هواپیماهای رژیم ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا زمین‌گیر شد-۲۰دقیقه

هواپیماهای رژیم ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا زمین‌گیر شد-۲۰دقیقه-۱۹آبان




تحریم خطوط هواپیمایی رژیم ایران توسط آمریکا آن را زمین گیر می کند. این تحریمها از روز 13ابان اجرایی شده است:

گزارش





هواپیماهای رژیم ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا زمین‌گیر شد

تحریم شرکت‌های هواپیمایی رژیم ایران از سوی آمریکا به دلیل مشارکت این شرکت‌ها و هواپیماهایشان در حمل و نقل شبه نظامیان، تسلیحات و تدارکات نظامی به کشورهایی که ایران در آنها حضور نظامی دارد، سبب شده که بسیاری از پروازهای مسافربری این شرکت‌ها به تاخیر افتاده، لغو شده و یا با تاخیر انجام شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تحریم شرکت‌های ایران ایر، ماهان، معراج، کاسپین و پویا در دور جدید تحریم‌ها و ممنوعیت سوخت‌رسانی و خدمات فنی و تعمیراتی به ناوگان هوایی این شرکت‌ها سبب شده پرواز هواپیماهای ایرانی به بسیاری از مقاصد بین‌المللی لغو شود.

هواپیماهای ایرانی حداقل در 8 شهر اروپایی و آسیایی به مشکل برخورده‌اند و پرواز به این مقاصد لغو شده و یا به تاخیر انداخته شده است.

پرواز شانگهای به تهران در روز 5 نوامبر 2018، 6 ساعت پیش از زمان برنامه‌ریزی‌شده طول کشید، زیرا که ترکمنستان پس از اجرایی شدن تحریم‌ها اجازه عبور این هواپیما از آسمان این کشور را نداد و هواپیمای مذکور برای رسیدن به تهران، ناچار به طی کردن مسیر بسیار طولانی‌تر دیگری و عبور از آسمان افغانستان شد.

تعدادی از پروازهای برنامه‌ریزی‌شده به دبی، کی یف، ایروان، بانکوک، پکن، رم و گوانگجو لغو شدند و احتمال لغو شدن پرواز مسیرهای دیگری نیز وجود دارد.

ایالات متحده آمریکا در دور دوم تحریم‌ها علیه ایران، شرکت هواپیمایی ملی ایران، هما و 65 هواپیمای این شرکت را تحریم کرده و در فهرست سیاه درجه دوم قرار داد.

39 هواپیمای دیگر که در تملک شرکت‌های ماهان، کاسپین، معراج و پویا قرار دارند نیز شامل تحریم‌های مشخص شده از سوی اداره نظات بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا شدند.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، آمده است که اطلاعات همه این هواپیماها، شامل نوع و شماره سریال آنها ضبط شده و این امر به معنای رصد شدن همه پروازهایی است که از تهران به سوریه، لبنان و عراق پرواز کرده و در مداخله نظامی ایران در این کشورها شرکت کرده، است. این در حالی است که ایران سعی کرده بود اطلاعات و شماره‌های این هواپیماها را دستکاری کند.

منبع:‌العربیه 16آبان

https://bit.ly/2PiWfIk
لطفا به اشتراک بگذارید: