کاهش قیمت نفت به بشکه_ای هفتاد دلار، اوپک در حال بررسی کاهش تولید نفت

کاهش قیمت نفت به پایین ترین حد خود


بدنبال تحریم خرید نفت از رژیم آخوندی و بر خلاف انتظار رژیم، قیمت نفت به پایین ترین حد خود در سال جاری کاهش یافته و به ۷۰ دلار در هر بشکه رسیده است. رژیم انتظار داشت در آغاز فصل سرما قیمت افزایش پیدا کند اما تابحال چنین نشده و روسیه و عربستان میزان زیادی نفت وارد بازار کرده اند.

از سوی دیگر معافیت موقت ۸ کشور از تحریم، راه حلی که آمریکا برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت در پیش گرفته بود باعث شده است که تقاضا برای خرید نفت در بازار جهانی که موجب افزایش قیمت میشد مهار شود.

همزمان کشورهای تولید کننده نفت شامل روسیه در یک اجلاس اضطراری در ابوظبی به رایزنی در باره کاهش قیمت نفت پرداخته اند. به گزارش یورونیوز وضعیت به آنجا رسیده که عربستان تلاش میکند موافقت سایر کشورها را برای کاهش عرضة یک میلیون بشکه نفت در روز بدست بیاورد تا قیمت بیش از این تنزل نکند. وزیر نفت عربستان روز شنبه در سفر به بغداد با نخست‌وزیر و وزیر نفت عراق دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف بر ایجاد ثبات در بازار نفت تأکید کردند.

منبع: یورونیوز ۹۷/۸/۲۰

خبرگزاری حکومتی مهر با سوزوگداز نوشت: برخی اعضای اوپک به رهبری عربستان و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در پی فشارهای دونالد ترامپ برای پایین آوردن قیمت نفت و جبران کاهش تولید در ماه ژوئن تصمیم گرفتند میزان پایبندی خود به برنامه کاهش عرضه نفت خام را به صددرصد برسانند.

منبع: مهر ۹۷/۸/۲۰

 
لطفا به اشتراک بگذارید: