در خاطره روزها ۱۵ آبان ۱۳۹۷- ۶ نوامبر


در خاطره روزها ۱۵ آبان ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_177431" align="alignleft" width="250"]پرتاب موشک به قرارگاه اشرف پرتاب موشک به قرارگاه اشرف[/caption]

۱۵ آبان۱۳۷۳- ۶ نوامبر پرتاب موشک به قرارگاه اشرف


رژیم آخوندی با نقض آتش بس بین ایران و عراق در سال ۱۳۶۷، ۳موشک کشتار جمعی اسکاپ B به «قرارگاه اشرف» شلیک نمود. فرماندة «یکان موشکی الحدد» سپاه پاسداران که دستوربآتش را از خامنه‌ای در یافت کرده بود، بر پرتاب موشکها نظارت داشت.





[caption id="attachment_177432" align="alignleft" width="250"]اعتصاب رادیو تلویزیون اعتصاب رادیو تلویزیون[/caption]

۱۵ آبان۱۳۵۷- ۶ نوامبر اعتصاب رادیو تلویزیون


در این روز کارکنان «رادیو و تلویزیون» ایران در اعتراض به دولت نظامی « ازهاری» اعتصاب خود را آغاز کردند. کارکنان قصد داشتند ضمن اعتراض به دولت نظامی، با اعتصاب خود فشار بیشتری بر دولت و شاه وارد سازند و سقوط آن را سرعت بخشید.





[caption id="attachment_177433" align="alignleft" width="250"]آغاز کابینة ۲ماهة ازهاری آغاز کابینة ۲ماهة ازهاری[/caption]

۱۵ آبان۱۳۵۷- ۶ نوامبر آغاز کابینة ۲ماهة ازهاری


در جریان انقلاب ضد سلطنتی، بعد از نخست وزیری «شریف امامی»، شاه در این روز یک کابینه نظامی به ریاست «غلامرضا ازهاری» را روی کار آورد. اما شدت اعتراض مردم به حدی بود که «ازهاری» ۲ماه بیشتر دوام نیاورد و به اهدافش نرسید.





[caption id="attachment_177434" align="alignleft" width="250"]تلگرام خمینی به شاه تلگرام خمینی به شاه[/caption]

۱۵ آبان«۱۳۴۱خورشیدی» ۶ نوامبر تلگرام خمینی به شاه


پس از تصویب لایحة انجمن‌های ایالتی و ولایتی، خمینی طی تلگرامی ضمن اعتراض به «اسدالله‌علم» به خاطر ممانعت از انعکاس نظامنامه‌های روحانیون به شاه نوشت: «... می‌خواهد تمام کارهای خلاف دین و قانون را کرده به اعلیحضرت نسبت دهند».





[caption id="attachment_177435" align="alignleft" width="250"]۲رئیس جمهور در آمریکا ۲رئیس جمهور در آمریکا[/caption]

۱۵ آبان - ۶ نوامبر « ۱۸۶۱ میلادی» ۲ رئیس جمهور در آمریکا


یک سال پس از انتخاب «ابراهام لینکن» در سال ۱۸۶۰ برای ریاست جمهوری آمریکا و حوادثی که به جنگ داخلی «آمریکا» منجر شد، در این روز ایالات جنوبی «آمریکان» «جفرسون دیویس» را برای یک دوره ۶ساله به ریاست کنفدراسیون خود انتخاب کردند.



لطفا به اشتراک بگذارید: