دونالد ترامپ پیروزی حزب جمهوریخواه در سنا را بالاترین پیروزی دانست

تبریک ترامپ بخاطر پیروزی جمهوریخواهان در بدست آوردن اکثریت در مجلس سنا


طبق آخرین گزارشها درباره نتایج انتخابات کنگره آمریکا، جمهوریخواهان در سنای این کشور که ۱۰۰ عضو دارد ، با کسب ۵۲ کرسی اکثریت خود را تقویت کردند. دمکراتها در سنا ۴۶کرسی بدست آورده اند.

در مجلس نمایندگان که ۴۳۵ کرسی دارد، دمکراتها با ۲۲۲کرسی حائز اکثریت شدند. ۱۹۹کرسی به جمهوریخواهان تعلق گرفته است. شمارش آرای ۱۴ کرسی هنوز ادامه دارد و نتایج رسمی اعلام نشده است

دوره نمایندگی در مجلس نمایندگان آمریکا دو سال است و دوره سنای این کشور ۶ سال است. یک سوم اعضای سنا در هر دو سال تجدید انتخاب میشوند.

منبع : سی ان ان – ۷نوامبر۲۰۱۸

نیویورک تایمز نوشت ، در حالیکه دمکراتها کنترل مجلس نمایندگان را بدست آوردند، جمهوریخواهان به اکثریت خود در سنا افزوده و چند کرسی جدید را در سنا کسب میکنند. جمهوریخواهان همچنین رقابتهای فرمانداری در ایالتهای فلوریدا و اوهایا را بردند. این دو ایالت از ایالتهای کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

منبع: نیویورک تایمز ۷نوامبر۲۰۱۸

تایمز مالی نوشت، اکثریت قویتر جمهوریخواهان در سنا، بدین معنی است که ترامپ در تاییدیه گرفتن برای مقاماتی که در پستهای کلیدی منصوب میکند، دست بازی بیشتری خواهد داشت.

منبع: تایمز مالی ۷نوامبر۲۰۱۸

ترامپ در توییت خود در باره نتایج انتخابات نوشت« امشب موفقیت چشمگیری داشتیم. از همه شما متشکرم»


منبع: توئیت ترامپ ۶نوامبر۲۰۱۸

رویتر گزارش کرده است ، انتظار میرود جمهوریخواهان در دوره جدید مجلس نمایندگان بیش از گذشته به ترامپ نزدیک بوده و متحد تر از قبل با دستور کار و برنامه عمل ترامپ کار کنند. به گزارش رویتر، اغلب جمهوریخواهانی که در مجلس نمایندگان کرسی های خود را از دست دادند، کسانی بودند که سعی میکردند از ترامپ و شعارهای او فاصله بگیرند.

منبع : رویتر ۷نوامبر۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: