برایان هوک، ما در رابطه با ایران جدی هستیم و صادرات نفت ایران باید به صفر برسد

برایان هوک: هدف تحریمهای نفتی رساندن صادرات نفت رژیم به صفر است


برایان هوک هماهنگ‌کنندة اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت خارجة آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «ما نسبت به محروم‌کردن (رژیم) ایران از درآمدی که برای بی‌ثبات‌کردن خاورمیانه و تأمین مالی تکثیر موشکی و سایر رفتار شرورانه‌اش نیاز دارد، بسیار جدی هستیم».

وی تأکید کرد که هدف تحریم‌های نفتی رساندن صادرات نفت رژیم به صفر است و افزود: در صورتی که نفت‌کش‌های (رژیم) ایران در بنادر شما لنگر بیندازند یا از آبراه‌های شما عبور کنند، این ریسک بسیار بالایی در بر دارد... تحریم‌هایی که روز دوشنبه دوباره برقرار شد، تحریم گردانندگان بنادر ایران و هم‌چنین بخش‌های حمل و نقل انرژی و کشتی‌سازی را در بر می‌گیرد. ما حمل و نقل دریایی (رژیم) ایران، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی وشرکت ملی نفتکش (رژیم) ایران را در لیست تحریم‌هایمان قرار دادیم».

برایان هوک در ادامه افزود: «پیام قوی ما به هر نهادی که تجارت با تانکرهای (رژیم) ایران را مد نظر دارد این است که به تصمیمتان دوباره فکر کنید؛ بندر و تجارتتان را حفاظت کنید و از امنیت دریایی خود پشتیبانی کنید. اگر حادثه‌یی واقع شود که در آن یک نفت‌کش (رژیم) ایران درگیر باشد، هیچ راهی وجود ندارد که شرکت‌های بیمة (این رژیم) بتوانند خسارت را پوشش بدهند».

هماهنگ‌کنندة اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت خارجة آمریکا اضافه کرد: «ما توانستیم یک میلیون بشکه از صادرات نفت (رژیم) ایران کم کنیم و هم‌زمان قیمت نفت را هم کاهش داده‌ایم... دولت اوباما به 20 کشور طی یک دورة چند ساله معافیت داده بود... ما هشت (معافیت) دادیم. دو کشور از آن هشت کشور، واردات نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.... از زمان خروج رئیس‌جمهور از توافق (اتمی).... ۲۰کشور که (از ایران نفت وارد می‌کردند، واردتشان) به صفر رسیده است.

برایان هوک تصریح کرد: «... ما پیش‌بینی می‌کنیم که در سال ۲۰۱۹، عرضه (نفت) از تقاضا بیشتر خواهد بود و این ما را در موقعیت بسیار بهتری قرار می‌دهد تا واردات نفت خام همة کشورها از (رژیم) ایران را به صفر برسانیم. این هدف ما است».

وی خاطرنشان ساخت: «... ۱۰۰شرکت قبل از ماه نوامبر، اعلام کردند که از بازار ایران خارج می‌شوند و یا طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را لغو می‌کنند.... یکی از نقاط مثبت معافیت‌ها این است که (رژیم) ایران را از درآمد فروش نفت خود محروم می‌سازد. آنها ارز احتیاطی دریافت نمی‌کنند. این رژیمی است که با بحران نقدینگی روبروست... (پول فروش نفت) در حساب‌هایی می‌ماند و آنها می‌توانند از آن برای وارد کردن کالا از کشوری که نفت را وارد کرده استفاده کنند. وزارت خزانه‌داری این حساب‌ها را تحت نظارت دارد.... وزیر خزانه‌داری و معاون او... بر روی تضمین این‌که این حساب‌ها هرگز برای کالاهای ممنوعه استفاده نشوند، بسیار متمرکز هستند و ما این‌را با شدت زیاد نظارت خواهیم کرد».

منبع: سایت وزارت خارجة آمریکا: ۹۷۰۸۱۶
لطفا به اشتراک بگذارید: