ترس و تزلزل در رجزخوانیهای مضحک نمایش

ترس و تزلزل در رجزخوانیهای مضحک نمایش ۱۳آبان


گزارش و گفتگو با رضا هفت برادران


هم‌میهنان عزیز، دوستان و بینندگان گرامی سیمای آزادی، از طرف خودم و همکارانم بهترین سلامها و درودها رو تقدیم شما می‌کنم. خیلی خوشحالم که در برنامة امروز تیک تاک در خدمت شما هستم تا نگاهی بکنیم به موضوع سیاسی امروز. امروز ۱۳آبان بود، سالروز گروگانگیری مفتضح که رژیم اون رو به نمایش سالانه باصطلاح ضد استکباری برای مشغول کردن نیروهاش تبدیل کرده. امروز ۱۳آبان از طرف دیگر پایان مدت تعلیق تحریمهای آمریکاست که با برجام این تحریمها متوقف شده بود، اما با خروج آمریکا از برجام این تحریمها خیلی شدیدتر و گسترده‌تر از پیش از فردا از سر گرفته می‌شود. در چنین شرایطی قاعدتاً بایستی نمایش ضدآمریکایی امروز حال و هوای متفاوتی داشته باشد. گزارشی داریم در این باره:

گزارش


کلید نمایش ۱۳آبان را خود خامنه‌ای روز گذشته زد و تلاش کرد ضمن ادعاهای خنده‌دار قدرت و اقتدار نظامش، تحریمهای پیش رو را بی‌اهمیت و چیزی که ۴۰سال است ادامه دارد، جلوه دهد: «جنگ اقتصادی هم در این ۴۰ساله وجود داشته که مخصوص امروز نیست... یعنی ۴۰ساله که این چالش بین ما و آمریکا وجود دارد». خامنه‌ای با دجالگری و برای آن که به نیروهایش روحیه بدهد و بر ضعف و زوال و افول نظام را وارونه جلوه دهد، تا توانست از افول و زوال آمریکا در زمینه‌های مختلف داد سخن داد.

قدرت آمریکا رو به افول است این نکته مهم این است بسیاری از سیاسون معتبر دنیا و جامعه شناساهای معتبر دنیا معتقدند که قدرت نرم آمریکا فرسوده شده است در حال از بین رفتن است». بنده عرض می‌کنم «قدرت سخت» امریکا هم به شدت ضربه دیده، قدرت سخت یعنی در زمینه های نظامی‌گری و اقتصاد را نیز رو به افول خواندند و افزودند: آنها ابزار نظامی دارند اما به علت افسردگی، سردرگمی و سرگشته، مردد». سخنرانها و تبلیغاتچی‌های نظام هم از روی دست ولی فقیه تا توانستند در بادکنک قدرت نظام دمیدند و رجز خواندند.

از جمله پاسدار جعفری سرکردة سپاه پاسداران رژیم که سخنران اصلی امروز نمایش و راه‌پیمایی تهران بود، وحشت خود را با زبان معکوس چنین بروز داد: و جمله پایانی ما به آمریکا و رییس جمهور عجیب غریب اون، این است که آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن زیرا هنوز ناله های پر از وحشت نظامیان امریکایی در طبس شنیدنی است و هنوز ناله های از ترس ملوانان شما و دوستان انگلیسی تان در آبهای خلیج فارس شنیدنی است. و خود بهتر میدانید روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما در جامعه آمریکا دست به خودکشی می زنند از افسردگی و وحشتی که در جبهه های جنگ به اونها دست داده است. پس مارا تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

‌پاسدار سلامی جانشین سرکردة سپاه پاسداران خامنه‌ای و معروف به گوبلز نظام شب گذشته در یک مصاحبة تلویزیونی گفت: اکنون به قدرتی رسیدیم که از نظر توان ارائه واکنش مؤثر به قدرت هایی در مقیاس امریکا، می توانیم منافع حیاتی آنها را در شرایط لازم تهدید کنیم. وی با اشاره به این سخن ترامپ که "اگر من نباشم، ایران می تواند در مدت ۱۲ دقیقه خاورمیانه را تحت کنترل خود درآورد"، اضافه کرد: ما به سرعت قادریم کنترل آمریکایی ها را از خاورمیانه قطع کنیم.

زیرساخت های نظامی امریکایی ها فرسوده شده و حتی از خلیج فارس تقریباً خارج شدند و به جز چند ناوچه گشتی قدیمی چیز دیگری ندارند و اکثر تجهیزات آن ها برای ۴۰ تا ۵۰ سال پیش است. آنها خودشان گفتند که ناوهای هواپیمابرشان انبارهای باروتی است که هزاران نفر در آنها زندگی می کنند. این ناوها در تیررس موشک های بالستیک نقطه زنی است که اهداف متحرک را می توانند در دریا مورد اصابت قرار دهند. اما نمایش رنگ باختة امروز که در آن دانش‌آموزان را با زور و اجبار به این مراسم کشانده بودند، یکی از نمودهای بارز منفوریت اجتماعی رژیم است. صحنه‌هایی از این نمایش را می‌بینیم

گفتگوی سیاسی


امسال نمایش و راهپیمایی ۱۳آبان مصادف شده بود با آغاز دور جدید تحریمهای آمریکا، البته این نمایش را خود خامنه‌ای روز گذشته در سخنرانی اش برای گروهی از دانش آموزان بسیجی رژیم شروع کرد. در گفتگویی که با رضا هفت برادران داریم می خواهیم ببینیم مضمون این نمایش که تا حدودی موضع رژیم را بازتاب می کنه از چه قرار بود؟

س: امروز ۱۳آبان بود ، رژیم خیلی روی امروز از قبل تبلیغ و تاکید کرده بود. روی اینکه در این مراسم حرف اصلیش را به جامعه جهانی میزنه. این مراسم خیلی بزرگ و باشکوه خواهد بود و از این قبیل تبلیغ ها. در عمل چی شد و ارزیابی شما چیه؟

ج: غیر از نمایش‌های رسمی تلویزیون که با تصاویر حساب شده تلاش می کرد القاء کنه جمعیتی زیادی را به خیابون آورده، و در این سالیان تجربه این نمایش ها را داره، ولی تصاویری که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شده و چند نمونه اش در گزارش شما بود اینها همه گویای کسادی و ورشکستگی رژیم در تدارک این نمایش بود. که دانش آموزان و دانشجویان را با زور به صحنه کشونده. این درحالی است که کیهان خامنه‌ای از مدتها قبل توی بوق کرده بود که این روز روز نمایش وحدت مردم و نظام در برابر به قول خودش «استکبار جهانی» است؛ و لاریجانی هم امروز در مجلس ارتجاع از اون به عنوان یک تظاهرات باشکوه و مردمی اسم برد.

این ادعاها همه در حالی است که رژیم در قطعنامه به اسم دانش آموزان مجبور شده بود «استکبار» را ول کنه و برای مسولان روضة وحدت بخونه. همین روضه را هم لاریجانی در انتهای صحبتهای امروز در مجلس ارتجاع خوند. و به سران باندها هشدار داد. این شکافها در حالی بیرون می زنه که رژیم تقلا می کنه و میخواد که مسیر به بن بست رسیده مماشات را دوباره احیاء کنه. بهترین وسیله هم برای این کار اینه که با ترتیب دادن این نوع نمایش های ارزان و کم خرج مدعی بشه که مردم با نظام هستند. در حالی که مردم شعار میدن دشمن ما همین جاست. بنابراین این یک نمایش کامل ورشکستگی بود که به جای خوراک رساندن به رژیم به دنیا نشان داد که چقدر رژیم در بن بست و ورشکستگی و اوضاع فلاکت بار است.

س: ولی در این مراسم شاهد بودیم که پاسدار جعفری و پاسدار سلامی برای آمریکا رجز خواندند. علم الهدی پیشاپیش گفت کشتی می گیریم و احمد خاتمی هم گفت آمریکا رو به زواله، یعنی طوری حرف زدن که گویی این رژیمه که در اوج هست و بقیه در حال شکست. در این مورد چی می گین؟

ج: اینکه اینا بیایند از پشت تریبون آمریکا و قدرتهای جهانی را سرنگون کنند و خودشون را بزرگترین قدرت منطقه معرفی کنند که چیز جدیدی نیست. ادعاهای بیشتر از این هم کرده اند. همین پاسدارجعفری موقعی که قرار بود قانون کاتسا تو کنگرة آمریکا به تصویب برسه تهدید کرد اگر این قانون تصویب بشه باید تا دو هزار کیلومتری از نظام فاصله بگیرند بعد کوتاه اومد و گفت از هزار کیلومتری نظام نزدیک تر نشوند. قانون تصویب شد و امضا شد و صدایی از نظام در نیومد. همین پاسدار سلامی که گوبلز نظام در تبلیغاته روز ۶بهمن در نمایش جمعة‌مشهد برای حفظ روحیة نیروهای نظام که از تنگترشدن حلقة تحریمها بر گردن رژیم می ترسیدند به صحنه آمد و گفت « مردم تو را خدا آرام باشید. هیچ اتفاقی نمی افتد».

بسیاری از این تناقض گویی تمام مقامات و مهره های رژیم دارند که فرصت نیست بهشون اشاره کنم. ولی بزرگترین تناقض گویی مال خود خامنه‌ای بود که دیروز تو جمع دانش آموزان و دانشجویان بسیجی از یک طرف گفت این تحریمها چیزی نیست مال ۴۰ساله تحریم هستیم این تحریمها از اول بوده. بعدش گفت بزرگترین دغدغه ام اینه که اقتصاد وابسته به نفت است. ملاحظه می کنید که اصلا حالیش نیست داره تناقض میگه. اگه تحریمها اثر نداره خب نفت هم موضوع تحریمها است که بزرگترین دغدغه ات است. خب نفت که تحریم بشه یعنی رژیم در بن بسته و همین بن بسته که خامنه‌ای را به پریشانگویی انداخته.

س: امروز که جلسه مجلس بود خبر رسید که شورای نگهبان CFT را رد کرده این نشونة پشت گرمی نظام نیست که می تونه اجزای اف.ای.تی.اف را رد کنه؟

ج: اولا این رد کردن که معلوم نیس نقطة پایان باشه. اگه پشتشون محکم بود همون سی خرداد که خامنه‌ای مجلسی ها را جمع کرد می گفت اف.ای.تی.اف تمام مجلس هم وارد نشود. در حالی که یادتون هست توپ را در زمین مجلس انداخت که قیمت تصویب شدن و رد شدنش را نده. و همین باعث کشمکش در درون رژیمش شد که این کشمکش تا امروز ادامه دارد. مجلس یک چیزی تصویب کرد داد شورای نگهیان شورای نگهیان رد کرد دوباره داد به مجلس، مجلس نکات شورای نگهبان را وارد کرد دوباره برگردوند به شورای نگهبان. شورای نگهبان هم گفت من نکته یی ندارم اگه مجمع تشخیص تصویب کنه تمامه.

از این نقطه دعوا شروع شد. اونهایی که طرفدار تصویب بودن گفتن نیازی نیست بره مجمع. اگه اختلاف داشتیم باید می رفت ما که نکات شورای نگهبان را وارد کردیم چرا بره مجمع؟ لاریجانی هم دور از چشم مجلس لایحه را فرستاد برای هیات نظارت مجمع و این دوباره آتش جنگ باندها را برافروخته تر کرد. خلاصه هنوز مجمع نظر نداده دوباره شورای نگهبان امروز اومده حرف جدید زده. این نشانه بن بسته. اگه نیست همین الان خامنه ای بیاد بر این دعوا در درون نظام نقطه پایان بذاره و بگه این لایحه رد وارد نشوید. نمیگه چون در بن بسته. اگر نبود اصلا نیازی به این نمایش ۱۳آبان هم نداشت.
لطفا به اشتراک بگذارید: