فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۴آبان

 فراخوان به سیاست قاطع تر علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۴آبان


 

شماری از سناتورهای امریکایی می گویند تحریمهای جدید علیه رژیم ایران کافی نیست و باید بازهم مجازاتهای بیشتر اعمال کرد

گزارش

سایت پولیتیکو  طی مقاله ییی به قلم الیانا جانسون  می نویسد:

در حالی که دموکراتهای آمریکا علیه سیاست حداکثر فشار دونالد ترامپ علیه رژیم ایران موضعگیری می کنند برخی جمهوریخواهان برجسته خواهان فشار بازهم بیشتر هستند و می گویند فشارها و مجازاتهای فعلی کم است.

چند سناتور برجسته آمریکایی قصد دارند در آخر ماه میلادی جاری لایحه ای ارائه دهند که ترامپ را مجبور کند فشار اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران را بطور چشمگیری افزایش دهد. این کار یک زورآزمایی پرمخاطره بین کاخ سفید ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه سنا در زمینه سیاست خارجی خواهد بود.

لایحه ای که انتظار میرود کروز در هفته های بعد از انتخابات ارائه دهد و محتمل است که توسط دو باز برجسته سیاست خارجی جمهوریخواه – سناتورها تام کاتن و مارکو روبیو – مشترکا حمایت شود به ترامپ فشار خواهند آورد تا چند بانک رژیم ایران را از سوئیفت قطع کند. انتظار میرود نماینده کنگره مایک گالاگر یک لایحه مشابه را در مجلس نمایندگان ارائة دهد.

 جان بولتون در صحبت داخلی استدلال کرد تحریمهای جدید فقط در صورتی گزنده خواهد بود که بانکهای رژیم ایران را از شبکه سوئیفت قطع کند.

در حالیکه بازهای جمهوریخواه خواستار اقدامات سختتر علیه ایران هستند مقامات سابق دولت اوباما هشدار دادند که حتی تحریمهایی بدون سوئیفت که ترامپ بر صنایع نفت و گاز ایران اعمال کرده ممکن است به جنگ راه ببرد.

براساس لایحه تد کروز اگر مقامات سوئیفت از قطع بانکهای رژیم ایران خودداری کنند تحریمهای الزام آور بر آنها اعمال خواهد کرد. ...

تد کروز در ماه اوت در یک نامه که توسط 15 سناتور دیگر جمهوریخواه مشترکا امضا شد به استیون منوچین نوشت، ”کارزار فشار حداکثر دولت در صورتی که جمهوری اسلامی به سوئیفت وصل بماند، موفق نخواهد شد.“

 

https://www.politico.com/story/2018/11/01/gop-trump-iran-policy-956660
لطفا به اشتراک بگذارید: