-الشرق الاوسط .رژیم ایران ناتوان تر ازآن است که برتحریمهای امریکا پاسخ دهد-۲۰دقیقه-۱۶آبان

-الشرق الاوسط .رژیم ایران ناتوان تر ازآن است که برتحریمهای امریکا پاسخ دهد-۲۰دقیقه-۱۶آبان




سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط درباره راه حل‌ رژیم در برابر بحرانهای اجتماعی نوشت : (رژیم) ایران ناتوان تر از آن است که به خواسته های مردم ایران پاسخ دهد.

گزارش

 الاوسط : رژیم ایران ناتوان‌تر از آن است که به تحریمهای آمریکا پاسخ بدهد





سلمان دوسری doosare سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط  با اشاره به اجرای تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران گفت: سناریوی تکراری رژیم در این مواقع این است که تهدید با مانورهای دریایی، آزمایش موشک‌های بالستیکی و هشدار به بستن تنگه هرمز می کند

در تحریمهای سالهای قبل محمد رضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد اعلام کرد، چنانچه تحریمی اعمال شود« قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبورنمی‌کند»، اما تحریم‌ها اعمال شدند و میلیون‌ها بشکه نفت از آنجا صادرشد و عکس‌العملی از رژیم وجود نداشت . درماه اوت گذشته، رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ«قانون رویارویی با دشمنان امریکا ازطریق تحریم‌ها» را تصویب کرد. قانونی علیه برنامه موشک‌های بالستیکی رژیم، سپاه پاسداران و گروه‌های مسلح وابسته به آن

به دنبال این موضع امریکا فرماندهان ارشد سپاه پاسداران تهدید کردند که هرمرحله جدید از تحریم‌های امریکا، موجب پاسخ کوبنده‌ای علیه منافع ایالات متحده در منطقه می‌شود. وقتی ترامپ اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج می‌شود، باز هم ماجرا تکرار شد،. در آن زمان حسن روحانی گفت:« آنها می‌خواهند صادرات نفت ایران را به طور کامل قطع کنند». خطاب به امریکایی‌ها گفت:« اگرمی‌توانید، بکنید و نتیجه‌اش را خواهید دید». نائب رئیس مجلس رژیم علی مطهری تاکید کرد، اگر مانع صادرات نفت آنها بشوند، تنگه هرمز را می‌بندند.

...مقامات رژیم ایران با همین زبان تهدید برای دیگران خط و نشان کشیدند، اما حتی یک‌بار تهدیدها و موشک‌های ایران جدی گرفته نشد و رژیم جرأت نکرد تنگه هرمز را ببندد. اظهارات پهلوان پنبه‌ای زیادی شده اما نتیجه یکی بود: همه تحریم‌ها اعمال شد و اکنون کارد به استخوان رژیم رسیده و این رژیم نتوانسته حتی یکی از تهدیدهایش را عملی کند .

(سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط در اشاره ای صریح به پایان دوران مماشات ادامه داد: دونالد ترامپ، باراک اوباما یا کلینتون نیست. حتی شبیه هیچ یک از رؤسای جمهوری دیگر امریکا که تهران با آن روبه رو شده نیست. علاوه براین، کشورهای منطقه استراتژی روشنی برای مقابله با این رژیم دارند. از همه اینها گذشته مردم ایران دیگر سیاست های چنین رژیمی را تحمل نخواهند کرد .
لطفا به اشتراک بگذارید: