جان بولتون: مانع اصلی صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه...، دیکتاتوری قاتلان (حاکم بر) تهران است

جان بولتون: مانع اصلی صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه...، دیکتاتوری قاتلان (حاکم بر) تهران است


جان بولتون که سخنانش در سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد تاکید داشت: مانع اصلی صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه...، دیکتاتوری قاتلان (حاکم بر) تهران است.

بولتون می گوید آخوندها از مردم (ایران) سرقت می‌کنند تا کارزار هرج و مرج، نابودی و خونریزی خود را در سراسر جهان، تأمین کنند. این رژیم برای مدت‌های طولانی بانکدار مرکزی تروریسم درجهان بوده و هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم است. هرگز نمی‌توان اجازه داد که این دیکتاتوری بی‌رحم سلاح اتمی کسب کند.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا با رد سیاست مماشات و استمالت از رژیم آخوندی و با یادآوری عواقب فاجعه‌بار چنین سیاستی، افزود: «توافق اتمی سال 2015... نتوانست همة مسیرهای (رژیم) ایران را به بمب اتمی بلوکه کند. فراتر از آن، مذاکره‌کنندگان نتوانستند هیچ‌گونه محدودیتی را بر سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران از جمله توسعه و تکثیر موشک بالستیک این رژیم به‌دست بیاورند.

جای تعجب نیست که از زمان انعقاد این توافق وحشتناک، تجاوزات رژیم ایران فقط افزایش پیدا کرده است.


جان بولتون با اشاره به شکست توطئه‌های تروریستی رژیم در خاک اروپا، از جمله توطئة تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس و اخراج چند دیپلمات‌تروریست آخوندها، افزود: «طی سالیان، (حکومت) تهران فعالیت‌های تروریستی بی‌شماری را تأمین مالی و تسهیل کرده است.

ماه گذشته، مقام‌های دانمارکی یک مأمور (رژیم) ایران را به‌خاطر توطئة یک سوءقصد در خاک دانمارک دستگیر کردند. در تابستان گذشته، چند دیپلمات (رژیم) ایران به‌خاطر طراحی یک توطئة بمب‌گذاری در پاریس دستگیر شدند و در ماه اوت، دو مأمور (رژیم) ایران مستقر در آمریکا، توسط ادارة تحقیقات فدرال دستگیر شدند.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش دربارة شروع تحریم‌های جامع نفتی و بانکی علیه رژیم، گفت: «... این شامل تحریم‌های قدرتمند علیه بخش‌های انرژی، کشتی‌رانی و کشتی‌سازی (رژیم) ایران است و تحریم‌ها تبادلات با بانک مرکزی (رژیم) ایران و بانک‌های تحت تحریم (این رژیم) را هدف قرار خواهند داد. البته ما اینجا متوقف نخواهیم شد؛ پرزیدنت ترامپ به فشار حداکثری بر (رژیم) ایران فراخوان داده و دولت هم آن‌را عملی خواهد کرد... به‌طور جمعی تحت دولت کنونی، ما سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه (رژیم) ایران اعمال کرده‌ایم و (این تحریم‌ها) از هم‌اکنون تأثیر ویرانگری بر اقتصاد (این رژیم) گذاشته است. نرخ تورم... از ماه می تقریباً 4 برابر شده است و اقتصاد (رژیم) ایران رو به رکود است».

جان بولتون اضافه کرد:


«بیش از 100 شرکت تصمیم گرفتند که تجارت با (رژیم) ایران را متوقف کنند و این آمار به‌طور روزانه افزایش می‌یابد. به‌یمن موضع سخت این دولت در محدود کردن صادرات نفت این رژیم، صادرات نفت (رژیم) ایران به‌نحو چشم‌گیری کاهش یافته است. از ماه می تاکنون، بیش از 20 کشور واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند و صادرات نفت (رژیم) ایران بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است... پرزیدنت ترامپ قصد دارد تدابیر افزوده و سخت‌تری را در پیش بگیرد و حداکثر فشار را بر این رژیم اعمال کند و آن‌را وادار سازد بین تغییر رفتار و فاجعة اقتصادی، یکی را انتخاب کند. ما هم‌چنین تمامی تحریم‌هایی را که قبلاً وجود داشته، بسا سخت‌تر از دوران دولت اوباما، به اجرا خواهیم گذاشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد: «همة کشورها و شرکت‌ها باید از الگوی شرکت‌هایی مثل زیمنس، مرسک، هیوندای، بوئینگ، توتال، آلیانس، دایملر، مزدا و ریلاینس اویت پیروی کنند که... همگی تصمیم گرفتند تجارت با (رژیم) ایران را متوقف کنند».

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: