استراتژی دامنه دار امریکا علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه

استراتژی دامنه دار امریکا علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه-۱۸آبان




وال استریت ژورنال می نویسد:

رئیس جمهور دونالد ترامپ به رژیم ایران هشدار داد تحریم‌های تنبیهی که وی روز دوشنبه اعمال کرد تنها شلیک‌های اول یک استراتژی مفصل برای مجبور کردن تهران به عقب کشید از موقعیت تهاجمی خود در خاورمیانه و یا سرنگون شدن است.

گزارش





استراتژی دامنه دار آمریکا علیه رژیم ایران

دونالد ترامپ جمعه شب گفت، “هدف ما مجبور کردن رژیم ایران به یک انتخاب روشن است: یا رفتار مخرب خود را کنار بگذارد و یا در مسیر فاجعة اقتصادی پیش برود.”

مقامات و متخصصین می‌گویند که فرض راهنما در سیاست دولت این است که ایران بلحاظ اقتصادی ضعیف است، علاقه چندانی به رودررویی نظامی با آمریکا ندارد، و اینکه آمریکا قادر به ایجاد تغییر در رفتار ایران با قدمت دهه‌ها است که خاورمیانه را عوض خواهد کرد.

اما مقامات ارشد ایرانی اصرار می‌ورزند که تهران نه تغییر موقعیت خواهد داد و نه مذاکره خواهد نمود. مقامات سابق آمریکا با تجربه طولانی می‌گویند که تهران کارت‌هایی برای بازی دارد، منجمله تلاش برای عبور از دوره تحریم، به این امید که ترامپ تنها یک دوره رئیس جمهور خواهد بود و استفاده از ادامة آشوب در منطقه برای دامن زدن به چالش‌های جدید برای آمریکا و متحدانش.

یک تست اولیه برای کارزار تحریم‌های “حداکثر فشار” دولت ترامپ در سوریه خواهد بود...

رایان کراکر، یک دیپلمات کارکشته آمریکایی گفت، “آنها سرمایه‌گذاری سنگینی در سوریه کرده‌اند و سپاه پاسداران به این زودی‌ها از آنجا نخواهد رفت”...

در تلاشی برای حفظ برجام، اتحادیة اروپا بسوی ایجاد یک کانال پرداخت ویژه حرکت می‌کند تا روابط اقتصادی با رژیم ایران را حفظ نماید. اما استیون منوچین وزیرخزانه‌داری آمریکا گفت که وی انتظار ندارد این کانال در مواجهه با فشار آمریکا مؤثر باشد...

لطفا به اشتراک بگذارید: