درآمدهای مردم و قیمت لبنیات - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۵

درآمدهای مردم و قیمت لبنیات - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۵ -۱۵آبان۱۳۹۷


با سلام و هزاران درود خدمت شما هموطنان عزیز ،مثل همیشه ، مجله رو تواما با درد و امید ، رنج و فریاد ، ورق میزنیم اما به صفحه آخر که میرسیم با خطی درشت برجسته میشه که گویا همة مجله است و اونهم ،ایستادگی و مقاومت به هر قیمته البته با صفحه آخرش هم هست که قیمت مجله بالا میره ،همون کاری که شما در کف خیابونهای ایران روزانه دارید اونرو رقم میزنید با درود مجدد به تک تک شما، برنامه امروزمون حاوی «اخبار »-«مردم در مذلت ،دزدان در منزلت »-«گرانی لبنیات » و سر انجام گزارش مدارس نا ایمن در تهران ،خواهد بود.تا لحظاتی دیگه برنامه رو با اخبار شروع میکنیم

اخبار


۸۰ درصد از مردم ایران زیر خط فقر


نماینده اورامانات در مجلس ارتجاع: ۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند. دولت برای اینکه نمره خود را در برابر سونامی فقر بالا ببرد، نرخ فقر را پایین کشید وخط فقر را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که از نظر کارشناسان خط فقر ۲ و نیم میلیون تومان است.

دجالیت آخوند روحانی برای لاپوشانی ابرتورم


کارشناس اقتصادی رژیم: تورم ۳۰، ۴۰ درصدی فعلی به همراه تورم‌های انباشته‌ی سالیان قبل همان مفهوم «ابرتورم» را به ذهن متبادر می‌کند و انکارِ دولت، فقط یک نوع «گفتاردرمانی» برای فرار از واقعیت است.
مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید هر ده درصد افزایش نرخ ارز، معادل دو درصد افزایش نرخ تورم است. با این حساب ۵۰ تا ۶۰ درصد تورم داریم.

اعتراف به ترفند حکومت برای افزایش قیمت بنزین به بهانه قاچاق


دو کارشناس اقتصادی رژیم اعتراف کردند: مصرف سرانه بنزین اغلب کشورهای توسعه یافته یا دارای ذخائر نفتی بیش از ایران می‌‌باشد. مصرف سرانه بنزین در آمریکا و کانادا بیش از پنج برابر و کشورهای عربی نفتی در حدود سه برابر ایران است. پیش‌‌بینی مصرف بنزین در سال جاری ۸۷.۸ میلیون لیتر در روز بود، لذا با توجه به مصرف ۹۰ میلیون لیتر در روز، کل افزایش قاچاق بنزین در سال ۱۳۹۷ حدود ۲.۲ میلیون لیتر در روز برآورد می‌‌شود که با ارقام ادعایی تا حد 40 میلیون لیتر بنزین در روز فاصله بعیدی دارد. بنابراین افزایش قاچاق بنزین نمی‌‌تواند به عنوان عامل افزایش قیمت بنزین مطرح شود.

کمبود ۸۰ هزار پرستار در کشور همزمان بیکاری ۳۰ هزار پرستار به دلیل صادر نشدن مجوز استخدام


دبیر کل خانه پرستاری رژیم: با ندادن مجوز استخدام، ۳۰ هزار نیروی پرستار بیکار در ایران داریم. باید ۲۴۰ هزار پرستار در سراسر ایران مشغول به فعالیت باشند. این در حالی است که تنها در حدود ۱۶۰ هزار پرستار مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هستند. نسبت پرستار به ازاء هر هزار نفر جمعیت در کشورهای آمریکا، فرانسه و بلژیک بالای ۱۰ و در کشورهای اروپایی این رقم بین ۶ تا ۱۰ نفر و در ایران ۱.۶ می‌باشد.

حذف بعضی از داروها از خدمات درمانی نمونه ای از غارت کارگزاران حکومتی


نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: «دارو» بخش جدایی‌ناپذیرِ خدمات درمانی است و نمی‌توان به بیمه شده گفت "به تو خدمات می‌دهیم اما هزینه‌های دارو را باید از آن فاکتور بگیری، سازمان تامین اجتماعی به استناد قانون الزام موظف به ارائه کامل خدمات درمان است؛ پس طبیعتا اگر دارویی را منفک کرده باید داروهای جایگزین معرفی کند؛ این جایگزینی به اذعان کارشناسان بیمه‌ای، مستلزم هزینه‌های بیشتر و همینطور عوارض جانبی بیشتر برای بیماران است.

کاهش سهمیه سوخت و موج بیکاری رانندگان در چابهار‌


خبرگزاری حکومتی ایلنا:کاهش سهمیه سوخت در سیستان و بلوچستان و به تبع آن در چابهار نارضایتی رانندگان و بیکاری آنان را در پی داشته به طوری که این مشکل به بیکاری حدود 640 راننده تاکسی و ورشکستگی آژانس های مسافرتی منجر شده است.

بحران در کارخانجات لبنی


دبیر انجمن لبنی: حدود ۴۵۰ کارخانه لبنی در سطح کشور شیر دریافت می کنند. از این ۴۵۰ کارخانه، ۱۵۰ کارخانه فعال کامل و باقی نیمه فعال هستند و با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت خود کار می کنند.

شیر از سفره ایرانیان بیشتری خارج می‌شود


یک رسانه حکومتی: قیمت هر بطری شیرطی مدت سه ماه از ۲۵۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان رسیده و معادل ۶۸ درصد رشد داشته است.

گزارش اول « مردم در مذلت دزدان در منزلت »


همه چیزم رو چوب حراج زدن ، از آب دریا گرفته تا خاک وطنم،حتی از هوای سالم هم دریغم کردن . کارتنی که روی اون در گوشه خیابون میخوابیدم از من گرفتن. چشم دیدنم رو توی گور هم ندارن که حد اقل اونجا خستگی ام رو از تن در بکنم. اگه به دستشون برسه سقف آسمون رو هم، به از ما بهتران میدن که نکنه، یک ایرانی، شاید بتونه برای خودش سایه ای فراهم کنه، به کی د ارم میگم؟!!!! اونکه اصلا ایرانی نیست. کمر به نابودیش بسته . راستش ،فکر همه چیز رو میشد کرد الا اینکه یه روزی برسه که برای سیر کردن شکم بچه هام، برای اینکه آبروم رو نفروشم، باید مغز استخوانم را بفروشم خدایا مغز استخوانم سوت میکشه کلیه ام –قرنیه چشمم –کبدم- همچون آب دریا و خاک وطنم آماج غارت و چپاول آخوندها قرار گرفته همراه با زنده یاد شاملو خواهم گفت
من
تنها فریاد زدم
نه!
من از
فرورفتن
تن زدم.
بله نگاهی کنیم به گسترش فقر و فروش اعضای بدن انسان در مشهد در حالی که میلیاردها دلار درآمدهای آستان قدس رضوی غارت میشه.

گزارش دوم « گرانی لبنیات و شیری که آدم میخورد!؟»


رد در ایران آخوند زده همه چیز تابعی از غارت و چپاول و دزدیه از هیچ چیز هم نمیگذره ،از طرفی سقوط آسانسوری خط فقر که هیچ توقفی هم بر اون متصور نیست تو این شرایط گرونی ها هم گوی سبقت از خط فقر ربوده ،دیگه بحث لاغر شدن سفره های مردم نیست بلکه جمع شدن سفره هاست مشاهده بفرمایید !!!

گزارش سوم « مدارس نا ایمن تهران»


وقتی، به همه چیز، با عینک غارت هر چه بیشتر، نگاه می‌شه، اونوقت شهرداری و ارگانهای حکومتی،‌ کنار مدرسه با صدها دانش آموز، مجوز ساخت پمپ بنزین میدهند. چون اگر برای دانش آموزان و معلمان تنگی نفس میاره برای کارگزاران رژیم راه نفسشونو بازتر میکنه!! این گزارش رو ببینیم:
لطفا به اشتراک بگذارید: