تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۸آبان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۸آبان


 

1-سیاستمداران دانمارکی خواستار تحقیقات درمورد « لیست های مرگ » رژیم ایران شدندلیستهای مرگ رژیم ایران در دانمارک ـ

http://cphpost.dk/news/danish-politicians-want-to-investigate-Iranian-death-lists.html 

2-دونالد ترامپ وضعیت «اضطراری ملی در قبال رژیم ایران» را یکسال دیگر تمدید کرد تمدید وضعیت اضطراری ملی امریکا در قبال رژیم ایران ـ

https://www.radiofarda.com/a/trump-oran-executive-order/29590975.html

 

3-استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا: سوئیفت خدمات رسانی به بانک مرکزی ایران را قطع کردقطع همکاری سوئیفت با بانک مرکزی رژیم ایران

https://twitter.com/stevenmnuchin1

 

گزارش1 ـ جان بولتون: تحریمهای باید آنقدر شدید باشد تا جیغ آخوندها را در بیاورد

جان بولتون می گوید: ما قصد داریم رژیم ایران را به شدت تحت فشار قرار بدهیم . تحریمهای باید آنقدر شدید باشد تا جیغ آخوندها را در بیاورد

گزارش

تحریمهای باید آنقدر شدید باشد تا جیغ آخوندها را در بیاورد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به فاکس نیوز گفت: من فکر میکنم تحریمها بطور سرجمع تابحال تاثیرات بسیار زیادی روی رژیم ایران داشته است . شما میدانید که وقتی دونالد ترامپ اعلام کرد ما درحال بیرون کشیدن از توافق هسته یی هستیم، بازرگانان بزرگ که فرصتها و سرمایه گذاری هایی در ایران داشتند قصد نداشتند منتظر بمانند که بطور واقعی تحریمها اجرایی بشود . آنها ( از ایران ) بیرون کشیدند و در بسیاری از زمینه ها (رابطه شان را ) قطع کردند و من فکرمیکنم پیشاپیش نتایج آنرا بر روی رژیم ایران دیده ایم .

واحد پول ایران یعنی ریال از زمان تحریمها 70 درصد کاهش پیدا کرده است. شما شورشها و تظاهرات را در سراسر کشور می بینید .من از ( تظاهرات ) مردم ایران خیلی برانگیخته شده ام .

جان بولتون افزود: تحریمها قصد دارد توانایی رژیم ایران ، برای ادامه برنامه هسته ای و تامین مالی تروریسم و وارد شدن به فعالیتهای نظامی درسراسر خاور میانه را قطع کند

سیاست دونالد ترامپ حداکثر فشار است و من فکر میکنم منظور وی از حداکثر فشار ، رساندن صادرات نفت ایران به صفر است . ما با بقیه کشورها در حال کار هستیم تا یک جانشین ، برای نفتی که کشورها ( از ایران ) میخرند پیدا کنیم. تحریمها در طول زمان ( شرایط را برای رژیم ایران) بحرانی میکند. اما اجازه بدهید این را روشن سازم که ما به دنبال تحریمهایی هستیم که فراتر برود و به تحریم هایی در سطح تحریمهای دوران اوباما ، در 2015 راضی نمی شویم و تحریمهای بیشتری وشاید بسیار مهم تری در راه است. ما بطور واقعی برقراری شدید و سخت تحریم هایی که وجود دارد را می خواهیم. رژیم ایران در شرایط حاضر در یک وضعیت فرار و طفره رفتن قرار دارد و تلاش میکنند تحریمها را دور بزنند. ما میخواهیم هر کاری که بتوانیم بکنیم تا رژیم ایران را به شدت تحت فشار قرار بدهیم همانطوری که انگلیسیها میگویند باید روی آنها فشار گذاشت تا ( جیغ شان) در بیاید ، و ما هر اقدامی که بتوانیم انجام می دهیم .تصمیم آخوندها در تهران باید تغییر رفتار شان بطور ریشه یی باشد یا با فاجعه اقتصادی مواجه شوند .

منبع:‌ fox business (5 نوامبر ۲۰۱۸ )

https://www.foxbusiness.com/politics/iran-sanctions-had-enormous-economic-consequences-john-bolton 

گزارش2 ـ مردم ایران از رژیم فاسد رنج می برند

معاون خزانه داری آمریکا می گوید مردم ایران از فساد مالی رژیم ایران رنج می برند. رژیمی که دارایی این مردم را خرج ارگانهای سرکوبگر خود می کند

گزارش

مردم ایران از رژیم فاسد رنج می برند

خزانه داری آمریکا اعلام کرد:

رژیم ایران معادل میلیاردها دلار را از طریق بخش بانکی برای نیروی قدس سپاه پاسداران سرازیر کرده است. تحریمها بانکهای ایران را که از افراد لیست گذاری شده به خاطر حمایت از تروریسم بین المللی، تکثیر تسلیحات کشتار جمعی یا نقض حقوق بشر پشتیبانی کرده اند هدف قرار میدهد. برخی از بانکهای لیست گذاری شده بعنوان کانالهای مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان صدا و سیمای ، بنیاد شهید، ماهان ایر و نیروهای انتظامی ایران همه نهادهایی که در تمام دوره برجام همچنان در لیست بودند، خدمت کرده اند.

معاون وزیر سیگال مندلکر Mandelker گفت، ”با اینکه مردم ایران از سوء مدیریت مالی و ریال در حال سقوط رنج میکشند، رژیم ایران از سیستم بانکی کشور سوء استفاده میکند تا افراد نخبه خود را ثروتمند کند و موسسات حکومتی سرکوبگر را تأمین مالی کند. سپاه پاسداران و سایر ارگانهای بی ثبات کننده دسترسی خود به سیستم مالی جهانی را بکار میگیرند تا نیروهای نیابتی که در سوریه، عراق و یمن میجنگند را تأمین مالی کنند، به تکثیر تسلیحات کشتار جمعی یا وسائل حمل آنها کمک هزینه بدهند و افرادی که حقوق بشر شهروندان ایران را نقض میکنند، مسلح کنند. هدف تحریمها این است بانکهای ایران که سرکوب داخلی در ایران و ماجراجویی خارجی را تسهیل میکنند را از سیستم مالی بین المللی قطع کند و برای دنیا ماهیت واقعی سوء استفاده رژیم از سیستم بانکی داخلی خود را برجسته خواهد کرد.“

براثر تحریمهای جدید بیش از 700موسسه مالی رژیم ایران و موسسات تابعه خارجی و داخلی آنها لیست گذاری شدند یا شناسایی شده و در در لیست اتباع بصورت ویژه لیست گذاری شدهSDN  قرار داده شدند. 

گزارش۳ ـ ارگانهایی که هدف تحریم آمریکا قرار گرفتند

تلویزیون اسکای نیوز گزارشی از تحریمهای جدید آمریکا و ارگانهایی که هدف قرار گرفتند منتشر کرد که با هم می بینیم:

 

گزارش

‌ ارگانهایی که هدف تحریم آمریکا قرار گرفتند

واشینگتن از دوشنبه دومین مرحله از تحریم های اقتصادی علیه رژیم ایران را شروع کرد

 دونالد ترامپ این تحریم ها را بعنوان شدید ترین نوع آن در تاریخ ایالات متحده آمریکا توصیف کرد

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا در اولین روز اعمال تحریمهای نفتی و بانکی علیه رژیم در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک جزئیات بیشتری از شرکتها و نهادهای وابسته به رژیم ایران را که در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارند اعلام کردند.

 این تحریم ها بخش انرژی و بانکی را هدف قرار می دهد.

 در این میان شرکت ملی نفت ایران

شرکت های ترابری و تولیدات پتروشیمی نیز شامل این تحریم ها می شوند

شرکت های بنادر و دریانوردی و کشتی سازی

 بانک مرکزی رژیم و اغلب نهادهای مالی آن نیز مشمول تحریم ها شدند

دو وزیر تأکید کردند در این دور از تحریمها بیش از ۵۰بانک رژیم و همچنین ۲۰۰فرد و کشتی در بخش کشتیرانی رژیم تحریم شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تا کنون بیش از ۲۰کشور خرید نفت از رژیم ایران را متوقف کرده‌اند و رژیم بیش از دو و نیم میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را از دست داده است.

بخش بیمه و خدمات بیمه نیز از دیگر بخش هایی است که مورد تحریم قرار گرفته است

وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا تأکید کردند. شرکتهایی که برخلاف تحریمهای آمریکا عمل کنند مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

هدف از تحریم های آمریکا قطع حمایت مالی رژیم از تروریسم عنوان شده است

 واشینگتن با این تحریم ها سعی می کند طرحهای رژیم ایران در خاور میانه برای بی ثباتی را خنثی کند

بازگشت تحریمهای آمریکا علیه رژیم از ۱۸اردیبهشت گذشته به‌دنبال خروج آمریکا از برجام اعلام شد. این تحریمها در دو مرحله آِغاز شدند. در مرحله اول که از ۱۵مرداد گذشته آغاز شد دسترسی رژیم آخوندی به فلزات گرانبها و خرید و فروش آنها هدف قرار گرفت. دسترسی رژیم به دلار و خرید و فروش ریال در بازارهای جهانی،صنایع خودروسازی نیز مورد تحریم قرار گرفتند

در دور دوم تحریم ها که از روز دوشنبه ۱۴ آبان شروع شد اصلی‌ترین شریانهای اقتصادی رژیم آخوندی از جمله تجارت نفت و بانک مرکزی و کشتیرانی و هواپیمایی رژیم هدف تحریم های آمریکا قرار گرفتند .

970814-اسکای نیوز-4گزارشگرمرحله دوم تحریمها علیه رژیم ایران وگفتگو

 

گزارش۴ـ ضرورت مقابله با تهدیدهای تروریستی

رئیس جمهور مصر هشدار داد در صورت تهدید مستقیم علیه کشورهای عرب خلیج فارس به دفاع از آنها بر می خیزد. گزارشی از خبرگزاری رویترز:

گزارش

‌ ضرورت مقابله با تهدیدهای تروریستی

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد:‌ ارتش مصر در صورتی که اعراب خلیج فارس، با تهدیدهای مستقیم مواجه شوند از آنها دفاع خواهد کرد.

وی به سوال در مورد تحریم های ایالات متحده در مورد ایران گفت،” بی ثباتی روی همه ما تاثیر میگذارد و هر کشور که بی ثباتی دارد هم روی همه ما تاثیر میگذارد“.

مصر همراه با عربستان سعودی و امارات متحده عربی ،در سال گذشته مشترکاً ، قطر را تحریم کردند و با نفوذ منطقه ای رژیم ایران مخالفت میکنند.

عبدالفتاح السیسی گفت:‌”ما از صمیم قلب در کنار برادران مان در خلیج فارس قرار داریم و اگر امنیت آنها به طور مستقیم توسط هر کسی تهدید شود، مردم مصر حتی قبل از رهبری شان ، آنرا قبول نمی کنند و نیروهای خود را برای محافظت از برادران خود بسیج خواهند کرد“.

آژانس خبری دولتی ”منا “ گزارش داد : السیسی همچنین گفته است ضروری است اردن، لبنان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت بیشتر در کنار همدیگر باشند و مردمشان باید از امینت و ثبات کشورهایشان دفاع کنند“.

این پنج کشور از جمله هشت کشور عربی هستند که در تمرینات نظامی مشترک که در روز شنبه در مصر آغاز شد شرکت میکنند. این تمرینات می تواند به یک پیمان منطقه ای برای مقابله با دخالت رژیم ایران تبدیل شود. 

https://www.reuters.com/article/us-egypt-gulf-sisi/egypts-sisi-says-army-will-defend-gulf-arabs-in-case-of-direct-threat-newspaper-idUSKCN1NB1HI

 

گزارش۵ ـ نگهبان پیشین اردوگاه مرگ آلمان نازی در ۹۴ سالگی دادگاهی شد

وجدان بشری هرگز جنایتکاران جنگی و جنایتکاران علیه بشریت را نمی بخشد. نگهبان یک اردوگاه مرگ آلمانها در سن 94سالگی دادگاهی شد

گزارش

نگهبان پیشین اردوگاه مرگ آلمان نازی در ۹۴ سالگی دادگاهی شد

جلسه دادگاه نگهبان پیشین شاغل در گردان حفاظت آلمان نازی موسوم به اس‌اس، به اتهام دست‌داشتن در مرگ صدها تن در اردوگاه‌های مرگ در دوران جنگ جهانی دوم برگزار شد.

نام این فرد به دلیل مقررات دادگاه فاش نشده است و صدای او نیز به هنگام معرفی خود توسط کامپیوتر تغییر داده شده بود.

او درحد فاصل سال‌های ۱۹۴۲-۱۹۴۴ در اردوگاه مرگ اشتوتهوف در لهستان مشغول به کار بود. حدود ۶۵ هزار تن در این اردوگاه به انواع روش‌ها به قتل رسیدند.

دادستان آندرس برندل، در دادگاه گفت: « افراد با شلیک به پشت سرشان کشته شدند. به این افراد گرسنگی داده شد. از سرما یخ زدند. کمتر روش کشتاری بود که در اردوگاه اشتوتهوف انجام نگرفته باشد»

زمانی که دادستان به کشتار با گاز مرگبار در اتاق‌های گاز اشاره می‌کرد متهم به پایین خیره شده بود.

همچنین وکیل قربانیان در این دادگاه گفت: «در برابر شیطان، بی‌طرفی وجود ندارد.»

متهم در دادگاه ویژه جوانان محاکمه می‌شود چرا که در زمان ارتکاب احتمالی جرم زیر ۲۱ سال سن داشته است.

جلسات محاکمه وی به دلیل اینکه او هم اکنون ۹۴ سال سن دارد، به حداکثر دو ساعت محدود شده‌اند.

متهم در صورت مقصر شناخته شدن ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.

محاکمه جان دمیانیوک، نگهبان دیگر شاغل در اردوگاه‌‌های مرگ آلمان نازی، و مجرم شناخته شدن او در سال ۲۰۱۱ راه را برای دادگاهی کردن نگهبانان سابق در حکومت آدولف هیتلر باز کرد.

از جریان آن دادگاه به بعد، تنها کار کردن در اردوگاه مرگ برای گناهکار معرفی شدن کافی است، حتی اگر مدرکی دال بر دست داشتن در جرم مشخصی موجود نباشد.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/06/94-year-old-german-on-trial-for-nazi-crimes

 

گزارش ۶ـ استراتژی دامنه دار آمریکا علیه رژیم ایران

وال استریت ژورنال می نویسد:

رئیس جمهور دونالد ترامپ به رژیم ایران هشدار داد تحریم‌های تنبیهی که وی روز دوشنبه اعمال کرد تنها شلیک‌های اول یک استراتژی مفصل برای مجبور کردن تهران به عقب کشید از موقعیت تهاجمی خود در خاورمیانه و یا سرنگون شدن است.

گزارش

استراتژی دامنه دار آمریکا علیه رژیم ایران

دونالد ترامپ جمعه شب گفت، “هدف ما مجبور کردن رژیم ایران به یک انتخاب روشن است: یا رفتار مخرب خود را کنار بگذارد و یا در مسیر فاجعة اقتصادی پیش برود.”

مقامات و متخصصین می‌گویند که فرض راهنما در سیاست دولت این است که ایران بلحاظ اقتصادی ضعیف است، علاقه چندانی به رودررویی نظامی با آمریکا ندارد، و اینکه آمریکا قادر به ایجاد تغییر در رفتار ایران با قدمت دهه‌ها است که خاورمیانه را عوض خواهد کرد.

اما مقامات ارشد ایرانی اصرار می‌ورزند که تهران نه تغییر موقعیت خواهد داد و نه مذاکره خواهد نمود. مقامات سابق آمریکا با تجربه طولانی می‌گویند که تهران کارت‌هایی برای بازی دارد، منجمله تلاش برای عبور از دوره تحریم، به این امید که ترامپ تنها یک دوره رئیس جمهور خواهد بود و استفاده از ادامة آشوب در منطقه برای دامن زدن به چالش‌های جدید برای آمریکا و متحدانش.

یک تست اولیه برای کارزار تحریم‌های “حداکثر فشار” دولت ترامپ در سوریه خواهد بود...

رایان کراکر، یک دیپلمات کارکشته آمریکایی گفت، “آنها سرمایه‌گذاری سنگینی در سوریه کرده‌اند و سپاه پاسداران به این زودی‌ها از آنجا نخواهد رفت”...

در تلاشی برای حفظ برجام، اتحادیة اروپا بسوی ایجاد یک کانال پرداخت ویژه حرکت می‌کند تا روابط اقتصادی با رژیم ایران را حفظ نماید. اما استیون منوچین وزیرخزانه‌داری آمریکا گفت که وی انتظار ندارد این کانال در مواجهه با فشار آمریکا مؤثر باشد...

https://www.wsj.com/articles/trump-digs-in-for-a-long-cold-war-with-iran-1541329200?mod=searchresults&page=1&pos=3

 

گزارش۷ـ رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل ارتش واحد اروپا شد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید کشورهای اروپایی برای تضمین دفاع از خود باید یک نیروی نظامی مشترک تشکیل دهند.

گزارش

زیرنویس: رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل ارتش واحد اروپا شد

امانوئل ماکرون که برای گرامیداشت صدمین سالگرد نبرد وردون در جریان جنگ جهانی اول به شمال فرانسه سرکرده بود یک روز پیش از نخستین جلسه گروه «ابتکار واکنش اروپایی» پیشنهاد داد یک نیروی نظامی مشترک اروپایی تشکیل شود . «ابتکار واکنش اروپایی» طرحی است برای افزایش همکاری فرماندهی ارتش‌های اروپایی برای کنش یا واکنش سریع در زمان لازم. این طرح از سوی فرانسه مطرح شده است و آلمان، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، پرتغال، استونی، هلند و بریتانیا آن را پذیرفته‌اند.

رئیس جمهور فرانسه در توجیه ضرورت تشکیل یک «ارتش واقعی اروپایی» گفت: «در برابر روسیه که با ما هم مرز است و نشان داده که می‌تواند یک تهدید باشد، باید اروپایی داشته باشیم که به تنهایی و بدون وابستگی به ایالات متحده قادر به دفاع از خود است»

از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ایالات متحده و موضع‌گیری‌های انتقادی او درباره عملکرد ناتو، کشورهای اروپایی تلاش خود برای استقلال نسبی از پیمان آتلانتیک شمالی را دو چندان کرده‌اند.

امانوئل ماکرون در جریان یک مصاحبه رادیویی گفت: «ما باید از خودمان در برابر روسیه، چین و حتی ایالات متحده دفاع کنیم»

آرمان ایجاد ارتش اروپایی واحد برای نخستین بار در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و در کوران جنگ سرد به وجود آمد. با این حال از آنجا که چنین ابتکاری اصل دفاع ملی کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تلاش‌ها برای تحقق آن هرگز موفق نبوده است. فرانسه در سال ۱۹۵۲ یکی از بزرگ‌ترین مخالفان ارتش اروپایی و مانع اصلی تشکیل آن بود.

منبع : یورونیوز

تاریخ 970816

 

https://fa.euronews.com/2018/11/07/macron-urged-to-bill-european-unique-army-to-face-russia-china-usa

 

نگرانی وزارت خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران

دیوید هیل معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا: یکی از حیاتی ترین اهداف مشترک ما اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران است،تا زمانی که رفتار و تهدیدات شرورانه خود را تغییر دهد. ما همچنان از نقض حقوق بشر توسط این رژیم نگران هستیم. دستگیریهای خودسرانه و نقض آزادی بیان و تجمعات توسط این رژیم صورت می گیرد

منبع خبر: یوتیوب _ ۱۷/۸/۹۷

https://www.youtube.com/watch?v=0CiPYYssuEM

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: