تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۴ابان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۴ابان


 

1-آمریکا از امروز دوشنبه اجرای دور دوم تحریمها علیه رژیم ایران را شروع کرد. استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا: بخش‌های انرژی، حمل و نقل و بانکداری و دیگر حوزه ها، هدف تحریمها هستند

http://www.bbc.com/persian 

2-هفتصد شخص و نهاد رژیم ایران به فهرست تحریم رژیم ایران افزوده می شود

http://www.bbc.com/persian

 

3-مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: مردم ایران خواهان تغییر هستند. آنها نمیخواهند پولشان خرج ترور در جهان شود

https://www.cbsnews.com/live/

 

گزارش1 ـ گزارش کاخ سفید در مورد تحریمهای رژیم ایران

گزارش 2ـ هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت

گزارش3 ـ خشم مردم ایران علیه ملاهای حاکم

گزارش 4ـ ادعای ساخت هواپیماهای جنگی توسط رژیم ایران

گزارش۵ ـ فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران

گزارش۶ ـ فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران

گزارش۷ ـ گسترش مواد مخدر توسط رژیم اسد

روزنامه لوموند: ایران در بحران فرو می‌رود

گزارش1 ـ گزارش کاخ سفید در مورد تحریمهای رژیم ایران 

کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ تمام تحریمهای لغو شده تحت قرارداد غیر قابل قبول با رژیم ایران را دوباره برقرار کرده است. جزییاتی از این تحریمها در سایت کاخ سفید تشریح شده است:

گزارش

گزارش کاخ سفید در مورد تحریمهای رژیم ایران

 “ایالات متحده یک کارزار فشار اقتصادی برای قطع منابع مالی مورد نیاز رژیم ایران را برای پیش بردن برنامه خونینش، آغاز کرده است.”

دونالد ترامپ سخت ترین تحریمها را علیه رژیم ایران دوباره برقرار کرده و بسیاری از بخشهای حیاتی رژیم فاسد را هدف قرار داده است.
در ۵ نوامبر ۲۰۱۸ همه تحریمهای ایالات متحده که بر اساس قرارداد اتمی فاجعه بار ایران لغو شده بودند، دوباره برقرار شده است

این، به همراه اقدامات بی سابقه تحریمی دولت ترامپ، سختترین مجموعه تحریمهای وضع شده علیه رژیم ایران خواهد بود.
تحریمها، بخشهای حیاتی اقتصاد ایران را هدف قرار خواهند داد، مانند بخشهای انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی و مالی آن.
بیش از ۷۰۰ نفر، نهاد، شناور و هواپیما وارد فهرست تحریمهای آمریکا خواهند شد، از جمله بانکهای عمده ایرانی، صادرکنندگان نفت و شرکتهای کشتیرانی.
تحریمها همچنین معاملات با بانک مرکزی ایران و موسسات مالی تحریم شده را هدف قرار می دهند.
فروش مواد غذایی، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران همواره از تحریمهای آمریکا مستثنی بوده اند و همچنان خواهند بود.
برقراری مجدد تحریمها درآمدهایی را که رژیم برای تامین مالی گروههای تروریستی، برانگیختن بی ثباتی جهانی، تامین مالی برنامه اتمی و موشک بالستیک و ثروتمند کردن رهبرانش، از آنها استفاده می کند، قطع خواهد کرد.

دولت آمریکا تا کنون ۱۹ سری از تحریمها را صادر کرده و ۱۶۸ فرد مرتبط با رژیم ایران را تحریم کرده است.
این افراد به خاطر ارتباطاتشان با تروریسم، برنامه موشک بالستیک ، موارد نقض حقوق بشر، فعالیتهای مجرمانه و دیگر موارد، هدف قرار گرفته اند.

 

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-reimposing-sanctions-lifted-unacceptable-iran-deal 

گزارش 2ـ هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت 

امریکا علاوه بر تحریم های نفتی و بانکی بر قطع رژیم ایران از شبکه جهانی ارتباطات بانکی یعنی سوئیفت نیز تأکید دارد. وزیر خزانه داری آمریکا جزییات این سیاست را اعلام کرد:

گزارش

هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: وزارت خزانه داری از زمان آغاز دولت ترامپ متعهد شده که فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران در سراسر دنیا را متوقف کند. ما یک کارزار فشار شدید اقتصادی را علیه این رژیم که همچنان اصلیترین حامی تروریسم در دنیا است، اغاز کردیم. ما تا این تاریخ ۱۹ دور تحریم علیه ایران اعمال کردیم که بعنوان بخشی از کارزار فشار حداکثر خودمان است و ۱۶۸ سوژه را لیست گذاری کردیم. ما شبکه های مالی که رژیم ایران استفاده میکند تا نیروهای نیابتی تروریست خود و حزب الله و حماس را تحریک کند و حوثیها در یمن را تأمین مالی کند و از رژیم وحشی اسد در سوریه حمایت کند رهگیری کرده ایم.

تحریمهای برگشتی بر بخشهای انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی و مالی ایران اعمال می شود

وزارت خزانه داری بعنوان بخشی از این اقدام روز دوشنبه بیش از ۷۰۰ اسم را به لیست نهادهای ممنوعه خودمان اضافه کرده است. این لیست گذاریها صدها سوژه که قبلا طبق برجام تحریم علیه شان برداشته شد و همچنین بیش از ۳۰۰ لیست گذاری جدید را در بر میگیرد.

این به نحو چشمگیری بیش از آن چه ما قبلا لیست گذاری کردیم، می باشد.

تحریمهایی که طبق مقررات توافقنامه هسته ای ایران برداشته شدند بر افراد، نهادها، کشتیها و هواپیماها که از بخشهای متعدد اقتصاد ایران هستند مجددا اعمال خواهد شد.

تحریمها بخش انرژی ایران و بخش مالی آن را در برخواهد گرفت. ما با کارزار فشار حداکثر خودمان یک پیام بسیار روشن می فرستیم که ایالات متحده قصد دارد تحریمها را به شکل تهاجمی اعمال کند.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد سوئیفت گفت:

مایل هستم چند نکته در باره سیستم پیام رسانی سوئیفت بگویم، چون سوالات زیادی طی چند هفته گذشته در این رابطه دریافت کرده‌ام. مایل هستم چهار نکته بگویم:

نکته اول: سوئیفت تفاوتی با هیچ یک از نهادهای دیگر ندارد.

نکته دوم: ما به اطلاع سوئیفت رسانده‌ایم که وزارت خزانه داری با تهاجم تمام به هر میزان لازم از اختیارات خود برای ادمه فشار افتصادی شدید روی رژیم ایران استفاده خواهد کرد، و سوئیفت، در صورتیکه به موسسات مالی لیست گذاری شده ایران خدمات ارائه کند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

نکته سوم: ما به سوئیفت اطلاع داده‌ایم که بایستی هر موسسه مالی ایران را که ما لیست گذاری می‌کنیم در سریع‌ترین زمانی که به لحاظ فنی میسر است [از خدمات خود] قطع کند تا در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نگیرد.

نکته چهارم: همانطور که قبلا هم اینگونه بوده است، تبادلات انسان دوستانه با نهادهای لیست گذاری نشده مجاز خواهند بود مانند گذشته از خدمات سوئیفت استفاده کنند، ولی بانک‌ها باید بسیار محتاط باشند که این قبیل موارد، داد و ستدهای پوششی نباشند. در غیر این صورت شامل برخی تحریم‌ها خواهند شد.

استیون منوچین گفت:‌اطلاعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سوئیفت شامل تحریم‌ها نخواهد بود. این درست نیست. سوئیفت شامل تحریم‌ها خواهد بود.  

https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/11/287090.htm

 

گزارش3 ـ خشم مردم ایران علیه ملاهای حاکم 

خشم مردم ایران علیه رژیم به بالاترین حد خود رسیده است این در حالیست که سری دوم تحریمهای نفتی علیه رژیم اجرایی میشود

گزارش

خشم مردم ایران علیه ملاهای حاکم

اسکای نیوز:

خشم مردم ایران علیه رژیم افزایش یافته و به بالاترین سطح خود رسیده است. رژیمی که از تحریمهای آمریکا رنج میبرد در حالیکه هنوز فصل سخت تحریمها شروع نشده است

بنا به اعتراف مقامهای رژیم ایران، یک شهر یا روستا را پیدا نمی کنید که ناراضی نباشد

ریال ایران به پایین ترین سطح تاریخی خود رسیده است بطوریکه حتی قبل از شروع تحریمهای نفتی و بانکی در ۴ نوامبر بازار را کاملا گیج کرده است

با بسته شدن کارخانه ها و اخراج کارگران که رژیم هرگز آمار دقیقی از تعداد آنها را در اختیار افکار عمومی قرار نداده، برخیل بیکاران افزوده شده است

تلاشهای کشورهای اروپایی برای حفظ روابط با رژیم ایران ، اخیرا به حملات شکست خورده تروریستی رژیم در فرانسه و دانمارک برخورد کرده است

این یک فساد سیاسی و اقتصادی و حتی امنیتی است که ایران از آن رنج میبرد. رژیم ایران ثروتهای مردم را با ماجراجوییهای خارجی هدر داده است

استقبال جهانی از تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران سیار بزرگ و مؤثر بوده است.

اسکای نیوز-افشای حجم فساد در موسسات نظامی رژیم ایران با تحریمهای امریکا

 

گزارش 4ـ ادعای ساخت هواپیماهای جنگی توسط رژیم ایران 

رژیم ایران اعلام کرد که ساخت یک جنگنده بنام کوثر را کلید زده است.

این رژیم مدعی است که چنین هواپیمایی صد در صد ساخت ایران است ولی ناظران می گویند که تبلیغات این رژیم تنها تلاشی برای پوشاندن تاثیرات اقتصادی تحریم های آمریکاست و به منظور بالابردن روحیات عناصر رژیم است . گزارشی از اسکای نیوز

گزارش

ادعای ساخت هواپیماهای جنگی توسط رژیم ایران

رژیم ایران ادعا کرد ساخت هواپیمای موسوم به کوثر را برای تولید انبوه شروع کرده است. اسکادران مورد نظر رژیم بزودی آماده خواهد شد و می تواند در نیروی هوایی رژیم بکار گرفته شود

ولی سؤال این است که چرا در این زمان رژیم ایران ساختن جنگنده ای را مطرح می کند که در ماه اوت گذشته از آن پرده برداری شده است .

در آن تاریخ این رژیم گفت که چنین هواپیمایی ساخت ایران است

 چرا رژیم در اعلام چنین موضوعی احساس دست بستگی نمی کند ؟

کارشناسان فاش ساختند که کوثر چیزی نیست جز یک نسخه کپی برداری شده از هواپیمای آموزشی اف ۵ آمریکایی نیست.

این جنگنده که رژیم مدعی ساخت آن است در اولین پرواز تجربی سقوط کرد

پاسخ این سؤالات برای کسانی که شناخت کافی از رژیم ایران دارد وقت زیادی نمی گیرد

بسیار واضح است که زمان اعلام ساخت این هواپیما با مرحله دوم تحریم های آمریکایی همزمان شده است. تبلیغات آنچنانی و عرض اندامهای رژیم وسیله ای برای آن است که با خشم مردم نسبت به سیاست های رژیم برخورد شود و به آنها گفته شود که قدرتمند است

عرض اندامهای رژیم تنها شوهای فریبکارانه و حتی مضحک است

 در ماه اوت گذشته ایالات متحده پرده برداری رژیم از موشک های بالستیکی برد کوتاه موسوم به فتح مبین را به مسخره گرفت

از نظر آمریکا در فیلمی که رژیم نشان داد هیچ موشکی به سوی هدف پرتاب نشد بلکه تنها یک انفجار موضعی بود

پیش از آن نیز رژیم مدعی شد که یک هواپیمای جنگنده ساخته است که نامش قاهر اف ۳۱۴ است

رژیم در آن زمان هم مدعی شد که هواپیمایی که ساخته مانند فانتوم آمریکایی است

ولی بعدها مشخص شد که این هواپیما تنها یک ماکت بوده که در سالن نمایشگاه از آن فیلم برداری شده است

 

گزارش۵ ـ فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران

 

شماری از سناتورهای امریکایی می گویند تحریمهای جدید علیه رژیم ایران کافی نیست و باید بازهم مجازاتهای بیشتر اعمال کرد

گزارش

سایت پولیتیکو  طی مقاله ییی به قلم الیانا جانسون  می نویسد:

در حالی که دموکراتهای آمریکا علیه سیاست حداکثر فشار دونالد ترامپ علیه رژیم ایران موضعگیری می کنند برخی جمهوریخواهان برجسته خواهان فشار بازهم بیشتر هستند و می گویند فشارها و مجازاتهای فعلی کم است.

چند سناتور برجسته آمریکایی قصد دارند در آخر ماه میلادی جاری لایحه ای ارائه دهند که ترامپ را مجبور کند فشار اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران را بطور چشمگیری افزایش دهد. این کار یک زورآزمایی پرمخاطره بین کاخ سفید ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه سنا در زمینه سیاست خارجی خواهد بود.

لایحه ای که انتظار میرود کروز در هفته های بعد از انتخابات ارائه دهد و محتمل است که توسط دو باز برجسته سیاست خارجی جمهوریخواه – سناتورها تام کاتن و مارکو روبیو – مشترکا حمایت شود به ترامپ فشار خواهند آورد تا چند بانک رژیم ایران را از سوئیفت قطع کند. انتظار میرود نماینده کنگره مایک گالاگر یک لایحه مشابه را در مجلس نمایندگان ارائة دهد.

 جان بولتون در صحبت داخلی استدلال کرد تحریمهای جدید فقط در صورتی گزنده خواهد بود که بانکهای رژیم ایران را از شبکه سوئیفت قطع کند.

در حالیکه بازهای جمهوریخواه خواستار اقدامات سختتر علیه ایران هستند مقامات سابق دولت اوباما هشدار دادند که حتی تحریمهایی بدون سوئیفت که ترامپ بر صنایع نفت و گاز ایران اعمال کرده ممکن است به جنگ راه ببرد.

براساس لایحه تد کروز اگر مقامات سوئیفت از قطع بانکهای رژیم ایران خودداری کنند تحریمهای الزام آور بر آنها اعمال خواهد کرد. ...

تد کروز در ماه اوت در یک نامه که توسط 15 سناتور دیگر جمهوریخواه مشترکا امضا شد به استیون منوچین نوشت، ”کارزار فشار حداکثر دولت در صورتی که جمهوری اسلامی به سوئیفت وصل بماند، موفق نخواهد شد.“

 

https://www.politico.com/story/2018/11/01/gop-trump-iran-policy-956660 

گزارش۵ـ فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران

 

شماری از سناتورهای امریکایی می گویند تحریمهای جدید علیه رژیم ایران کافی نیست و باید بازهم مجازاتهای بیشتر اعمال کرد

گزارش

سایت پولیتیکو  طی مقاله ییی به قلم الیانا جانسون  می نویسد:

در حالی که دموکراتهای آمریکا علیه سیاست حداکثر فشار دونالد ترامپ علیه رژیم ایران موضعگیری می کنند برخی جمهوریخواهان برجسته خواهان فشار بازهم بیشتر هستند و می گویند فشارها و مجازاتهای فعلی کم است.

چند سناتور برجسته آمریکایی قصد دارند در آخر ماه میلادی جاری لایحه ای ارائه دهند که ترامپ را مجبور کند فشار اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران را بطور چشمگیری افزایش دهد. این کار یک زورآزمایی پرمخاطره بین کاخ سفید ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه سنا در زمینه سیاست خارجی خواهد بود.

لایحه ای که انتظار میرود کروز در هفته های بعد از انتخابات ارائه دهد و محتمل است که توسط دو باز برجسته سیاست خارجی جمهوریخواه – سناتورها تام کاتن و مارکو روبیو – مشترکا حمایت شود به ترامپ فشار خواهند آورد تا چند بانک رژیم ایران را از سوئیفت قطع کند. انتظار میرود نماینده کنگره مایک گالاگر یک لایحه مشابه را در مجلس نمایندگان ارائة دهد.

 جان بولتون در صحبت داخلی استدلال کرد تحریمهای جدید فقط در صورتی گزنده خواهد بود که بانکهای رژیم ایران را از شبکه سوئیفت قطع کند.

در حالیکه بازهای جمهوریخواه خواستار اقدامات سختتر علیه ایران هستند مقامات سابق دولت اوباما هشدار دادند که حتی تحریمهایی بدون سوئیفت که ترامپ بر صنایع نفت و گاز ایران اعمال کرده ممکن است به جنگ راه ببرد.

براساس لایحه تد کروز اگر مقامات سوئیفت از قطع بانکهای رژیم ایران خودداری کنند تحریمهای الزام آور بر آنها اعمال خواهد کرد. ...

تد کروز در ماه اوت در یک نامه که توسط 15 سناتور دیگر جمهوریخواه مشترکا امضا شد به استیون منوچین نوشت، ”کارزار فشار حداکثر دولت در صورتی که جمهوری اسلامی به سوئیفت وصل بماند، موفق نخواهد شد.“

 

https://www.politico.com/story/2018/11/01/gop-trump-iran-policy-956660

 

گزارش۶ـ گسترش مواد مخدر توسط رژیم اس 

بر هیچکس پوشیده نیست که توزیع مواد مخدر در مناطق تحت کنترل رژیم اسد گسترش وسیع دارد. اخیرا در خودرویی که توقیف شد بیش از ۹۰ هزار قرص مخدر کپتاگون keptagon در استان حمص پیدا شد . این مواد مخدر هر روز از لبنان به مناطق تحت کنترل رژیم اسد می رسند و در دسترس شهروندان سوری قرار می گیرند

گزارش

گسترش مواد مخدر توسط رژیم اسد

رسانه های محلی نوشتند مواد مخدر و حشیش در استانهای حمص و طرطوس به دلیل نزدیکی به مرز لبنان بسیار زیاد شده است و بصورت علنی خرید و فروش می شوند

یکی از ساکنان استان حما به اورینت نیوز گفت مواد مخدر در داروخانه ها نیز به فروش می رسد . مغازه هایی هم در مناطق تحت کنترل رژیم اسد باز شده اند که در آنها دارو به فروش می رسد و بدون نسخه پزشک هر دارویی را در اختیار خریداران قرار می دهند و وزارت بهداشت رژیم اسد هیچ نظارتی بر آنها ندارد

افسران و شبه نظامیان موسوم به دفاع ملی رژیم اسد کار دست اندر کاران خرید و فروش مواد مخدر را که از لبنان قاچاق می شود تسهیل می کنند

 این مواد مخدر توسط شبه نظامیان حزب الله لبنان به سوریه وارد می شود و هدف از آن در درجه اول درامد های مالی برای حزب الله و ترویج فرهنگ اعتیاد در میان جوانان سوری است تا بتوانند بدین وسیله تعداد بیشتری از جوانان سوری را به عضویت در حزب الله وادار کنند

 عمر سعید یک خبرنگار سوری می گوید شبه نظامیان حزب الله ۱۶۰۰ شبکه خرید و فروش مواد مخدر را زیر نظارت خود دارد و در همکاری با تعدادی از افسران ارتش اسد خرید و فروش آنرا تسهیل می کنند

او گفت که دهها هزار هکتار زمین در خاک سوریه و لبنان زیر کشت گیاهانی رفته که از آنها مواد مخدر استخراج می شود

 

 محمد خیرو یک پزشک سوری نیز به اورینت نیوز گفت قرص های مخدر کپتاگون باعث ایجاد حالت خلسه می شود و در صورت زیاده روی در مصرف می تواند به مرگ مصرف کننده منجر شود

 

 بعضی از کسانی که از شبه نظامیان اسد جدا شده اند گفتند قرص های کپتاگون در میان عناصر اسد بشدت گسترش یافته و بعضی اوقات رژیم آنها را میان افرادش توزیع می کند تا با هدف کشتار های بیشتر حالت شجاعت کاذب را در آنها تقویت کند

 

روزنامه لوموند: ایران در بحران فرو می‌رود

روزنامه لوموند: موج دوم تحریم‌های آمریکا ، قلب اقتصاد ایران ، یعنی صادرات نفت را هدف قرار داده است.. در همین حال، تظاهرات و اعتصابات افزایش می‌یابد. از جمله می‌توان به اعتصاب رانندگان کامیون، معلمان، کشاورزان و بازنشستگان بانک‌های دولتی که حقوق بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند... اشاره کرد

https://bit.ly/2SKyoja

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: