حسابهای مالی مربوط به فروش نفت ایران بسته می شود-۲۰دقیقه

حسابهای مالی مربوط به فروش نفت ایران بسته می شود-۲۰دقیقه-۲۰آبان




تحریمهای جدید آمریکا حسابهای مالی مربوط به فروش نفت را هم شامل می شود. این تأکید برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکاست:

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر رژیم ایران شامل حسابهای مالی مربوط به فروش نفت ایران نیز می شود

او که در یک نشست خبری در وزارت خارجه سخن می گفت، اعلام کرد آمریکا کار صدور معافیت از تحریم ها برای کشورهای طرف معامله با ایران را تمام کرده است و به عراق برای پرداخت پول به ایران در ازای خرید برق نیز معافیت داده است.

برایان هوک گفت آمریکا در اعمال فشار حداکثری بر ایران بدون بالا بردن قیمت نفت موفق بوده است و ایالات متحده از کشورهای دیگر می خواهد واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. او افزود آمریکا معتقد است ده ها نفت کش رژیم ایران برای جلوگیری از ردیابی، ردیاب های خود را خاموش می کنند و این کار خطرناکی است.

برایان هوک گفت آمریکا از کشورهای عرضه کننده نفت برای افزایش ظرفیت تولیدشان راضی است و انتظار می رود عرضه نفت در سال ۲۰۱۹ بیشتر از تقاضا برای آن باشد.

آمریکا از عربستان و برخی دیگر از تولیدکنندگان نفت خواسته بود که برای جبران کاهش صادرات نفت ایران در پی آغاز تحریم ها، تلاش کنند.

در روز دوشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حمایت رژیم ایران از تروریسم گفت هدف این تحریم ها فشار برای ایران برای توقف این اقدامات است.





مایک پمپئو افزود: رژیم ایران یا می تواند «فعالیت های بدخیم» خود را تغییر دهد و یا «می تواند شاهد فروپاشی اقتصادش باشد.»

او گفت رژیم ایران تحت دولت دونالد ترامپ هیچگاه به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: