تحریمهای جامع نفتی و بانکی به مثابه کلان ضربه به پیکر رژیم ایران

کلان‌ضربة اعمال تحریم‌های جامع نفتی و بانکی علیه رژیم ایران 


بیش از ۷۰ بانک و مؤسسة مالی غارتگر دیکتاتوری آخوندی و مؤسسه‌های تابعة خارجی و طرف معامله های چپاولگر داخلی به‌خاطر حمایت از ارگان‌های سرکوب و سانسور و صدور تروریسم مشمول لیست‌گذاری و تحریم شده‌اند


تحریم‌های جامع نفتی و بانکی آمریکا علیه رژیم که از روز پنجم نوامبر، ۱۴ آبان اجرایی شده و به گفتة رئیس‌جمهور آمریکا، شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک حکومت به‌شمار می‌رود، شامل لیست‌گذاری و تحریم بیش از ۷۰۰ مهره، نهاد، شرکت، از جمله بانک‌ها و مؤسسات مالی و هم‌چنین هواپیما و هوپیماسازی و کشتیهای دیکتاتوری آخوندی است که همگی به‌نحوی مستقیم یا غیر مستقیم، در خدمت اقدامات سرکوگرانة رژیم در داخل و یا مداخلات، تروریسم و برنامه‌های موشکی و اتمی رژیم قرار دارند.

این تحریم‌ها که در همان روز ۱۴ آبان در فدرال رجیستر، روزنامة رسمی ایالات متحده نیز به ثبت رسید شامل لیست‌گذاری ده‌ها بانک و مؤسسة مالی رژیم است که از جمله در خدمت سپاه خامنه‌ای و نیروی تروریستی قدس، نیروی سرکوبگر انتظامی و صدا و سیمای آخوندی هستند.

در این رابطه وزارت خزانه‌داری در بیانیة خود اعلام کرد که بیش از ۷۰مؤسسة مالی مرتبط با رژیم و مؤسسه‌های تابعة خارجی و داخلی آنها را لیست‌گذاری و یا شناسایی کرده و در لیست اس.دی.ان. (کسانی که به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده‌اند) قرار داده است.

بیانیة خزانه‌داری تصریح کرده است: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی... به‌طور معمول گزارشات خبری و تبلیغات دروغین شامل اعتراف‌های اجباری زندانیان سیاسی را پخش می‌کند... صدا و سیمای جمهوری اسلامی... بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۶۲۸مورخ فوریه ۲۰۱۳ به‌دلیل محدود کردن یا عدم اجازه به جریان آزادانه اطلاعات به مردم ایران یا از سوی مردم ایران، لیست‌گذاری شد... و در سانسور چندین رسانه و پخش اعترافات زندانیان سیاسی دست داشته است».

به گفتة خزانه‌داری آمریکا، بانک دی به‌خاطر حمایت و پشتیبانی از بنیاد غارتگر و فاسد موسوم به شهید لیست‌گذاری شد که از پشتیبانان مالی تروریست‌های رژیم در منطقه، هم‌چون حزب‌الشیطان لبنان است و خود آن از ژوئیه ۲۰۰۷ لیست‌گذاری شده است.

بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی رژیم که لیست‌گذاری و تحریم شده‌اند، از جمله عبارتند از:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی

بانک ملی

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعة ملی وابسته به بانک ملی

شرکت سرمایه‌گذاری توسعة ملی

فیوچر بانک (بانک آینده بحرین) وابسته به بانک ملی

ام.بی. بانک MB Bank مسکو وابسته به بانک ملی

ملی بانک پی.ال.سی. MELLI BANK PLC لندن، وابسته به بانک ملی

بانک آرین

بانک آینده

بانک توسعه صادرات ایران

بانک قوامین

بانک گردشگری

بانک سپه

بانک سپه اینترنشنال

پست بانک وابسته به بانک سپه

بانک صنعت و معدن

بانک ایرانی-اروپایی هندلز بانک وابسته به بانک صنعت و معدن

بانک تجارت

بانک سامان

بانک سرمایه

بانک اقتصاد نوین

بانک فرست ایست اکسپورت مالزی FIRST EAST EXPORT BANK وابسته به بانک ملت

منبع: سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا: ۹۷۰۸۱۴
لطفا به اشتراک بگذارید: