ضرورت مقابله با تهدیدهای تروریستی-۲۰دقیقه

 ضرورت مقابله با تهدیدهای تروریستی-۲۰دقیقه-۱۸آبان




رئیس جمهور مصر هشدار داد در صورت تهدید مستقیم علیه کشورهای عرب خلیج فارس به دفاع از آنها بر می خیزد. گزارشی از خبرگزاری رویترز:

گزارش





‌ ضرورت مقابله با تهدیدهای تروریستی

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد:‌ ارتش مصر در صورتی که اعراب خلیج فارس، با تهدیدهای مستقیم مواجه شوند از آنها دفاع خواهد کرد.

وی به سوال در مورد تحریم های ایالات متحده در مورد ایران گفت،” بی ثباتی روی همه ما تاثیر میگذارد و هر کشور که بی ثباتی دارد هم روی همه ما تاثیر میگذارد“.

مصر همراه با عربستان سعودی و امارات متحده عربی ،در سال گذشته مشترکاً ، قطر را تحریم کردند و با نفوذ منطقه ای رژیم ایران مخالفت میکنند.

عبدالفتاح السیسی گفت:‌”ما از صمیم قلب در کنار برادران مان در خلیج فارس قرار داریم و اگر امنیت آنها به طور مستقیم توسط هر کسی تهدید شود، مردم مصر حتی قبل از رهبری شان ، آنرا قبول نمی کنند و نیروهای خود را برای محافظت از برادران خود بسیج خواهند کرد“.

آژانس خبری دولتی ”منا “ گزارش داد : السیسی همچنین گفته است ضروری است اردن، لبنان، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت بیشتر در کنار همدیگر باشند و مردمشان باید از امینت و ثبات کشورهایشان دفاع کنند“.

این پنج کشور از جمله هشت کشور عربی هستند که در تمرینات نظامی مشترک که در روز شنبه در مصر آغاز شد شرکت میکنند. این تمرینات می تواند به یک پیمان منطقه ای برای مقابله با دخالت رژیم ایران تبدیل شود.

https://www.reuters.com/article/us-egypt-gulf-sisi/egypts-sisi-says-army-will-defend-gulf-arabs-in-case-of-direct-threat-newspaper-idUSKCN1NB1HI
لطفا به اشتراک بگذارید: