هشدار آمریکا: کشورها نباید به تانکرهای نفتی ایران اجازه ورود به آب ها و بنادر خود را بدهند

هشدار آمریکا: کشورها نباید به تانکرهای نفتی ایران اجازه ورود به آب ها و بنادر خود را بدهند


خبرگزاری آسوشیتدپرس دهم نوامبر ۲۰۱۸ نوشت: امریکا هشدار می دهد کشورها نباید به تانکرهای نفتی ایران اجازه ورود به آب ها و بنادر خود را بدهند و می گوید این کار آنها نقض تحریم‌های امریکاست که نه تنها موجب مجازات می شود بلکه در صورت وقوع ، می ‌تواند به فاجعه اقتصادی و ضایعات زیست محیطی بیانجامد.

وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه دهم نوامبر به کشتیرانی جهانی و صنایع بیمه خاطرنشان ساخت که بعنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری برای مجبور ساختن رژیم ایران به تغییر رفتار ، بیمه کردن تانکرهای نفتی ایران موجب مجازات هایی خواهد شد که آمریکا این هفته آنها را اعلام کرده است .

برایان هوک نماینده ویژه امریکا در امور ایران گفت


با خودداری شرکت های بزرگ بیمه از دادن پوشش به کشتی های ایرانی احتمالاً ایران به شرکت های بیمه محلی روی خواهد آورد ولی این تلاش رژیم ایران نمی تواند ضایعات ناشی از حوادث دریایی که به میلیاردها دلار بالغ می شود را تامین کند.

او به خبرنگاران گفت از کانال سوئز تا تنگه مالاکا و تمامی نقاط حساس بین آنها، نفت کش های ایرانی اعتبار بیمه دریانوردی ندارند. او اضافه کرد که بنادر ، کنترل کنندگان کانالها و شرکت های خصوصی باید بدانند مسؤل هزینه هر نوع تصادفی خواهند بود که به نفت کش های خود بیمه شده ایرانی بر می گردد.

او اضافه کرد آمریکا صادقانه امیدوار است که چنین اتفاقاتی واقع نشود ولی به تانکر ایرانی که در ژانویه گذشته در شرق دریای چین دچار سانحه شد و به نابودی نفت کش و ایجاد یک لکه نفتی بزرگ در دریا شد نیز اشاره کرد.

او افزود، ایالات متحده دلایلی دارد که کشتی های ایرانی با ازکار انداختن دستگاههای ارسال موقعیت که برای جلوگیری از تصادف است تلاش می کنند از تحریمهای آمریکا فرار کنند ولی این تاکتیک یک تهدید امنیتی دریایی است چرا که امواج مشخص کردن موقعیت کشتی ها برای رؤیت فواصل دور در دریا ضروری است و خاموش کردن آنها باعث افزایش حوادث و تصادف می شود . برایان هوک اضافه کرد نفت کش های ایرانی که در خود مقادیر زیادی نفت دارند و با روش های نا امن کار می کنند باعث ایجاد فاجعه های زیست محیطی و مالی می شوند.

 تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران که روز دوشنبه گذشته اعلام شدند ، بخش انرژی، مالی و حمل و نقل دریایی رژیم ایران را هدف قرار می دهند و نشان دهنده پایان مشارکت ایالات متحده در توافق هسته ای 2015 است که دونالد ترامپ در ماه مه از آن خارج شد.

لینکهای مرتبط:


برایان هوک: هدف آمریکاقطعکاملصادراتنفترژیمایران، بدون افزایشبهاینفت

شرکت آمریکاییAIGبهفعالیتهایخوددرایرانخاتمهداد

برایان هوک: تحریمهای آمریکاعلیهتغییرمخربایراناستودارووغذاراهدفنگرفتهاست

مایک پمپئو: تحریمهای آمریکاشاملفروشغذا، محصولات کشاورزی، دارو، و تجهیزاتپزشکینمیشود

 
لطفا به اشتراک بگذارید: