روزنامة بیلد چاپ آلمان:محکومیت تهدید کامیونداران به اعدام توسط رژیم ایران از سوی اتحادیه‌های بین‌المللی

روزنامة بیلد چاپ آلمان:محکومیت تهدید کامیونداران به اعدام توسط رژیم ایران از سوی اتحادیه‌های بین‌المللی


روزنامة بیلد چاپ آلمان در گزارشی دربارة اعتصاب‌های کامیونداران زحمتکش و تهدیدات سرکردگان رژیم علیه آنها، می‌نویسد: «دادستانی کل (رژیم ایران در) استان قزوین خواستار مجازات اعدام برای ۱۷ راننده کامیون شده است که به‌خاطر عدم پرداخت (حقوق) و شرایط ضعیف کار اعتصاب کرده‌اند. اتحادیه‌های بین‌المللی به این عمل اعتراض کردند و خواستار آزادی فوری کامیون‌داران شدند. فدراسیون جهانی با حدود ۲۰۰ میلیون عضو در سراسر جهان خواستار آزادی بلادرنگ و بدون قید و شرط کارگران و کامیون‌داران بازداشت‌شده گردید».

معاون رئیس فدراسیون اتحادیة خدمات تجاری آلمان در مصاحبه با بیلد، گفت: « مجازات مرگ برای معترضان غیر قابل تصور و یک بی‌عدالتی است».

به نوشتة بیلد، این اتحادیه از طریق فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) از سازمان بین‌المللی کار خواهان آن شده که بلافاصله در این موضوع مداخله کند.

بیلد در گزارش خود با اشاره به سیاست‌های ضد کارگری رژیم و فقدان اتحادیه‌های مستقل در ایران تحت حاکمیت آخوندها خاطرنشان می‌کند: «به‌رغم همة اینها، رانندگان کامیون از اول نوامبر در سراسر ایران دست به اعتصاب زده‌اند؛ این بار خواسته‌های آنها شامل آزادی همکاران تحت بازداشتشان نیز هست. این چهارمین دور اعتصاب آنها در سال ۲۰۱۸ به‌شمار می‌رود.

منبع: بیلد: ۳ نوامبر ۲۰۱۸
لطفا به اشتراک بگذارید: