فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به تحصن معلمان

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به تحصن معلمان


شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در فراخوانی از فرهنگیان خواست که طی روزهای بیست و دوم و بیست و سوم آبان در اعتراض به تحقق نیافتن خواسته‌هایشان تحصن کنند. در قسمتی از این فراخوان آمده است:‌ بارها دیدار و گفتگو، نامه‌نگاری و طومارنویسی، تجمع و اینک تحصن، اما دریغ از یک واکنش مثبت از سوی دولتیان و مجلس نشینان! دولتیان نه تنها به مطالبات بی‌توجه هستند بلکه فراتر از آن در حال اجرایی نمودن طرح ضد آموزشی و ضد معلمی موسوم به «طرح معلم تمام وقت» هستند؛ طرحی که قرار است بیشتر از گذشته معلمان را با دستمزد و حقوق پایین استثمار نماید.

در فراخوان آمده است:


معلمان عزیز ! دانش آموزان و والدین گرامی! مردم شریف ایران! همانطور که همگان می‌دانند نظام آموزشی ایران با بحران‌ها و معضلات جدی روبرو است و مسئولان در قوای سه‌گانه اراده و تمایلی به حل مشکلات ندارند و گرنه در قبال خواسته‌های معلمان خود را به ندیدن و نشنیدن نمی‌زدند.

نهادهای امنیتی و حراست‌ها نیز همچنان بر مدار گذشته خط پرونده‌سازی و سرکوب فعالان را ادامه می‌دهند، بطوری که از تهدید و ارعاب پا را فراتر گذاشته و به فعالان صنفی اتهام اخلاقی و روانی می‌زنند. برخی مجلسیان نیز، آشکارا، نارضایتی و اعتراضات معلمان در قالب تحصن را منکر و برخی دیگر نیز با الفاظ زشت، رکیک و توهین آمیز با معلمان معترض برخورد می‌کنند. بجز عده‌ای اندک، وضعیت سایر نمایندگان نیز بهتر از این نیست.

در چنین شرایطی است که معلمان براساس حقوق شهروندی و امتیازات قانونی برای تحقق مطالبات خود مجبور به اعتراض و تحصن می‌شوند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به دلیل بی‌توجهی مسئولان به مطالبات فرهنگیان و اعتراضات مدنی آنها، مخصوصا تحصن گسترده‌ی مهرماه، به تمام فرهنگیان ایران مجدد فراخوان می‌دهد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس‌ها خودداری و در دفتر مدارس تحصن کنند. شورای هماهنگی ضمن سپاس از تمام فرهنگیان که متحدانه در تحصن مهرماه حضور داشتند از آنان می‌خواهد در فضای مجازی برای تبلیغ تحصن استفاده کرده و از فرصت زنگ تفریح در روزهای منتهی به تحصن برای گفتگو با همکاران و دعوت به تحصن استفاده نمایند.

شورای هماهنگی در این راستا اهداف تحصن آبان‌ماه را به شرح زیر اعلام می دارد:


۱. تامین و تضمین بودجه عادلانه برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی،آموزش رایگان

۲. اجرای فاز دوم رتبه‌بندی

۳. توقف طرح معلم تمام وقت

۴. توقف روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: