تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران

جان  بولتون: تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به خبرنگاران در پاریس درباره تأثیر تحریمها علیه رژیم آخوندی گفت:این تحریمها بر فعالیت جنگ افروزانه رژیم ایران در عراق، سوریه و یمن تاثیر گذاشته است. این البته کافی نیست ولی شروع تاثیرات است. وی افزود::‌ ما ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران را دیده ایم. این مخالفتها همچنان بارز می شوند. به لحاظ اقتصادی پول ایران دارد به کف و صفر می رسد، تورم ۴ برابر شده است و روشن است که کشور وارد رکود اقتصادی می شود.

سعودی گازت بنقل از خبرگزاری فرانسه، 9 نوامبر2018-پاریس- جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران محتمل است و این چند روز بعد از دوره جدیدی از سخت ترین تحریم ها تاکنون است که علیه تهران به اجرا در آمده است.

بولتون گفت دو دور از تحریم های یکجانبه آمریکا که توسط پرزیدنت ترامپ در اوت و سخت ترین آنها اخیراً در روز دوشنبه اعلام شدند، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایران و رفتار آن در خارج داشته است.

بولتون به خبرنگاران در پاریس گفت فکر می کنم شما شاهد تحریمهای بیشتری به مرور زمان خواهید بود اعمال شدیدتر تحریمها را می بینید.

در مورد اینکه تحریمهای ماه های آینده چه مواردی را هدف قرار خواهند داد وی پاسخ داد کارهای دیگری هست که ما میتوانیم در زمینه تروریسم و ضد تروریسم انجام دهیم.

صندوق جهانی پول پیشبینی کرده است که این تحریم ها باعث میشوند تا اقتصاد ایران در سال جاری با یک و نیم درصد در سال جاری و 3و 6دهم درصد در سال آینده در انقباض برود یعنی همان دردی که ترامپ گفت اعمال می شود.

بولتون گفت ما علائمی دیده ایم که این تحریم ها بر فعالیت جنگ افروزانه ایران در عراق و سوریه و یمن تاثیر گذاشته است. این البته کافی نیست ولی شروع تاثیرات است.

وی افزود ما ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران را دیده ایم. این مخالفت ها همچنان بارز می شوند. به لحاظ اقتصادی ارز ایران دارد به کف و صفر میرسد، تورم ۴ برابر شده است و روشن است که کشور وارد رکود اقتصادی می شود.

بولتون گفت هدف، کماکان رساندن صادرات نفت ایران به صفر است علیرغم اینکه معافیت‌هایی به بزرگترین خریداران نفت ایران شامل چین، هند و کره جنوبی داده شده است.

جان بولتون افزود جای خرسندی است که امروز متوجه شدم قیمت نفت پایین آمده است. ما با سعودی ها و اماراتی ها و سایر تولیدکنندگان کار کرده‌ایم تا مطمئن شویم تولید نفت پایین می آید تا خریداران سنتی نفت ایران زیان نبینند.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: