نگرانی وزارت خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران-۲۰دقیقه

 نگرانی وزارت خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران-۲۰دقیقه-۱۹آبان


دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا می گوید: ما از نقض حقوق بشر رژیم علیه مردم ایران عمیقا نگرانیم. رژیمی که همزمان با نقض حقوق بشر از تروریسم هم حمایت می کند

گزارش





نگرانی وزارت خارجه آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در کنفرانس موسسه خاورمیانه گفت: من میخواهم با تشریح اینکه ایالات متحده در حال انجام چه کاری در خاورمیانه است، شروع کنم. با تمرکز روی برخی از موضوعات که من میزانی از زمانم را صرف آن کردم. دولتها در سراسر منطقه با تصمیم گیریهای سختی مواجه هستند. کار من این است که به رهبرانمان کمک کنم تا از تمام جنبه های قدرت و نفوذ آمریکا استفاده کنند تا رهبران منطقه را تشویق کنند تصمیماتی اتخاذ کنند که اهداف مشترک ما را پیش ببرد. ما فعالانه با شرکایمان کار میکنیم تا با تهدید گروههای تروریستی و کشورهایی که از تروریسم حمایت میکنند مقابله کنیم. ولی همانطور که رئیس جمهور به صراحت گفت ما نمیتوانیم و نباید به تنهایی مسئولیت با ثبات کردن و امن کردن منطقه را بعهده بگیریم. ما کماکان از شرکایمان مصرانه میخواهیم سهم خودشان را بردارند تا ثبات منطقه را ارتقاء دهند.

یکی از حیاتی ترین اهداف مشترک ما اعمال حداکثر فشار بر رژیم ایران است. تا زمانی که رفتار و تهدیدات شرورانه خود را تغییر دهد.

معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا دیوید هیل افزود:‌ رژیم ایران همچنان اصلیترین تهدید برای ثبات منطقه است. چند هفته پیش در نیویورک وزیر پمپئو رفتار شرورانه رژیم ایران را تشریح کرد. کمک ادامه دار به شبه نظامیان نیابتی که درگیریهای منطقه ای را شعله ور میکنند، حمایت از سازمانهای تروریستی، توسعه و تکثیر موشکهای بالستیک که منطقه را بی ثبات و شرکای ما را تهدید میکند. ما همچنان از نقض حقوق بشر مردم ایران عمیقا نگرانیم. این نقضها شامل دستگیریهای خود سرانه مردم بخاطر استفاده از حق آزادی بیان، نظر، عقیده، آزادی انجمن و تجمع مسالمت آمیز، میشود. و همچنین بازداشت خارجیهای و دو تابعیتیها. ما در پی حمایت بین المللی برای تغییر رفتار رژیم ایران از طریق فشار، بازدارندگی و حمایت از مردم ایران هستیم. ما میخواهیم تک به تک کشورها با ما همراهی کنند. و این یکی از بالاترین اولویتهای دیپلماتیک رئیس جمهور است. مهمتر از همه ما تحریمها بر خرید نفت، فرآورده های نفتی و پتروشیمی از ایران را مجدد برقرار کردیم. تحریمهایی که دولت ترامپ طی نزدیک به دو سال بر ایران اعمال کرد سختترین تحریمهای تاکنون علیه رژیم ایران هستند.

این تحریمها رژیم ایران و کمک کنندگان به آن را هدف قرار میدهند. فشار اقتصادی ما روی رژیم و نیروهای نیابتی شرور آن هدایت شده است نه مردم ایران. قربانیانی که در طولانی ترین مدت از رژیم ایران رنج میکشند مردم خودش هستند. آمریکا از آنها در تلاششان برای یک زندگی بهتر حمایت میکند. حمایت ایران از شبه نظامیان در جاهایی مانند سوریه و یمن درگیریهای منطقه ای را طولانی میکند و درد و رنج انسانی را تشدید میکند.

....https://www.youtube.com/watch?v=0CiPYYssuEM
لطفا به اشتراک بگذارید: