هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت-۲۰دقیقه

هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت-۲۰دقیقه-۱۴آبان


 

امریکا علاوه بر تحریم های نفتی و بانکی بر قطع رژیم ایران از شبکه جهانی ارتباطات بانکی یعنی سوئیفت نیز تأکید دارد. وزیر خزانه داری آمریکا جزییات این سیاست را اعلام کرد:

گزارش

هشدار استیون منوچین به سیستم سوئیفت

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفت: وزارت خزانه داری از زمان آغاز دولت ترامپ متعهد شده که فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران در سراسر دنیا را متوقف کند. ما یک کارزار فشار شدید اقتصادی را علیه این رژیم که همچنان اصلیترین حامی تروریسم در دنیا است، اغاز کردیم. ما تا این تاریخ ۱۹ دور تحریم علیه ایران اعمال کردیم که بعنوان بخشی از کارزار فشار حداکثر خودمان است و ۱۶۸ سوژه را لیست گذاری کردیم. ما شبکه های مالی که رژیم ایران استفاده میکند تا نیروهای نیابتی تروریست خود و حزب الله و حماس را تحریک کند و حوثیها در یمن را تأمین مالی کند و از رژیم وحشی اسد در سوریه حمایت کند رهگیری کرده ایم.

تحریمهای برگشتی بر بخشهای انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی و مالی ایران اعمال می شود

وزارت خزانه داری بعنوان بخشی از این اقدام روز دوشنبه بیش از ۷۰۰ اسم را به لیست نهادهای ممنوعه خودمان اضافه کرده است. این لیست گذاریها صدها سوژه که قبلا طبق برجام تحریم علیه شان برداشته شد و همچنین بیش از ۳۰۰ لیست گذاری جدید را در بر میگیرد.

این به نحو چشمگیری بیش از آن چه ما قبلا لیست گذاری کردیم، می باشد.

تحریمهایی که طبق مقررات توافقنامه هسته ای ایران برداشته شدند بر افراد، نهادها، کشتیها و هواپیماها که از بخشهای متعدد اقتصاد ایران هستند مجددا اعمال خواهد شد.

تحریمها بخش انرژی ایران و بخش مالی آن را در برخواهد گرفت. ما با کارزار فشار حداکثر خودمان یک پیام بسیار روشن می فرستیم که ایالات متحده قصد دارد تحریمها را به شکل تهاجمی اعمال کند.

وزیر خزانه داری آمریکا در مورد سوئیفت گفت:

مایل هستم چند نکته در باره سیستم پیام رسانی سوئیفت بگویم، چون سوالات زیادی طی چند هفته گذشته در این رابطه دریافت کرده‌ام. مایل هستم چهار نکته بگویم:

نکته اول: سوئیفت تفاوتی با هیچ یک از نهادهای دیگر ندارد.

نکته دوم: ما به اطلاع سوئیفت رسانده‌ایم که وزارت خزانه داری با تهاجم تمام به هر میزان لازم از اختیارات خود برای ادمه فشار افتصادی شدید روی رژیم ایران استفاده خواهد کرد، و سوئیفت، در صورتیکه به موسسات مالی لیست گذاری شده ایران خدمات ارائه کند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

نکته سوم: ما به سوئیفت اطلاع داده‌ایم که بایستی هر موسسه مالی ایران را که ما لیست گذاری می‌کنیم در سریع‌ترین زمانی که به لحاظ فنی میسر است [از خدمات خود] قطع کند تا در معرض تحریم‌های آمریکا قرار نگیرد.

نکته چهارم: همانطور که قبلا هم اینگونه بوده است، تبادلات انسان دوستانه با نهادهای لیست گذاری نشده مجاز خواهند بود مانند گذشته از خدمات سوئیفت استفاده کنند، ولی بانک‌ها باید بسیار محتاط باشند که این قبیل موارد، داد و ستدهای پوششی نباشند. در غیر این صورت شامل برخی تحریم‌ها خواهند شد.

استیون منوچین گفت:‌اطلاعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سوئیفت شامل تحریم‌ها نخواهد بود. این درست نیست. سوئیفت شامل تحریم‌ها خواهد بود.

 

 

https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/11/287090.htm
لطفا به اشتراک بگذارید: