تماس ترامپ با نانسی پلوسی و تبریک برای پیروزی دموکراتها در کنگره

تبریک دونالد ترامپ به نانسی پلوسی رهبر دمکراتها ، بدلیل پیروزی دمکراتها در مجلس


شب گذشته ترامپ به نانسی پلوسی رهبر دمکراتها در مجلس نمایندگان زنگ زده و پیروزی دمکراتها در این مجلس را به او تبریک گفت. نانسی پلوسی قبل از آن گفته بود استیضاح ترامپ در دستور کار مجلسی که دمکراتها در آن اکثریت دارند، نخواهد بود.

دو روز قبل از انتخابات، واشنگتن پست در ۴ نوامبر نوشت : به نظر میاید پرزیدنت با این که جمهوریخواهان، کنگره را از دست بدهند راحت است. استراتژی او به نظر میاید تماما انگیزه دادن به پایگاه خودش برای ایالتهای کلیدی سنا میباشد....

واشنگتن پست خاطرنشان کرد ، در حالی که دمکراتها تحقیقات در مورد ترامپ را افزایش خواهند داد و حتی برنامه کاهش مالیات او را لغو خواهند کرد؛ به نظر میاید که ترامپ روی این حساب میکند که وقتی کنگره در دست دمکراتها باشد، شانس او در انتخابات بعدی، افزایش می یابد. چون تاریخا اینطور بوده و در سالهای ۲۰۰۴ و ۱۹۹۶و ۱۹۸۸و ۱۹۷۲و ۱۹۶۸و ۱۹۵۶، رای دهندگان به رییس جمهوری رای داده اند که از حزب مخالف ِ ریاست کنگره بوده است.

منبع: واشنگتن پست ۴نوامبر۲۰۱۸

نکته قابل توجه دیگر اینکه، بالاترین تعداد زن در مجلس نمایندگان در تاریخ امریکا در این دوره خواهند بود. تاکنون انتخاب ۹۹زن نماینده که نزدیک به ۲۳درصد مجلس نمایندگان را در بر میگیرد ، تایید شده است و دو نفر از آنها مسلمان وابسته به حزب دمکرات هستند. بالاترین رقم زنان نماینده پیش از این ۸۴نفر بوده است.

منبع:‌صدای آمریکا ۹۷/۸/۱۶

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: