرا گذاشته می‌شود درست است؟

مایک پمپئو: بله روز دوشنبه به اجرا در میآید. البته رژیم ایران تا همین الان هم درد را احساس می کند.

با گذشت روزها فشار افزایش خواهد یافت. ما به‌طور اساسی میزان نفت خام را کاهش میدهیم که منبع اصلی در آمد آنهاست و میتوانند به سراسر جهان بفرستند.

خزانهداری تحریم‌هایی را بر روی نهادهای مالی بر می گرداند.

ما خواستار موفقیت مردم ایران هستیم. ما می خواهیم که کشوری موفق باشد. ما خواستار احیای دموکراسی در آنجا هستیم. فکر می‌کنیم مردم ایران هم همین را می خواهند.

بنابراین هدف ما آسیب رساندن به مردم ایران نیست بلکه تغییر رفتار و فعالیت شرورانه این رژیم است.

 

مصاحبه با مایک پمپئو درمورد توطئه تروریستی رژیم ایران در آلبانی فرانسه و دانمارک

 

 https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/10/287031.htm

 

گزارش4 ـ فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای خلع سلاح حزب الله

دبیرکل سازمان ملل متحد به خلع سلاح حزب الله لبنان فراخوان داد. وی ادامه وضعیت کنونی در لبنان را نقض حاکمیت دولت این کشور دانست.

گزارش

فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای خلع سلاح حزب الله

 آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد سه‌شنبه 30 اکتبر برابر با هشتم آبان در گزارشی که به شورای امنیت ارائه داد، تاکید کرد حزب‌الله لبنان قادر است این کشور را به جنگ بکشاند

.به گزارش خبرگزاری رویتر آنتونیو گوترز همچنین خواستار خلع سلاح حزب‌الله لبنان شد.او حزب‌الله را مسلح‌ترین گروه شبه‌نظامی در لبنان توصیف کرد و این سوال را مطرح کرد که آیا در سایه این تسلیحات نظامی حزب‌الله، دولت در لبنان می‌تواند حاکمیت خود را اعمال کند؟

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود بر ضرورت اجرای قطعنامه خلع سلاح گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان تاکید کرد

 این گزارش همچنین نسبت به نتایج مشارکت حزب‌الله در جنگ سوریه هشدار داد و این اقدام را نقض سیاست بی طرفی لبنان دانست.

حزب الله لبنان که خود از سوی رژیم ایران پشتیبانی می‌شود، در جنگ سوریه در دفاع از نظام بشار اسد مشارکت می‌کند.

آنتونیو گوترز همچنین گفت:‌ حزب‌الله لبنان به شبه نظامیان در یمن کمک می کند و این امر «تهدیدی خطرناک علیه امنیت منطقه و جهان است 

گزارش۵ـ جزییاتی از سقوط هواپیمای اندونزی

اطلاعات جدیدی از سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اندونزی گویای آن است که این هواپیما در پرواز قبلی خود دچار نقص فنی شده بود.

گزارش

جزییاتی از سقوط هواپیمای اندونزی

ادوارد سیراتی مدیر اجرایی گروه «لاین ایر» گفت هواپیمای بوئینگ اندونزی در جریان پرواز یکشنبه شب از بالی به جاکارتا دچار نقص فنی شده بود اما برطرف شده بود.

 

او نگفت چه نوع نقص فنی در هواپیمای سرنگون شده بوجود آمده بود ولی گفت هیچ کدام از هواپیماهای مدل مشابه، چنین مشکلی نداشته‌اند.

 

مقامات اندونزی روز سه شنبه جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی و بقایای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را که در دریا سقوط کرد، شدت بخشیدند.

 

هواپیمای خطوط هواپیمایی ارزان قیمت «لاین ایر» layen air با ۱۸۹ سرنشین تنها ۱۳ دقیقه بعد از ترک فرودگاه جاکارتا سقوط کرد و تنها امید گروه امداد یافتن جعبه سیاه این هواپیما بود.

روز جمعه بالاخره بعد از چهار روز جستجو جعبه سیاه هواپیما توسط غواصان پیدا شد

 

تاکنون برخی از اجساد و وسایل قربانیان این حادثه از آب گرفته شده است و به نظر نمی‌رسید هیچ کدام از سرنشینان زنده باشند. در بیانیه «لاین ایر» امده است که بقایای یافته شده سرنشینان این هواپیما که برخی از عمق ۳۰ تا ۳۵ متری دریا به دست آمده در ۲۴ کیسه جسد جمع‌آوری شده است.

 

این بقایا در ۱۵ کیلومتری ساحل شمال شرقی جاکارتا یافت شده و برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

این شرکت هواپیمایی گفته است که هواپیمای سقوط کرده از ماه اوت در حال بهره‌برداری است و خلبان و کمک خلبان آن در مجموع ۱۱ هزار ساعت پرواز داشته‌اند.

 

خلبان پرواز «جی‌تی۶۱۰» تنها اندکی بعد از پرواز از برج مراقب درخواست بازگشت کرده بود. رئیس امنیت پرواز اندونزی گفته است: «درخواست بازگشت از این پرواز دریافت کردیم و این درخواست را تایید کردیم اما هنوز تلاش می کنیم دلیل آن را بفهمیم.»

 

رئیس آژانس جستجو و نجات به خبرنگاران گفت آنها هیچ نوع سیگنال اضطراری از فرستنده اضطراری هواپیما دریافت نشده است.

 

اندونزی یکی از رو به رشدترین بازارهای مسافرت هوایی را دارد اما امنیت پروازها در این کشور وضعیت باثباتی ندارد. اگر ۱۸۹ سرنشین این هواپیما جان باخته باشند این حادثه دومین فاجعه بزرگ هوایی اندونزی به شمار خواهد رفت.

 

بدترین فاجعه سقوط هواپیما در تاریخ اندونزی به سال ۱۹۹۷ باز می‌گردد که در جریان آن یک هواپیما در شهر «مدان» مرکز استان سوماترای شمالی سقوط کرد و باعث کشته شدن ۲۳۴ نفر شد. 

جزییات سقوط هواپیمای اندونزی

https://www.euronews.com/2018/10/29/indonesia-lion-air-plane-crash-what-we-know-so-far 

توقف ۱۰ اقدام تروریستی رژیم ایران علیه مخالفان در اروپا

الشرق الاوسط به نقل از منابع موثق نوشت:‌ نهادهای اطلاعاتی اروپایی طی سال گذشته 10 اقدام تروریستی علیه مخالفان رژیم ایران را متوقف کرده اند. جدیدترین مورد دستگیری یک مأمور اطلاعات ایران در دانمارک است. وی متخصص فناوری اطلاعات ... است و با یک سلول وابسته به سازمان اطلاعات رژیم ارتباط دارد.

https://aawsat.com/english/home/article/1446961/scandinavian-countries-pledge-face-iranian-threats

 
لطفا به اشتراک بگذارید: