جیمز جفری: آمریکا قصد مقابله با فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه را دارد-۲۰دقیقه

 جیمز جفری: آمریکا قصد مقابله با فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه را دارد-۲۰دقیقه-۱۹آبان




جیمز جفری فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه به رژیم ایران هشدار داد دخالتهای خود در کشورهای منطقه را متوقف کند

گزارش





جیمز جفری: آمریکا قصد مقابله با فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه را دارد

جیمز جفری نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه می‌گوید، واشینگتن می‌خواهد تمرکز خود را بر فشار مالی بر رژیم ایران و مقابله با فعالیت‌های این رژیم در سوریه، یمن‌، عراق و هر جا که از نفوذ گسترده "لذت می‌برد" قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بیروت، او به گروهی از خبرنگاران گفت، توافق اتمی با رژیم ایران بر رفتار این رژیم تأثیر بدی گذاشته و فعالیت‌های آن را "سرعت بخشیده است".

آمریکا از ۱۴ آبان فهرستی‌ جدید از تحریم‌ها علیه رژیم ایران را به اجرا در آورد که عمدتا صادرات نفتی، بنادر و کشتی‌رانی و تبادلات مالی و بانکی را هدف داده است.

جیمز جفری هفته گذشته نیز گفت:‌ حزب الله لبنان یکی از عوامل اساسی حمایت از رژیم اسد بود. رژیم ایران از حزب الله لبنان و دیگر شبه نظامیان شیعه مانند هزاره های افغان برای جنگ داخلی در سوریه به نفع خود استفاده کرد».

وی در باره عقب نشینی حزب الله لبنان از سوریه گفت:« جای شگفتی نیست که این حزب از سوریه عقب نشینی کند چرا که جنگ زمینی که ماموریت آن بر دوش این حزب قرار گرفته بود تمام شد لذا اعضای آن اکنون به خانواده‌ایشان در لبنان برگشتند».

جیمز جفری با اشاره به حملات شبه نظامیان رژیم ایران هشدار داد‌: هرگونه نیروی خصمانه که علیه نیروهای آمریکایی دست به تعرض بزند، به شدت با او برخورد خواهیم کرد. کارنامه برخورد شدید ما با کسانی که خواستار آسیب رسانی به ما بودند پر از تجربه است ما یک سابقه طولانی در کشتن همه کسانی که می‌خواستند در راه ما بیایستند داریم».

منبع:‌ دویچه وله16آبان

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46186048
لطفا به اشتراک بگذارید: