جزییات جدیدی از عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا-۲۰دقیقه

 جزییات جدیدی از عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا-۲۰دقیقه-۱۲آبان




وال استریت ژورنال طی گزارشی با عنوان کیسه‌های پول و یک توطئه بمبگذاری جزییاتی از عملیات مخفی رژیم ایران و طرح تروریستی آن در اروپا را منتشر کرد:





گزارش

:‌یات جدیدی از عملیات تروریستی رژیم ایران در اروپا

در یک روز آفتابی در اواخر ژوئن، امیر سعدونی، مهاجر ایرانی، در تراس یک قهوه‌خانه در لوگزامبورگ با مأمور اطلاعات رژیم ایران که به اسم دانیل می‌شناخت ملاقات کرد.کسی که برای سالیان به او پول داده بود تا علیه یک گروه مستقر در فرانسه که مخالف رژیم تهران است جاسوسی کند.

بنا به گفته کسانیکه با موضوع آشنا هستند، دانیل گفت که جمع‌آوری اطلاعات “برای ما کافی نیست”. آنها گفتند که مأمور به سعدونی و همسرش یک وسیلة انفجاری داد تا در کنفرانس سالانه توسط اپوزیسیون ایران که در آن رودی جولیانی، وکیل پرزیدنت ترامپ، قرار بود در 30 ژوئن صحبت کند، منفجر نماید.

مقامات گفتند،‌ سرویس های امنیتی اروپایی مأموران رژیم ایران را زیر نظر داشتند

مقامات بلژیکی گفتند که سعدونی و همسرش را در میسر کنفرانسی در خارج از پاریس ، متوقف کردند و دستگاهی را کشف کردند که حاوی نیم کیلوگرم تی ای تی پی  TATP، یک ماده منفجره قوی بود.

 مقامات گفتند پلیس آلمان ، عامل اطلاعاتی ایران را چند مایل دورتر از مرز اتریش بازداشت کردند ، (کشوری) که وی به عنوان یک دیپلمات در سفارت ایران در آن مستقر و از مصونیت برخوردار بود .

این توطئه در یک لحظه دیپلماتیک مهم و یک ماه بعد از اینکه واشنگتن از توافق هسته ای بیرون کشید ،خنثی شد.

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون و سایر رهبران اروپایی، در تلاش برای نجات این توافق هستند.

این اتهام که یک مأمور ایرانی توطئه یک حمله در خاک فرانسه را ریخته، حمایت اروپا از توافق اتمی را بخطر انداخته است.

سه‌شنبه، دانمارک یک عملیات رژیم ایران برای کشتن یک مخالف را اعلام نمود و فشار را روی اروپا برای سخت‌تر کردن رویکردش به تهران افزایش داد.

 جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ادعا کرده است که این توطئه توسط مخالفان بین المللی ایران به راه افتاده است تا یک شکافی را بین تهران و غرب بوجود بیاورد.

با توجه به نقش فرانسه برای نجات توافق هسته ای ، برخی از مقامات اروپایی تصور می کردند که طرح ، ممکن است یک عملیات خودسرانه باشد.

 اما مقامات فرانسوی اعلام کردند که ردپای مسئولیت این توطئه را با ”سعید هاشمی مقدم “ یک مقام ارشد وزارت اطلاعات ایران، پیدا کرده اند.

 

 https://www.wsj.com/articles/bags-of-cash-and-a-bomb-plot-inside-a-covert-iranian-operation-in-europe-1540978201
لطفا به اشتراک بگذارید: