فعالیتهای شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود-۲۰دقیقه

فعالیتهای شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود-۲۰دقیقه-۱۲ابان




مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: هدف ما از تحریمها پایان دادن به فعالیتهای شرورانه رژیم ایران است

گزارش

فعالیتهای شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

فاکس نیوز: نظر شما در مورد نظر وزیر خارجه رژیم ایران چیست؟

مایک پمپئو: این اولین باری نیست که جواد ظریف از این نوع تهدیدات می‌کند اما تصمیمگیرنده اصلی او نیست خامنه ای است. اوست که نفر مقابل ماست. اوست که تمامی تصمیمات را میگیرد.





شما به سوء قصدها در سراسر اروپا اشاره کردید. آنها فقط مربوط به این چند ماه گذشته نیست، این کار مدتی است که جریان دارد. آنها بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان هستند.

ما دیدیم که برنامه اتمی آنها خطرناک است و تهدیدی برای آمریکاست. برای همین است که پرزیدنت تصمیم درست را برای بیرون کشیدن از برجام گرفت.

ما خواستار یک چیز ساده هستیم آیا این طور نیست؟ ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران مانند یک کشور معقول رفتار کند. اگر آنها این کار را انجام دهند ما خوشحال می‌شویم که به آنها اجازه ورود به جامعه کشورها را بدهیم اما ما باید به اعمال فشار ادامه دهیم.

روز دوشنبه آینده ما تحریمها را مجدداً بر می‌گردانیم که برای سران رژیم ایران بسیار سخت خواهد بود و ما امیدواریم که آنها را متقاعد کند که رفتارشان را تغییر دهند.

فاکس نیوز: اکنون در اروپاییان استقامت رو به افزایشی وجود دارد . آنها در مورد نحوه برخورد با رژیم ایران شقه شده اند.آلمان کجا قرار دارد با این فرض آن که مرکل بهعنوان رهبر حزب، دیگر خارج می‌شود؟ این آخرین دوره اوست.

مایک پمپئو: تاکنون دولت آلمان موضع خود را تغییر نداده است. هنوز خواستار ماندن در برجام است ولی تقریباً تمامی شرکتهای آلمانی که پولشان به خطر افتاده است تصمیم به مخالفت گرفتهاند.

آنها(از ایران) فرار کردهاند. آنها ترک کردند.

آنها تصمیم گرفتهاند که نمی‌خواهند وارد تحریمهای ایران شوند که رئیس جمهور ترامپ روز دوشنبه آن را باز می‌گرداند. کشورهای دیگری در اروپا هستند که با ما هستند و من متقاعدم که به مرور تمامی کشورهای اروپایی به این نقطه میرسند که رژیم ایران به واقع نیرویی است که در خاورمیانه بیثباتی ایجاد می‌کند و ما باید تمامی فشار ممکن را برای پس زدن آن اعمال کنیم.

فاکس نیوز: بنابراین تحریمها روز دوشنبه به مورد اجرا گذاشته می‌شود درست است؟

مایک پمپئو: بله روز دوشنبه به اجرا در میآید. البته رژیم ایران تا همین الان هم درد را احساس می کند.

با گذشت روزها فشار افزایش خواهد یافت. ما به‌طور اساسی میزان نفت خام را کاهش میدهیم که منبع اصلی در آمد آنهاست و میتوانند به سراسر جهان بفرستند.

خزانهداری تحریم‌هایی را بر روی نهادهای مالی بر می گرداند.

ما خواستار موفقیت مردم ایران هستیم. ما می خواهیم که کشوری موفق باشد. ما خواستار احیای دموکراسی در آنجا هستیم. فکر می‌کنیم مردم ایران هم همین را می خواهند.

بنابراین هدف ما آسیب رساندن به مردم ایران نیست بلکه تغییر رفتار و فعالیت شرورانه این رژیم است.

 

مصاحبه با مایک پمپئو درمورد توطئه تروریستی رژیم ایران در آلبانی فرانسه و دانمارک

 

 https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/10/287031.htm
لطفا به اشتراک بگذارید: