در خاطره روزها ۱۳ آبان ۱۳۹۷- ۴ نوامبر


در خاطره روزها ۱۳ آبان ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_176673" align="alignleft" width="250"]کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه[/caption]

۱۳ آبان۱۳۵۷- ۴ نوامبرکشتار دانش آموزان در دانشگاه


پس از آزادی «آزادی پدرطالقانی» از زندان، در این روز هزاران نوجوان دانش آموز به دانشگاه رفتند تا همراه با دانشجویان به دیدار وی بشتابند اما با تهاجم و شلیک مزدوران شاه، ده‌ها تن از دانش آموزان کشته و بسیاری زخمی شدند. این کشتار آنش قیام را شعله‌ور کرد.



[caption id="attachment_176674" align="alignleft" width="250"]گروگانگیری در سفارت آمریکا گروگانگیری در سفارت آمریکا[/caption]

۱۳ آبان۱۳۵۸- ۴ نوامبر گروگانگیری در سفارت آمریکا


۵۳ تن از کارکنان «سفارت آمریکا» در «تهران» توسط عوامل «خمینی» به گروگان گرفته شدند و «خمینی» توانست در غوغای «ضد استکباری»، هم دولت «بازرگان» را ساقط کند، هم انقلابیون را محدود نماید و هم قانون اساسی ولایت فقیه را به تصویب رساند.





[caption id="attachment_176675" align="alignleft" width="250"]افشای معامله ایران کنترا با خمینی افشای معامله ایران کنترا با خمینی[/caption]

۱۳ آبان۱۳۶۵- ۴ نوامبر افشای معامله ایران کنترا با خمینی


دراین روز فاش شد آمریکای‌ها مذاکراتی محرمانه با مقامات رژیم انجام داده‌اند. «ریگان» رئیس جمهوری وقت «آمریکا» که برای «خمینی» یک کلت و یک انجیل به همراه کیک هدیه فرستاده بود، حاضر نشد جزئیات قضیة فروش اسلحه به «ایران» را فاش سازد.





[caption id="attachment_176676" align="alignleft" width="250"]در گذشت مندلسون در گذشت مندلسون[/caption]

۱۳ آبان - ۴ نوامبر « ۱۸۴۷ میلادی» در گذشت مندلسون


«فلیکس مندلسون» آهنگساز آلمانی در ۳۸ سالگی در گذشت. «مندلسون» که به شدت متآثر از «شکسپیر» بود در ۱۷ سالگی بر اساس نمایش«رویای نیمه شب تابستان»، «اوورتوری» تصنیف کرد که با چند کار دیگرش، نام «مارش عروسی» را گرفت. «دریای آرام» از معروف‌ترین آثار وی به شمار می‌رود.





[caption id="attachment_176677" align="alignleft" width="250"]اعدام اولمپ دوگوژ اعدام اولمپ دوگوژ[/caption]

۱۳ آبان - ۴ نوامبر « ۱۷۹۳ میلادی» اعدام اولمپ دوگوژ


در جریان :انقلاب فرانسه» و دوران اقتدار «روبسپیر»، «اولمپ دوگوژ» نویسنده و فعال سیاسی «فرانسه» که نوشته‌هایش به پیروزی «انقلاب، با گیوتین در ملاء عام گردن زده شد. وی به تآمین نبودن برابری زنان و مردان اعتراض کرده بود.



لطفا به اشتراک بگذارید: