پرداختن به بحران ای تی اف همزمان با بحران برجام اروپایی و تحریمهای آمریکاف ا

کشمکش درونی بر سر برجام و تن دادن به اف.ای.تی.اف


در حالی که سرکردگان حکومت آخوندی در مورد کتمان یا اعتراف به پیامدهای تحریمها با یکدیگر گلاویز شده‌اند، کشمکش بر سر برجام اروپایی و تن دادن به اف.ای.تی.اف هم‌چنان ادامه دارد. گزارشی در این زمینه:

در حالی که پاسدار علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع در سخنرانی در جمع استانداران رژیم، ادعا کرد آمریکا در اعمال فشار و تحریمها توقیفی نداشته است، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت آخوند روحانی گفت: نمی‌توانم دروغ بگویم که تحریمها اثری ندارد. تحریمها اثر دارد و در این دوره حیاتی، باید با مردم صادقانه صحبت شود.

منبع: تسنیم ۹۷/۸/۱۵

رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس رژیم نیز گفت: اگر طرفهای برجام به تعهداتشان عمل نکنند ما نیز به دوران ماقبل برجام بازگشته و اجرای تعهداتمان را تعلیق خواهیم کرد.

منبع: فارس ۹۷/۸/۱۶

همزمان در ادامه دعوا بر سر انتخاب بین خروج از برجام و تن دادن به برجام اروپایی و اف.ای.تی اف یک رسانه باند روحانی نوشت: لایحه الحاق به سی.اف.تی یکی از لوایح چهارگانه اف.ای.تی.اف با پیچ و خمهای متعددی مواجه است. در حال حاضر، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام درگیر این موضوع هستند و حتی صحبت از اعلام نظر احتمالی شورای عالی امنیت ملی هم شده است.

منبع: انتخاب ۹۷/۸/۱۵

یک رسانه دیگر این باند نوشت: اروپاییها در مذاکرات مربوط به ایجاد مکانیسم ویژه مالی برای حفظ تجارت با جمهوری اسلامی گیر کرده‌اند و مذاکرات با اروپاییها بر سر مکانیسم ویژه مالی ناتمام مانده است.

منبع: رویداد ۲۴ ـ ۹۷/۸/۱۵

از سوی دیگر، آخوند نبویان، عضو سابق کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس رژیم گفت: طبق بند 37 برجام جمهوری اسلامی می‌تواند در صورت تحریم جدید، تعهدات برجام خود را متوقف کند. اروپاییها هم به ما می‌گویند شما باید یکطرفه به برجام ادامه بدهید و موظف به عمل به تعهدات خود هستید.

منبع: فارس ۹۷/۸/۱۵

یک رسانه باند خامنه‌ای نیز با اشاره به آویختن ناگزیر حکومت آخوندی به اروپا نوشت: «سوخت سیاسی اروپا ته کشید و کاری انجام نشد» و نظام نیز «با درک این معنی نمی‌خواهد هیچ دری را بر روی خود ببندد یا آن را بسته فرض کند و همین نگاه است که با اروپاییها همساز شده و با آنها کج دار و مریز رفتار می‌کند».

منبع: سایت ساعت ۲۴ – ۹۷/۸/۱۶

یک کارشناس اقتصادی رژیم با تأکید بر ضرورت تن دادن به شرایط اروپا گفت: اگر در فرصت باقیمانده فرآیند تصویب نهایی FATF طی نشود، حتی اروپا، روسیه و چین نیز قادر به حمایت از ما نخواهند بود و باید در نظر داشت کشورهای مانند روسیه و چین به دنبال منافع ملی خود هستند.

منبع: رویداد ۲۴ ـ ۹۷/۸/۱۵

رئیس مجلس ارتجاع نیز روز سه‌شنبه گفت: الان دشمنان ما بساط تحریم اقتصادی راه انداختند زیرا تصور می‌کردند تحریمها ما را به جان هم می‌اندازد. اگر موشک داشته باشیم نمی‌توانند تحقیرمان کنند.

منبع: فارس ۹۷/۸/۱۵
لطفا به اشتراک بگذارید: