مایک پمپئوبه کشورهای اروپایی اجازه معامله با رژیم ایران وامریکا نمی دهیم-۲۰دقیقه

مایک پمپئوبه کشورهای اروپایی اجازه معامله با رژیم ایران وامریکا نمی دهیم-۲۰دقیقه-۱۶آبان




مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیون سی بی اس آمریکا می گوید: به اروپا اجازه نمی دهیم هم با رژیم ایران معامله کند و هم با آمریکا . باید یکی را انتخاب کند:

گزارش

مایک پمپئو:‌ به کشورهای اروپایی اجازه معامله با رژیم ایران و آمریکا نمی دهیم







سی بی اس: آقای وزیر تعدادی از کشورهای اروپایی با ایران تجارت میکنند. رئیس جمهور پیشتر گفته بود که هر کس که با ایران تجارت کند، با ایالات متحده تجارت نخواهد کرد. بنابراین آیا متحدین اروپایی میتوانند انتظار داشته باشند که با ایالات متحده تجارت نخواهند کرد؟

مایک پمپئو: جاناین صحیح است. به کشورهای اروپایی اجازه داده نخواهد شد که هم با ایالات متحده و هم با ایران تجارت کنند. صریح بگویم، از ماه مه، از زمان اعلام خروج رئیس جمهور از توافقنامه فاجعه بار اتمی انبوهی از شرکتهای اروپایی از ایران فرار کردند. همه دنیا درک میکند که این تحریمها واقعی هستند. این تحریمها فرصت مردم ایران را رشد میدهد که تغییراتی را در ایران ایجاد کنند . تغییراتی که آنها به شدت خواهان آن هستند. این تحریمها رژیم ایران را از داشتن ثروت و پولی که نیاز دارد تا محرک تروریسم در سراسر دنیا باشد، محروم میکند.

سی بی اس:‌ ولی این شرکتها هستند که نخواهند توانست تجارت کنند نه خود کشورها. آنها مجازات نخواهند شد اگر شرکتها با ایران تجارت کنند، کشورها مجازات نخواهند شد؟

مایک پمپئو:‌ بله این صحیح است. این تحریمها بر کسانی اعمال میشود که تبادلات قابل تحریم انجام میدهند. وزارت خزانه داری مجموعه ای از تحریمها دارد، وزارت خارجه مجموعه تحریمهای خودش را دارد. اینها سختترین تحریمهایی است که در تاریخ علیه رژیم ایران برقرار شده است.

رژیم ایران یک رژیم تروریست است. این رژیم تروریستی تلاش کرد طی هفته های گذشته سوء قصد تروریستی در دانمارک انجام دهد، این رژیم تروریستی به تأمین مالی حوثیها ادامه میدهد که موشکهایی به سمت ریاض و دوبی شلیک میکنند. این متوقف خواهد شد. این رفتار باید تغییر کند

 

 

https://www.state.gov/secretary/remarks/2018/11/287111.htm
لطفا به اشتراک بگذارید: