کودکان کار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۶

کودکان کار - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۴۶ -۱۷آبان۱۳۹۷


با سلام و درود خدمت شما ،به شما ببنندگان عزیز برنامه مجله اقتصادی –اجتماعی ،با شماره دیگری از مجله در خدمت شما هستیم. به پشتوانه همت شما و البته مقاومت سراسری در آستانه ایامی هستیم که رنج و فقر و فلاکت موخره این مجله خواهد شد و شاهد شادی و بهروزی که درگرو سرنگونی آخوندهای جنایتکار ه خواهیم شد ، یقین داشته باشیم که اون روز بیش از هر زمان دیگری در دسترسه با همین امید به سرا غ شماره جدید مجله میریم مثل همیشه ابتدا اخبار رو داریم در ادامه گزارشات «کودکان کار »و «سیل و طوفان در ۱۳استان کشور داریم و پایان بخش برنامه گزارشی از ساکنین خیابان 4و5معلم ورامین رو خواهیم داشت در شروع برنامه به سراغ اخبار خواهیم رفت

اعتراف به دجالیت آخوند روحانی برای لاپوشانی ابرتورم


کارشناس اقتصادی رژیم: تورم ۳۰، ۴۰ درصدی فعلی به همراه تورم‌های انباشته‌ی سالیان قبل همان مفهوم «ابرتورم» را به ذهن متبادر می‌کند و انکارِ دولت، فقط یک نوع «گفتاردرمانی» برای فرار از واقعیت است.
مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید هر ده درصد افزایش نرخ ارز، معادل دو درصد افزایش نرخ تورم است. با این حساب ۵۰ تا ۶۰ درصد تورم داریم.

حذف بعضی از داروها از خدمات درمانی نمونه ای از غارت کارگزاران حکومتی


نائب رئیس ارگان حکومتی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: «دارو» بخش جدایی‌ناپذیرِ خدمات درمانی است و نمی‌توان به بیمه شده گفت "به تو خدمات می‌دهیم اما هزینه‌های دارو را باید از آن فاکتور بگیری، سازمان تامین اجتماعی به استناد قانون الزام موظف به ارائه کامل خدمات درمان است؛ پس طبیعتا اگر دارویی را منفک کرده باید داروهای جایگزین معرفی کند؛ این جایگزینی به اذعان کارشناسان بیمه‌ای، مستلزم هزینه‌های بیشتر و همینطور عوارض جانبی بیشتر برای بیماران است.

کمبود ۸۰ هزار پرستار در کشور همزمان بیکاری ۳۰ هزار پرستار به دلیل صادر نشدن مجوز استخدام


دبیر کل ارگان حکومتی خانه پرستار: به دلیل محدودیت مالی و ندادن مجوز استخدام ۳۰ هزار نیروی پرستار بیکار در ایران داریم. باید ۲۴۰هزار پرستار در سراسر ایران مشغول به فعالیت باشند این در حالی است که تنها در حدود 160 هزار پرستار مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی هستند. نسبت پرستار به ازاء هر هزار نفر جمعیت در کشورهای آمریکا، فرانسه و بلژیک بالای ۱۰و در کشورهای اروپایی این رقم بین ۶ تا ۱۰نفر و در ایران ۱.۶ می‌باشد.

صدا و سیمای رژیم سهامدار اصلی مافیای کنکور


رسانه حکومتی خبرآنلاین در گزارشی نوشت صدا و سیما با ۱۳ برنامه آموزشی و مشاوره برای کنکور و پخش هر روز آنها به مدت پخش میانگین یک ساعت، بخش زیادی از مافیای کنکور را با درآمد ماهیانه چند صد میلیاردی در دست دارد.

ریز گرد زباله بزودی استانهای شمالی را فرا خواهد گرفت


خبرگزاری حکومتی خبرآنلاین: «ایران تنها امسال از کشورهای همجوار ۲۵ هزار تن زباله برای بازیافت وارد کشور کرده تا در کارخانه‌ها بازیافت شوند». بدلیل انباشت زباله در استانهای شمالی این استانها « بزودی با «ریزگردهای پلاستیکی» رو به رو می‌شوند تا پازل آلودگی‌های کشور از جنوب(ریزگردها خاکی) به شمال کامل شود». واردات زباله در حالی صورت می‌گیرد که زباله‌ها به یکی از بحران‌های زیست محیطی استان‌های شمالی تبدیل شده و حکومت به بهانه غیر اقتصادی بودن از بازیافت یا تولید برق از زباله‌ها در شمال اجتناب می‌کند.

قرق اختصاصی ترفندی برای غارت محیط زیست توسط کارگزاران رژیم


عضو هیئت مدیره انجمن ارزیابی محیط زیست: متأسفانه باید بگویم مسئولان محیط زیست، شورش را درآورده‌اند. قرق‌های اختصاصی، تنها و تنها ترفندی است برای زمین‌خواری و کوه‌خواری است. در حکومت آخوندی سازمان حفاظت محیط زیست خود عاملی در جهت به تاراج دادن منابع طبیعی مردم ایران برای آخوندها و پاسدارانشان است.

وجود ۲ میلیون هکتار کانون گرد و خاک در کشور


یک کارگزار رژیم در سازمان حفاظت محیط زیست: در حال حاضر ۲ میلیون هکتار از اراضی کل کشور به کانون گردو خاک تبدیل شده‌اند. باید یاد آوری کنیم که بدلیل غارت منابع آبی و خاکی توسط نهادهای وابسته به حاکمیت که عمدتا مربوط به سپاه می‌باشند، موجب از بین رفتن مراتع و تالابهای اصلی کشور و گسترش بی سابقه کانونهای گرد و خاک طی سالیان اخیر در کشور شده است.

رودخانه شهرچایی ارومیه نفس‌های آخر را می‌کشد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: حال و روز رودخانه "شهرچایی" در ارومیه خوب نیست و شهروندان این دیار به آرامی عادت می‌کنند که چهار فصل سال، این رود را خالی از موج‌های خروشانی ببینند که روزگاری دریاچه ارومیه را سیراب می‌کرد. رودخانه شهرچایی اصلی‌ترین منبع تأمین آب شهروندان ارومیه و یکی از رودخانه‌های تأمین‌کننده آب کشاورزی ساکنان جلگه سرسبز ارومیه است.

...........................................
گزارش اول «کودکان کار»


۲۴ ساله که رژیم ایران به کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودک پیوسته، اما کودکان ایرانی، حتی از حس کودکی خود هم سهمی نمی‌برن. جای آنها، یا در گوشه خیابان‌هاس و در حال دست‌فروشی، یا در کارگاه‌ها و در حال تعمیر و تولید و یا در کوره‌های آجرپزی. انگشتان کوچک بسیاری از این کودکان، سالیانه که گره‌های نخ را بر داربست‌های قالی سفت می‌کنه و آرزوی بازی و تفریح و دنیای رنگارنگ کودکی را به فراموشی سپرده....در همین رابطه گزارشی داریم که توجهتون رو به اون جلب میکنم

گزارش دوم « سیل و طوفان در ۱۳استان کشور »


در همه جای دنیا بلایای طبیعی با ارباب امور قابل درمان و ترمیمه.اما وقتی همین بلایای طبیعی به وطنمون ایران میرسه نه اینکه قابل ترمیم نیست بلکه به دلیل چنبره بلایی، به نام مافیای چپاول و دزدی به غنای انفجار میرسه ،به بحرانی لاعلاج تبدیل میشه .اگر بلای طبیعی یک بازه بسته زمانی رو اشغال میکنه در حاکمیت خمینی هست و نیست مردم رو نیست و نابود میکنه در همین رابطه گذری داریم به سیل همین امسال در ۱۳ استان کشور

گزارش سوم « ساکنین خیابان ۴و۵ معلم وارمین »


شهرداریها ۲درصد از ۹درصد مالیات برارزش افزوده را سهم می گیرند به عبارت دیگر ٣٣ درصد از مالیاتی که مصرف‌کنندگان برای کالاهای مصرفی خود پرداخت می‌کنند به شهرداری‌ها می‌رسد. سال قبل در مجموع ١٩ هزار و ٧٤١ میلیارد تومان از مردم بابت مصرف‌شان مالیات گرفته شد این در آمدها به کجا میره مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعتراف کرد : وقتی مجموع درآمدهای حاصله را از مجموع هزینه های انجام شده کسر می کنیم به یک شکاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی طی مجموع ۱۲ سال گذشته می‌رسیم و معلوم نیست این ۲۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته و باید این رقم گمشده تعیین تکلیف شود سرنوشت ۲۰هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران مبهم است.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری اعتراف کرد :در ۱۴سال گذشته چه اختلاس‌ها و پرونده‌های عجیبی وجود دارد. امروز شهرداری تهران ۵۴هزار میلیارد تومان بدهکار است و هیچ کس هم جرات گفتن آن را ندارد
لطفا به اشتراک بگذارید: