پمپئو: هدف تحریمهای ایران جلوگیری از تروریسم او در جهان است

هدف تحریم ها، محروم کردن اصلی ترین حکومت حامی تروریسم در جهان از ظرفیت انجام اقداماتی است که چند هفته گذشته انجام داده


مایک پمپئو وزیر خارجة آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس‌نیوز، گفت: «این تحریم‌ها... سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون بر جمهوری اسلامی اعمال شده است. این تحریم‌ها یک هدف دارند: محروم‌کردن اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان از ظرفیت انجام اقداماتی مثل کارهایی که طی چند هفته گذشته انجام داد، یعنی تلاش برای کارزار سوء قصد در قلب اروپا».پمپئو اضافه کرد: «ما هم‌اکنون صادرات نفت خام (رژیم) ایران را به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داده‌ایم. این میزان، بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد. جاهای انگشت شماری وجود دارد ، کشورهایی که پیش از این واردات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند، به مقداری بیشتر زمان نیاز دارند تا آن‌را به صفر برسانند و ما این زمان را به آنها می‌دهیم».

وزیر خارجة آمریکا هم‌چنین، گفت: «بانک‌های (رژیم) ایران که درگیر رفتار قابل تحریم بشوند، توسط خزانه‌داری تحریم خواهند شد».

منبع: سایت وزارت خارجة آمریکا: ۹۷۰۸۱۳

 

مایک پمپئو در مصاحبه با سی.بی.اس. نیوز نیز، تأکید کرد: «به کشورهای اروپایی اجازه داده نخواهد شد که هم با ایالات متحده و هم با (رژیم) ایران تجارت کنند... از زمان اعلام خروج رئیس‌جمهور از توافق (اتمی)، انبوهی از شرکت‌های اروپایی از ایران فرار کردند... همة دنیا درک می‌کند که این تحریم‌ها واقعی و مهم هستند».

وی افزود: «این رژیم تروریستی تلاش کرد طی هفته‌های گذشته یک سوء قصد تروریستی در دانمارک انجام دهد».

منبع: سایت وزارت خارجة آمریکا: ۹۷۰۸۱۳
لطفا به اشتراک بگذارید: