گزارش خبری:علت اصلی فقروگرسنگی مردم ایران

گزارش خبری:علت اصلی فقروگرسنگی مردم ایران-۱۹آبان


سیاست توسعه طلبانه رژیم که منجر به تحریمهای جهانی و انزوای منطقه‌یی رژیم شده در قیام مردم ایران هم مهر باطل خورد.

مردم با شعارهای «دشمن ما همین جاست...» و شعار « سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن» نشان دادند که هیچ همسویی با رژیم آخوندی ندارند. اما رژیم در تبلیغات روزانه‌اش «مردم» را هدف تحریمهای جامعه جهانی معرفی می کنه.





و میگه دشمنان بخاطر سخت ترکردن معیشت مردم این تحریمها را اعمال کرده اند.

راستی چه کسی معیشت مردم ایران را به این روز انداخته؟ پاسخ را خیلی سریع در رسانه های حکومتی و از زبان مقامات و مهره های رژیم میشه دید و شنید. گزارش کوتاهی را در این زمینه ببینیم:

مقامات و مهره های باند ولی فقیه ارتجاع، اذعان می‌کنند که دزدی،غارت، چپاول و ناکارآمدی در باند رقیب اولین علت وخامت اوضاع اقتصادی و معیشت مردم است.

محمدجواد لاریجانی، از مقامهای قوة‌قضاییه و تئوریسین شکنجه و اعدام در رژیم در این رابطه تایید کرد:« مشکل عمده دولت روحانی هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی ناکارآمدی است»،وی افزود« مسئله دیگر مسئله (فساد و) آلودگی است. این درجه از آلودگی در کشور به نظر من خیلی جدید است».

آخوند دژکام هم دزدی و غارت در مقامات باند رقیب را آدرس می دهد:


نمایش جمعة شیراز- 11آبان

همون وضعی ست که ما الان توی کشورمان هست یک عده ای افتادند خوردند از این مال مردم بیچاره مظلوم

روزنامة وطن امروز ۷آبان با عنوان انتظار معجزه از وزرای جدید کابینه روحانی نداشته باشید

یک روزنامة باند خامنه‌ای هم با اشاره به درهم ریختگی اقتصادی و آمار سازی های حکومتی و وضعیت معیشت مردم به نقل از کارشناسان نظام نوشت« اقتصاددانان اعتقاد دارند تا وقتی دولت واقعیت‌ها و حقایق اقتصادی را نپذیرد و به آمارهای رنگارنگ دولتی اکتفا کند نباید انتظار بیرون آمدن از این چالش را داشته باشیم».

جمشید عدالتیان کارشناس اقتصادی رژیم با اشاره به سیاستهای ضدتولیدی در رژیم مهم‌ترین علت اساسی فقر و مشکلات اقتصادی در کشور را بیکاری دانست. و با اشاره به سیاستهای ضدمردمی در نظام افزود« دولت به عنوان یک کارفرمای بزرگ حقوق ها را به صورت حداقلی تعیین می کند.

در همه جای دنیا فردی که شغل دارد دیگر زیرخط فقر نیست و به راحتی می تواند هزینه های زندگی اش را تامین کند ولی در کشور ما حتی کسانی هم که شغل داشته یا بازنشسته هستند، زیرخط فقر قرار می گیرند».

احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رژیم گفت:«در دوره‌های گذشته بین 14تا 18درصد مردم زیرخط فقر بودندو این میزان امروزه تا 35درصد رسیده است» وی اذعان کرد که این روند ناشی از «رابطة دولت و حاکمیت است».وی تاکید کرد: «تا زمانی که شاهد تغییری در سیاست‌گذاری‌ها (نباشیم) نباید انتظار داشته باشیم نرخ فقر کاهش یابد».

فراتر از سیاستهای این یا آن دولت، بسیاری از کارشناسان رژیم ساختار فاسد نظام را علت اصلی وضعیت آشفته اقتصادی و تنگنای معیشتی مردم می‌دانند.

محمد قلی یوسفی یک اقتصاددان همسو با باند روحانی می‌گوید« آنچه امروز می‌بینیم نتیجه عملکرد چهار دهه اقتصاد کشور است.

عدم تدوین قانون اساسی شفاف، جدی نگرفتن حقوق مالکیت و عدم مبارزه با فساد از اهم مواردی است که ساختار و پایه‌های اقتصاد کشور را بنیان نهاده و ساختار کنونی آن را شکل داده است». وی با اشاره به اندیشة «تجارت محور» باندهای حاکم و انهدام تولید طی ۴دهه حاکمیت آخوندها

به چنگ اندازی نهادهای نظامی و انتظامی بر گلوگاههای اقتصادی و ایجاد شرکتهای خصولتی اشاره کرده و گفت:

« نهادهایی که شکل گرفت تحت عنوان بانک‌ها، نهادها، شرکت‌های خصوصی یا خصولتی، دستگاه‌های نظامی و انتظامی بودند که نه تخصص لازم را داشتند و نه انگیزه و سرمایه لازم را در اختیار داشتند».
لطفا به اشتراک بگذارید: