حمایت اتحادیه حمل و نقل جاده_ای انگلستان از اعتصاب رانندگان و کارگران معترض در ایران

بیانیة حمایت اتحادیة سراسری حمل و نقل جاده‌یی متحد انگلستان از رانندگان کامیون و کارگران معترض و اعتصابی در ایران


محکومیت اقدامات سرکوبگرانة رژیم آخوندی

فراخوان به آزادی فوری تمامی کارگران و کامیونداران بازداشت‌شده

اتحادیة سراسری حمل و نقل جاده‌یی متحد انگلستان بیانیه‌یی ، در حمایت از اعتصاب‌ها و اعتراضات کامیون‌داران، کارگران و سایر اقشار معترض به سرکوب و ستم رژیم آخوندی صادر کرد.

در این بیانیه که در روز ۶نوامبر (۱۵آبان‌ماه) تحت عنوان « حمایت از کارگران و رانندگان کامیون ایرانی» صادر شده، آمده است:

اتحادیه حمل و نقل جاده‌یی متحد در انگلستان (یو آر تی یو) همبستگی خود را با کارگران و رانندگان کامیون و دیگر اقشار تحت ستم در ایران اعلام می‌کند. آنها به‌دلیل سیاست‌های ضد کارگری رژیم حاکم بر ایران، در شرایط بسیار وخیم و نگران‌کننده‌یی به‌سر می‌برند و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۸۰۰ حرکت اعتراضی داشته‌اند. تنها رانندگان کامیون که صدها هزار تن هستند در سه مقطع دست به اعتصاب سراسری زده و رانندگان کامیون مجدداً از اول ماه نوامبر (۱۰ آبان‌ماه) چهارمین دور از اعتصابات خود را شروع کردند.

در ادامة این بیانیه، تأکید شده است: «ما از همة سازمان‌های کارگری می‌خواهیم پایمال‌کردن حقوق اولیة کارگران را محکوم کنند و از دیکتاتوری حاکم بر ایران بخواهند تمام کارگران بازداشت‌شده را آزاد کند، به حقوق اولیه کارگران احترام بگذارد و به تمامی قوانین بین‌المللی در مورد حقوق کارگران پایبند باشد.

ما خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط تمامی کارگران و رانندگان کامیون هستیم که در جریان اعتصابات دستگیر شده‌اند.

ما از خواسته‌های کارگران ، رانندگان و شاغلین ایران حمایت می‌کنیم و از همة اتحادیه‌های کارگری در نقاط مختلف می‌خواهیم که برای حمایت سریع از خواسته‌های برحق همکارانشان در ایران از هر طریق ممکن اقدام کنند».

منبع‌ : بیانیه اتحادیه حمل و نقل جاده ای متحده (یو آر تی یو)، انگلستان-۲۰۱۸.۱۱.۶
لطفا به اشتراک بگذارید: