نیروهای رژیم ایران باید از سوریه خارج شوند-۲۰دقیقه

 نیروهای رژیم ایران باید از سوریه خارج شوند-۲۰دقیقه-۱۳آبان




جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه می گوید: اخراج نیروهای رژیم ایران از سوریه از اهداف آمریکاست

گزارش





نیروهای رژیم ایران باید از سوریه خارج شوند

جیمز جفری در مصاحبه‌ای با العربیه، گفت:‌ سیاست آمریکا دارای سه هدف است: مقابله با چالش «داعش»، اخراج نیروهای رژیم ایران و شبه نظامیان وابسته آن از تمام خاک سوریه و ایجاد راه حل سیاسی برای انتقال قدرت در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 سازمان ملل متحد است.

وی افزود: همه نیروهای بیگانه بویژه نیروهای روس باید از سوریه خارج شوند.

جیمز جفری در پاسخ به این سوال که اگر رژیم ایران با خروج از سوریه مخالفت کرد، آیا آمریکا گزینه نظامی را انتخاب خواهد کرد یا نه؟ گفت:«هدف ما راه حل سیاسی است نه نظامی مأموریت ما سیاسی است . اما اسرائیل می خواهد به توانایی‌های نظامی رژیم ایران و حضور نظامی تهران در سوریه ضربه بزنند».

این مقام آمریکایی گفت‌:‌ ایالات متحده آمریکا می‌خواهد نیروهای رژیم ایران و وابستگان آنها از سوریه خارج شوند کما اینکه همه نیروهای خارجی که پس از وقوع درگیری داخلی سوریه وارد این کشور شدند باید خاک سوریه را ترک کند، اول روس‌ها که ما در باره حضور رژیم ایران با آنها همیشه مذاکره کردیم، باید شروع کنند».

جیمز جفری گفت:‌ حزب الله لبنان یکی از عوامل اساسی حمایت از رژیم اسد بود. رژیم ایران از حزب الله لبنان و دیگر شبه نظامیان شیعه مانند هزاره های افغان برای جنگ داخلی در سوریه به نفع خود استفاده کرد».

وی در باره عقب نشینی حزب الله لبنان از سوریه گفت:« جای شگفتی نیست که این حزب از سوریه عقب نشینی کند چرا که جنگ زمینی که ماموریت آن بر دوش این حزب قرار گرفته بود تمام شد لذا اعضای آن اکنون به خانواده‌ایشان در لبنان برگشتند».

جیمز جفری با اشاره به حملات شبه نظامیان رژیم ایران هشدار داد‌: هرگونه نیروی خصمانه که علیه نیروهای آمریکایی دست به تعرض بزند، به شدت با او برخورد خواهیم کرد. کارنامه برخورد شدید ما با کسانی که خواستار آسیب رسانی به ما بودند پر از تجربه است ما یک سابقه طولانی در کشتن همه کسانی که می‌خواستند در راه ما بیایستند داریم».

 

https://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2018/11/01/نماینده-آمریکا-در-امور-سوریه-اسرائیل-به-گزینه-نظامی-علیه-ایران-فکر-می-کند.html
لطفا به اشتراک بگذارید: