اف ای تی اف، استخوان لای زخم رژیم

گزارش و گفتگو با خسرو شکرالهی- اف ای تی اف، استخوان لای زخم رژیم – ۱۴آبان۱۳۹۷


 

هم‌میهنان گرامی، دوستان عزیز بیننده، گرمترین سلامها و درودهای خودم و همکارانم را تقدیمتون میکنم و بهترین‌ها رو براتون آرزو دارم. و اما موضوع گزارش و بحث امروز، روز گذشته و همزمان با نمایش باصطلاح ضداستکباری رژیم به مناسبت ۱۳آبان، شورای نگهبان ارتجاع، لایحة CFT یکی از لوایح ۴گانة FATF رو همراه با بیش از ۲۰ نکتة تصحیحی به مجلس ارتجاع پس فرستاد و به این ترتیب دور جدیدی از جنگ و جدال بر سر مسأله‌یی که برای رژیم جنبة حیاتی دارد، بین دو باند حاکم شروع شد. در همین شرایط امروز روحانی هم به صحنه آمد و شرایط جنگی اعلام کرد. در ارتباط با رد لایحة CFT و شروع دور جدیدی از جنگ در درون رژیم توجهتون رو به گزارشی جلب می‌کنم:

گزارش


تلویزیون رژیم روز گذشته از برگشت دادن لایحة CFT یکی از لوایح ۴گانة FATF به مجلس ارتجاع خبر داد. کدخدایی در مصاحبه با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس هم گفت این لایحه واجد ایرادات و ابهاماتی است (اما) این ابهامات و ایرادات به منزله رد این مصوبه نیست و در صورتی که مجلس بر مصوبه قبلی‌اش اصرار کند، در نهایت این لایحه، جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع میشود. کدخدایی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این لایحه را بررسی و درباره آن اعلام نظر کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفته است که این ایرادات پیش از این، «در موعد مقرر» به مجلس اعلام شده است. تاکید کدخدایی بر «موعد مقرر» به دلیل آن است که خبرگزاری ایرنا روز شنبه ۱۲ آبان، در این زمینه نوشته بود که بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان ۱۰روز فرصت داشته تا درباره این لایحه مصوب مجلس اظهار نظر کند. اما نظر شورای نگهبان پس از ۲۵روز اعلام شده و طبق قانون اساسی، مهلت شورای نگهبان برای رد لایحه (CFT) به پایان رسیده و درنتیجه، این لایحه عملا به قانون تبدیل شده است.

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم (FATF)، ماه پیش اعلام کرد که تعلیق اقدامات احتیاطی علیه رژیم ایران را تمدید می‌کند و به آن ۴ ماه دیگر برای برآورده کردن انتظارات مهلت می‌دهد. فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع پس از رد لایحة CFT توسط شورای نگهبان ارتجاع، اعلام کرد این لایحه هفته آینده در این کمسیون بررسی میشود.

وی گفت: شورای نگهبان ایرادات کلی به این لایحه گرفته است و معنای آن این است که شورای نگهبان به کلی لایحه CFT را رد کرده است. شورای نگهبان بندی را آورده که از نظر ما به معنای رد لایحه CFTاست. چون در آن بند آمده با توجه به اینکه ایرادهایی وجود دارد که قابل اصلاح نیست، لذا این مورد به نظر میرسد از نظر شورای نگهبان خلاف منافع ملی است. نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس رژیم نیز گفت هنوز لایحه از سوی شورای نگهبان به مجلس ارسال نشده است و ما نیز از طریق رسانه ها از آن مطلع شده ایم. وی گفت حل بسیاری از مشکلات در گرو حل CFT است.»

یک رسانة باند روحانی به نام «انتخاب» نیز با انگشت گذاشتن روی این که 5روز از موعد اعلام نظر شورای نگهبان رژیم گذشته، نوشت: چرا شورای نگهبان خبر اعلام رد ‏CFT‏ را درست برای روز ۱۳ آبان کنار گذاشته بود؟ فاجعه‌ای که ترامپ وعده آن را برای ۱۳ آبان داده بود، محقق نشد؛ چرا به دست خودمان اقتصاد ‏ را تخریب و به التهاب بازارها کمک میکنیم؟ آنچه سوال برانگیز است، علت تاخیر ۵ روزه برای اعلام رد این لایحه و همزمانی آن با روز ۱۳ ‏آبان است. ‏ چه دلیلی دارد که با اقدامات خودمان آن هم به قیمت عدم رعایت نص صریح قانون، به عملیات روانی و تبلیغاتی ‏آمریکا کمک کنیم؟».

در برابر خشم و اعتراض مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی در قبال اقدام شورای نگهبان، باند خامنه‌ای و دلواپسان از این اقدام ابراز خوشحالی می‌کنند. کیهان خامنه‌ای طی مقاله‌یی در شمارة امروز خود می نویسد:‌ « با پذیرش این کنوانسیون، ایران باید بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند! و این اقدام که «خودتحریمی» ترجمان دیگر آن است باید تحت نظارت بازرسان کنوانسیون صورت پذیرد تا از انجام آن اطمینان کامل حاصل کنند! چه خوابی برای ما دیده‌اند که برای تصویب این لایحه ذلت‌بار سر و دست می‌شکنند؟!».

کیهان می‌افزاید:‌ « با وجود خسارت‌های فاجعه‌آمیز لایحه CFT برای کشورمان... اکنون باید دید لایحه مزبور چه دستاوردی دارد که برای تصویب آن اینهمه تلاش می‌کنند؟!».

گفتگوی سیاسی


خب این گزارش رو دیدیم که در اون رویارویی و کشمکش در درون رژیم خیلی بارز بود و حکایت می‌کرد از باقی ماندن استخوان لای زخمی به نام FATF اون هم در شرایطی که امروز سخت‌ترین تحریمهای تاریخ رژیم علیه اون شروع شده. همین امروز حرفهای روحانی و همچنین حرفهای رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم رو داشتیم که هر دو از شرایط خیلی ابراز نگرانی کرده بودند. روحانی با وحشت گفت که ما در شرایط جنگ هستیم؛ رحمانی فضلی هم استمرار خیزشهای اعتراضی را از مهمترین تهدیدات برای رژیم توصیف کرد. این موضوع گفتگوی امروز ما با خسرو شکراللهی است.

س: روحانی در حرفهای امروزش در نشست با مدیران ارشد وزارت اقتصاد و دارایی حرفهای مختلفی زد، از طرفی با ژست مسلط و با اطمینان از مقابله با تحریمها و شکستن تحریمها صحبت کرد و از طرف دیگه گفت که ما در شرایط جنگی هستیم. آیا این دو حرف به نظر شما با هم تناقض ندارد؟


ج: چرا... حرفهای روحانی از جمله در همین موردی که شما اشاره کردید، ضد و نقیض بود. این تناقض ناشی از بن‌بستهای متعددی است که رژیم با آن روبروست. مثلاً همین رد لایحة cft یک بن بست مرگبار برای رژیم است . یک ماه پیش (15مهر) ظریف در مجلس گفت: «چینی‌ها که نیات اسکتباری علیه ایران ندارند و از نظر مواضع بین المللی شبیه جمهوری اسلامی و شریک راهبردی ما هستند. ما توافق جامع همکاری‌های راهبردی با چین داریم و با روسیه هم شریک راهبردی هستیم اما رئیس بانک مرکزی چین به آقای همتی گفته بدون FATF نمی‌توانیم کار شما را انجام دهیم».

و روحانی امروز ادعا کرد که تحریمها هیچ مشکلی برای صدور نفت رژیم ایجاد نکرده. چرا؟ علتش امیددرمانی است! علتش این است که هیچ راه حلی ندارد و ناچار به یا از طرف دیگر بارها گفته که در 13آبان هیچ اتفاقی نمی‌افتد اما امروز شرایط جنگی اعلام کرد.

س: این شرایط جنگی که روحانی می‌گوید، منظورش چیه؟ ضمناً خود روحانی که کلمة آماده باش رو به کار نبرد، شما چطور ار حرفهایش چنین تعبیری کردید؟


ج: روحانی گفت که ما در شرایط جنگی هستیم و آن را هم باز کرد و گفت: ما در شرایط جنگیم در شرایط جنگ باور کنید شرایط جنگ خیلی از شما ها که در این جلسه نشسته اید در زمان جنگ بودید توی جبهه میونید چه خبر است.اونجا ما ساعت نبود که ساعتی در کار نبود و مفصل راجع به این صحبت کرد که در شرایط جنگی ساعت خواب و بیداری و شب و نصفه شب معنی ندارد. خب این مفهوم آماده‌باش است. حالا او و وزیران میلیاردرش چقدر بتوانند به همین حرفها عمل بکنند، خیلی مهم نیست؛ مهم شرایط خطیر است.

شرایطی که او را که فقط چند روز پیش می‌گفت خیالتان راحت باشد در ۱۳ آبان هیچ اتفاقی نمی‌افتد و سایر عناصر رژیم حتی صحبت از این می کردند که بعد از ۱۳آبان و وقتی مردم ببینند که ۱۳آبان شد، تحریمها شروع شد و هیچ اتفاقی نیفتاد، شرایط به طرف عادی شدن و نرمال شدن پیش می‌رود و قیمت دلار هم به تدریج پایین می‌آید. اما امروز و روز ۱۴ آبان می‌بینیم که خود روحانی آمده و می‌گوید ما در شرایط جنگیم در شرایط جنگ باور کنید شرایط جنگ».

نکتة مهم دیگر این است که روحانی وقتی می‌خواهد از راه حل صحبت کند، دستش به کلی خالی است و جز روضه خوانی و امیددرمانی هیچ چیز ندارد و از فرط بیچارگی به راه پیمایی‌های رژیم اشاره می‌کند که به زعم او چاله چوله‌ها را پر می‌کنند. مگر تحریم و شرایط بحرانی اقتصاد با راه پیمایی حل می‌شود؟! همان بحران و شرایطی که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد جدید روحانی در همین جلسه اعتراف می‌کند: کمتر دوره یی پس از انقلاب از نظر حساسیت مشابه این دوره بوده است».

س: خامنه‌ای که بارها گفته جنگ نمی‌شود، پس شرایط جنگی و آماده‌باش چه معنایی دارد و در برابر کیست؟


ج: خامنه‌ای هم گفته بود جنگ نمی‌شود؛‌ البته منظورش جنگ نظامی بود و بعد اضافه کرده بود جنگ نمی‌شود ولی شرایطی پیش خواهد آمد سخت‌تر از جنگ! منظور روحانی از جنگ هم جنگ اقتصادی است و این حرف در روز اجرای تحریمها هم خیلی با معناست در حالی که قبلا گفته بود در ۱۳آبان هیج اتفاقی نمی‌افتد. چرا الان تحریمها را خطرناک و معادل جنگ تلقی می‌کند به دلیل قیام و ترس از مقاومت. حرف رحمانی فضلی گواه این ادعاست.

رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی استمرار خیزشهای اعتراضی را از مهمترین تهدیدات برای رژیم توصیف کرد و گفت: وقتی تهدیدها را طبقه بندی می کنیم این نوع تهدیدات و حرکاتی که در چندین ماه گذشته با آن روبه‌رو بودیم از جمله مهمترین تهدیدات است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت. وزیر کشور روحانی نسبت به نقش مجاهدین در گسترش و استمرار حرکتهای اعتراضی مردمی ابراز نگرانی کرد و افزود: در از سوی دیگر (مجاهدین) به دنبال استفاده از این ناآرامی ها به سود خود هستند.

اگر حرف رحمانی فضلی را در کنار حرف روحانی و در کنار حرف خامنه‌ای شرایط سخت‌تر از جنگ قرار بدهیم، موضوع روشن می‌شود و منشأ ترس و اضطراب روحانی و سراسر رژیم هم روشن می‌شود. بله جنگ واقعی آنها با مردم ایران است و به این جهت است که تحریمها هم ترسناک و خطرناک می‌شود. اگر ترس از شعله‌ور شدن قیام نبود، اینها با تسمه کشیدن از گردة مردم مسائل خود را حل می کردند، صدایی هم اگر برمی‌خاست در گلو خفه می کردند.

اما در شرایط اعتلای مقاومت سازمان یافته در شرایط رشد و گسترش کانونهای شورشی، در شرایطی که جامعه مثل یک انبار باروت هر لحظه در آستانة‌ انفجار است، خوب می‌دانند که فشار به مردم چه عواقبی خواهد داشت. این مضمون هشدارهای مداوم تمام مهره‌ها و رسانه‌های ریز و درشت رژیم است.

البته رژیم در این شرایط بیش از پیش به سرکوب عریان روی می‌آورد ولی خودش هم می‌داند که به دست خود بستر مناسب را برای رشد و گسترش و ارتقای کانون‌های شورشی آماده می‌کند و جامعه را هر چه بیشتر به سمت تنها راه حل واقعی مسأله، راه حل انقلابی و سرنگونی رژیم سوق می‌دهد
لطفا به اشتراک بگذارید: