گوشه هایی ازمنجلاب فساد

گزارش خبری:گوشه هایی ازمنجلاب فساد-۱۵آبان


در حالی که جلسة روز شنبه 5آبان مجلس ارتجاع یک جلسة نمایشی بود که در آن باندهای رژیم قرار مدار گذاشته بودند که با توجه به وضعیت بحرانی و ناپایدار موجود، رأی گیری برای ۴وزیر پیشنهادی به سرعت و با حداقل درگیری و اصطکاک انجام شود و قرار نبود که مسائل و بحرانهای جدی در آن مطرح شود، اما هیولای فساد و اختلاس چنان ابعاد و حضوری در رژیم دارد که خواه ناخواه خود را در هر جا تحمیل می‌کند؛ هم در آن جلسة بررسی چهار وزیر در مجلس ارتجاع و هم در اظهارات مهره‌ها و مطالب رسانه‌های رژیم. گزارشی در این باره:



روحانی در سخنرانی خود با آن که در وقاحت برای سفید جلوه دادن سیاهیها، رکورد شکست، اما فساد یکی از معدود مواردی که او نتوانست آن را انکار یا کتمان کند و از جمله با اعتراف به فسادی که همة وزارت صنعت را فرا گرفته گفت که به رحمانی وزیر آیندة این وزارتخانه سفارش کرده است که هیچ کسی را حتی اگر ابوذر و سلمان هم که باشد در هیچ سمتی بیش از یک سال نگه ندار چون به سرعت فاسدش می‌کنند و او را در منجلاب فساد فرو می‌برند؛

بگذریم از این که خود او رأس این منجلاب یعنی شریعتمداری را پس از آن که تشت رسواییش در وزارت صنعت از بام به زیر افتاد، در رأس وزارت کار گماشت. اما این منجلاب فساد خاص وزارت صنعت نیست. ببینید یکی از اعضای مجلس دربارة فساد حیرت‌انگیز در وزارت کار، همان جایی که شریعتمداری می‌رود، چه می‌گوید:

شهاب نادری ـ مجلس ارتجاع 5آبان





مجلس-بررسی صلاحیت و رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی-


«مجموعه‌یی که پاشنة آشیل همه وزارت خانه‌هاست جناب اقای شریعتمداری پست مدیر کلی است که تا 50میلیارد تومن خرید و فروش می‌شود. قیمتهای هر هیأت مدیره قیمتهای خاصی دارد. انتظار داشتم اینها را بگویید».

این سخنان گویای رواج و رونق بازار خرید و فروش پست و مقام در همة وزارتخانه‌هاست و روشن است کسی که یک پست را
میلیارد تومان می‌خرد، قصدش آن است که از قبل آن چندین برابر پول به دست بیاورد.

فساد فراگیر واقعیتی است که همة مهره‌های رژیم هر کدام به زبانی به آن اذعان می‌کنند. از جمله احمد توکلی عضو سابق مجلس و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام طی اظهاراتی که در رسانه‌های رژیم از جمله روزنامة ایران ارگان دولت روحانی درج شده می‌گوید:

برخی سازمان‌های مسئول که وظیفه جلوگیری از این فسادها را دارند، خود درگیر فساد شده‌اند و به درستی عمل نمی‌کنند.

احمد توکلی با اشاره به فسادی که همچون سرطان سرتاسر پیکر رژیم را فرا گرفته افزود:

اگر مسئولین ما خودشان به فساد آلوده شوند، دیگر سیستم نمی‌تواند از خودش دفاع کند. وی با اعتراف به گسترة فساد در رژیم افزود: امروز فساد گسترش یافته طوری که هر زمان به قسمتی از آن دست می‌زنید، از صد طرف صدا بلند می‌شود».



در همین حال یک کارشناس رژیم به نام مصطفی شرایف که اظهاراتش توسط خبرگزاری حکومتی ایلنا منعکس شده با اشاره به نقش موسسات پولی و بانک‌ها در تخریب اقتصاد کشور می‌گوید:

«فقط مبارزه با فساد و رانت‌خواری و بازگشت به قانون، اعتماد مردم را بازمی‌گرداند».

اما یکی از راهکارهای جلب اعتماد عمومی، مبارزه جدی و همه‌جانبه با فساد و بستن راه‌های رانت‌خواری است». اما این کارشناسان حکومتی توضیح نداد که مبارزه جدی و همه جانبه با فساد را چه کسی و چه نهادی می‌خواهد انجام بدهد. آیا همان نهادهایی که به گفتة احمد توکلی خودشان سراپا به فساد آلوده‌اند؟
لطفا به اشتراک بگذارید: