جلوگیری از دور زدن تحریمهای نفتی رژیم ایران با تکنولوژی ردیابی کشتیها

گزارش وال استریت ژورنال در مورد جلوگیری از دور زدن تحریمهای نفتی ایران با تکنولوژی پیشرفته


وال استریت ژورنال در یک گزارش تصویری گفت که با توجه به پیشرفت تکنولوژی ردیابی کشتی‌ها، در مرحلة جدید تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، دور زدن تحریم نفتی برای کشتی‌هایی که نفت رژیم را حمل می‌کنند، بسا سخت‌تر از دوران تحریم‌های قبلی خواهد بود.

وال استریت ژورنال گفت: طی سال‌های اخیر ماهواره‌هایی به فضا پرتاب شده که هدف مشخصشان، گرفتن ده‌ها میلیون عکس از کرة زمین در هر روز است. این برای حمل‌کنندگان نفت (رژیم) ایران که تلاش دارند تحریم‌های نفتی آمریکا را دور بزنند، یک خبر بد است.

شش سال پیش در دور قبلی تحریم‌ها، دریاهای آزاد محل ایده‌آلی برای اجتناب حمل‌کنندگان نفت (رژیم) ایران از ردیابی شدن بود... اما اکنون پنهانکاری در دریاها دشوارتر شده است.

متخصصان داده‌ها، با ترکیب‌کردن تصویربرداری‌های زنده از کرة زمین و اطلاعات کشتی‌رانی، کشتی‌ها را ردیابی می‌کنند...

منبع: یوتیوب وال استریت ژورنال: ۹۷۰۸۱۱

وال استریت ژورنال هم‌چنین در گزارشی دربارة شروع تحریم‌های نفتی می‌نویسد: این تحریم‌ها... به‌طور خاص بخش‌های نفت، گردانندگان بنادر، شرکت‌های کشتی‌رانی و کشتی‌سازی و مالی را هدف قرار می‌دهد... هر کسی که با (رژیم) ایران به تجارت نفت بپردازد و یا با سیستم بانکی آن در ارتباط قرار بگیرد، می‌تواند مجازات بشود. شرکت‌های غیر آمریکایی در صورت نقض این تحریم‌ها، جریمه و از سیستم مالی ایالات متحده محروم میشوند؛ این عامل بازدارندة بزرگی است، چرا که اغلب شرکت‌های جهان به تجارت با دلار نیازمندند

منبع: وال استریت ژورنال:۹۷۰۸۱۱

 
لطفا به اشتراک بگذارید: