اهمیت رویارویی با دخالتهای رژیم ایران-۲۰دقیقه

اهمیت رویارویی با دخالتهای رژیم ایران -۲۰دقیقه-۱۵آبان


 

عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت رویارویی با دخالتهای رژیم ایران که کشتیرانی و بازرگانی بین المللی در دریای سرخ را تهدید میکند، تاکید کرد. گزارشی از الشرق الاوسط

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: رفتار رژیم ایران، کشورهای منطقه را نا امن و بی ثبات میکند و تصمیم این رژیم برای صدور افکار مذهبی و بنیادگرانه‌اش تهدیدی برای کشورهای همسایه است.

عبداللطیف الزیانی که در بیست و هفتمین کنفرانس سالانه سیاست گذاران آمریکایی و عرب در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گفت: رژیم ایران مصمم به صدور انقلاب و افکار بنیادگرایانه و تهدید کشورهای همسایه و نقض همه میثاقها و قوانین بین المللی است.

وی نقش رژیم ایران در پشتیبانی از شبه نظامیان حوثی در یمن را خاطرنشان ساخت و بر ضرورت رویارویی با نفوذ تهران که کشتیرانی و بازرگانی بین المللی در دریای سرخ را تهدید میکند، تاکید کرد.

الزیانی گفت: دیدگاه «آینده نگرانه» برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بایستی منبعث از چالشهایی باشد که این منطقه با آن مواجه است. او بر ایجاد امنیت و ثبات و صلح در منطقه تأکید کرد

گفتنی است که این کنفرانس سالانه توسط شورای ملی روابط آمریکایی ـ عربی ترتیب داده شده بود و سفرای کشورهای عرب در ایالات متحده و سفرای سابق آمریکا در کشورهای عرب و پژوهشگران و تاجران و روزنامه نگاران در آن شرکت کردند.

https://bit.ly/2Qdd2ZT
لطفا به اشتراک بگذارید: